Gå til innhold

Dere som ikke liker skinny jeans...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hotwife skrev:

For meg som er normalt slank, str s/m, er skinn jeans virkelig ikke noe ubehagelig å gå med. Om jeg gjør det for å virke sexy? Nei, egentlig ikke. Føler jeg meg provosert av å bli sett på? Nei, absolutt ikke. 

Tenker at mange av de som har et hatforhold til skinn jeans, egentlig ikke har kropp til å gå i det. 

tenker at mange av de som kommer med slike antagelser, egentlig ikke har vett til å komme med antagelser

Anonymkode: e7e52...fdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså: Hvis man velger å gå i bukser som sitter som et pølseskinn på kroppen, så må man nesten regne med at menn ser på deg og synes det er attraktivt. Har ikke noe med objektivisering å gjøre, men at vi liker å se en dame i ettersittende klær. Du synes jo sikkert noen menn kler seg finere enn andre du og

Anonymkode: 1e512...a05

Hva noen menn ser på eller ikke, bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de behandler kvinner med respekt. Men det er uansett feil av deg å påstå at jenter som bruker skinny jeans, gjør det for at menn skal ha noe å se på.

Hvis man kler seg ut som dette så kan jeg være enig i at man gjør det for oppmerksomheten og liker at menn ser på (men skinny jeans? nei) :

image.png.aca2fb673e94880fad46d38848bec3a5.png

  

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hotwife skrev:

For meg som er normalt slank, str s/m, er skinn jeans virkelig ikke noe ubehagelig å gå med. Om jeg gjør det for å virke sexy? Nei, egentlig ikke. Føler jeg meg provosert av å bli sett på? Nei, absolutt ikke. 

Tenker at mange av de som har et hatforhold til skinn jeans, egentlig ikke har kropp til å gå i det. 

Jeg går med skinny jeans i blant, men syns egentlig ikke det er så fint og jeg begynner å få nok av slike jeans.

Jeg tenker heller at vi sier at mange som ikke har kropp til skinny jeans, begynner å oppdage at det ikke er så fint. 

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går med skinny jeans i blant, men syns egentlig ikke det er så fint og jeg begynner å få nok av slike jeans.

Jeg tenker heller at vi sier at mange som ikke har kropp til skinny jeans, begynner å oppdage at det ikke er så fint. 

Anonymkode: de924...09d

Hvilken kroppsform mener du kler skinny jeans da? Eller dere andre?

Vet ikke om jeg bare er blind på skinny fordi det har vært "den eneste bukse" ganske lenge nå, men jeg føler heller at fasongen min blir rar i de videre buksene, og at skinny funker bedre. De eneste jeg ser at ikke burde ha skinny er de som er ganske overvektige, men ellers synes jeg det ser greit ut på alle. Opplys meg! :)

Anonymkode: f82ca...d35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har ganske flat mage er skinny jeans penest. Alle får mage i mum jeans, og det er greit for de som vil skjule magen. Det samme med rompa (har man pen rompe er skinny penest, har man bred rompe spiller det ingen rolle).

Anonymkode: 05ac9...5ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ludovica- skrev:

Tja jeg er ganske slank. Syns fortsett det er ubehagelig fordi jeg ikke liker følelsen av klær som sitter helt inntil kroppen. Handler ikke nødvendigvis om vekt eller bmi altså.

Men da handler det ikke om skinnyjeans heller, om du generelt ikke liker kroppsnære plagg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man har ganske flat mage er skinny jeans penest. Alle får mage i mum jeans, og det er greit for de som vil skjule magen. Det samme med rompa (har man pen rompe er skinny penest, har man bred rompe spiller det ingen rolle).

Anonymkode: 05ac9...5ec

Herregud. Nei.

Anonymkode: 34c8a...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud. Nei.

Anonymkode: 34c8a...b23

Motbevis meg gjerne, for jeg har ikke sett noen som har pen figur i disse. Det er en grunn til at de forsvant fra motebildet så lenge.

Anonymkode: 05ac9...5ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Motbevis meg gjerne, for jeg har ikke sett noen som har pen figur i disse. Det er en grunn til at de forsvant fra motebildet så lenge.

Anonymkode: 05ac9...5ec

Enig. Selv liker jeg skinny jeans, dressbukser eller bukser med rette ben. Alt til sitt bruk. Derimot liker jeg at det er ettersittende over mage, rumpe og lår. Har timeglassfasong, og vil jo fremheve den!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Enig. Selv liker jeg skinny jeans, dressbukser eller bukser med rette ben. Alt til sitt bruk. Derimot liker jeg at det er ettersittende over mage, rumpe og lår. Har timeglassfasong, og vil jo fremheve den!

Jeg derimot vil helst se rettere ut, at hoftene skal se smalere ut. Derfor blant annet at jeg ikke liker skinny jeans. Vil ikke ha på klær som fremhever fasongen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ludovica- skrev:

Jeg derimot vil helst se rettere ut, at hoftene skal se smalere ut. Derfor blant annet at jeg ikke liker skinny jeans. Vil ikke ha på klær som fremhever fasongen. 

Aha, jeg vil fremheve fasongen mest mulig og kler meg deretter. Klær som er formløse gir meg ingen fin fasong, samt får meg til å se større ut enn hva jeg er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jolene skrev:

Aha, jeg vil fremheve fasongen mest mulig og kler meg deretter. Klær som er formløse gir meg ingen fin fasong, samt får meg til å se større ut enn hva jeg er.

Jeg skjønner. Jeg liker ikke ekstremt baggy klær med mindre det er joggebukse til å ha på inne. Men syns f.eks sånne jeans med vide bein, som er smale over hoftene og litt høye i livet kan gi fin effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ludovica- skrev:

Jeg skjønner. Jeg liker ikke ekstremt baggy klær med mindre det er joggebukse til å ha på inne. Men syns f.eks sånne jeans med vide bein, som er smale over hoftene og litt høye i livet kan gi fin effekt. 

Den type vukser kan være digg ja 😄 Variasjon er alltid greit synes jeg.(Og joggebukser er og blir digg til innebruk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går kun i joggebukser

Har ikke behov for å se bra ut for andre. Komfort er viktigst

Anonymkode: 2a583...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går kun i joggebukser

Har ikke behov for å se bra ut for andre. Komfort er viktigst

Anonymkode: 2a583...16d

Skulle gjerne hatt det sånn! For meg er det mye velvære i å føle meg velkledd.

Anonymkode: f82ca...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går kun i joggebukser

Har ikke behov for å se bra ut for andre. Komfort er viktigst

Anonymkode: 2a583...16d

På jobb og i sosiale lag/ selskap også?

Endret av Apocalypte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slike dressbukser er så fine, skal bestille disse nå:

image.thumb.png.f7a44be7e3c592866fb7b2b17de2d66b.png

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en lang (og artig) tråd. Har vært inne og kommentert, men innså jeg ikke svarte på spørsmålene i det opprinnelige innlegget: 

On 10/10/2020 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

1. Hvorfor ikke? Gi en ordentlig forklaring!

2. Hva synes dere er den perfekte jeansen?

3. Synes dere mom jeans er flatterende?

[...]

Anonymkode: f82ca...d35

1. Ser noen andre var inne på det tidligere, men: jeg ser nå (men så det ikke før siden jeg, som de fleste andre, er preget av motebildet mer eller mindre bevisst og smaken blir litt påvirket av hva man er vant til å se)

Jeg synes skinnyjeans er tettsittende på de riktige stedene, men også på de "feil" stedene. Noen skinnyjeans gir litt billig-preg (billig produkt, ikke person 😁). De følger kroppen som pølseskinn, på godt og vondt (fint når de er trange og tettsittende DER, men IKKE DER). Hvor lite eller mye kledelig avhenger såklart av hvem som bærer dem. Som med alt annet..

2. Den perfekte jeansen tar med seg  de gode elementene fra skinnyjeansen (tettsittende over hofter, rumpe, lår, midje) men beholder samtidig jeans-uttrykket. Synes jeans i litt tykkere denimstoff med straight/slim fit ofte får dette til å funke bra. Tykkere stoff/mindre stretch = bedre rumpe 🤩.

Igjen, det er kanskje ikke for alle. Men når det sitter bra og riktig, ser det definitivt best ut av alle varianter. Men mister den komforten som gis av bukser med stretch, da.

3. Tja. Det kan være. Det kan også være skikkelig uflatterende. Som med skinnyjeans. 

 

For min del koker det ned til noe så banalt som "det kommer an på personen det sitter på og helheten i påkledningen". Når jeg kler meg, er snitt, passform og silhuett de viktigste momentene. Hva jeansen eller genseren eller skoene kalles er mindre viktig.

Ellers liker jeg jeans-diskusjonen som dukker opp i denne videoen: gode jeans skal være ubehagelige

“In my mind, the perfect jeans have zero stretch in them,” said host Alexa Chung. “Nobody said jeans were comfortable; it’s a lie.”

“Good jeans are not that comfortable,” agreed Camille. “…But oh my God you look good.”

“Il faut souffrir pour être belle – It’s got to hurt to be beautiful,” she continued, “it’s what your mom tells you when you’re growing up.”

Anonymkode: adcbf...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mange fine mom jeans, det gjelder bare å finne de mom jeansene som passer deg. 

Her finner du mange fine mom jeans, TS:

 

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weekday har mom jeans som heter "mika" som er litt smalere, som jeg syns er veldig fine: https://www.weekday.com/en_nok/denim/women-denim/product.mika-high-mom-jeans-blue.0827719007.html

Carlings selger også fine mom jeans fra NA-KD: https://carlings.com/no/p/na-kd-mom-jeans-bla-bukser-jeans-dame/7257104_F550

Ellers syns jeg levis har noen fantastiske jeans!

Anonymkode: de924...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...