Gå til innhold

Dere som ikke liker skinny jeans...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med det her da? Alle disse har på seg slacks. 

image.thumb.png.72db5ee09f8deeda308bedd6038361c0.png

image.thumb.png.d2c2fb94250a775f09cd6971a400a44c.png

Jeg går ofte slik, men har da på sort sokker eller strømpebukser:

image.png.f42335d927e1dc74cc264f70f3c16fe7.png

Fargen på skoene var ikke så fin her da men:

image.png.d9105323e273c60099dfa0b2b18f8b72.png

 

Anonymkode: de924...09d

Vet ikke om det bare er meg, men jeg assosierer slacks med bukser som er lett statiske og som tiltrekker støv. Takler dem bare ikke 

Anonymkode: 7c401...ef6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med det her da? Alle disse har på seg slacks. 

image.thumb.png.72db5ee09f8deeda308bedd6038361c0.png

image.thumb.png.d2c2fb94250a775f09cd6971a400a44c.png

Jeg går ofte slik, men har da på sort sokker eller strømpebukser:

image.png.f42335d927e1dc74cc264f70f3c16fe7.png

Fargen på skoene var ikke så fin her da men:

image.png.d9105323e273c60099dfa0b2b18f8b72.png

 

Anonymkode: de924...09d

Takk! Det så litt bedre ut! Må nok ta på meg buksene og gå og prøve sko. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

Takk! Det så litt bedre ut! Må nok ta på meg buksene og gå og prøve sko. 😛

Jeg trodde vi snakket om jeans! 😂 Visste ikke at dressbukser for kvinner het slacks. Bruker det på jobb hver dag, enten med ankelstøvletter eller loafers. 

Anonymkode: 58b36...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en jeanstråd, jeg hadde satt pris på om dere som er så opptatt av slacks kan lage en egen tråd!

Anonymkode: f82ca...d35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

OPPDATERING:

Hei alle sammen! Digger at denne tråden ble så poppis :)

I dag, inspirert av deres hat mot skinny jeans, dro jeg på fire forskjellige butikker og prøvde ca alle buksene de hadde der. Holdt på i flere timer 😂 Prøvde momjeans, straight og så videre, alt utenom skinny og bootcut (takler ikke bootcut), og alt så merkelig og stygt ut... Jeg syntes jeg så mindre feminin ut i de ballongformede buksene. Kanskje også større, altså jeg så ut som at jeg var bredere enn jeg er, lårene ble større også. 

Med momjeansene (prøvde vel totalt 7 ulike) følte jeg at jeg så ut som en gutt. 

Straight var det helt klart beste, og minnet jo veldig om skinny, bare løsere nederst. Men poenget nå var å kjøpe noe helt nytt, utenfor komfortsonen, som jeg så bra ut i. 

Aner ikke hva mer jeg kan prøve. Gidder ikke å kjøpe noe jeg ikke føler meg vel i. 

Jeg har et nytt spørsmål til dere:

Jeg foretrekker kjole/skjørt og strømpebukser - og skinny jeans gir jo litt lik form som strømpebukser. Hater dere strømpebukser også? La oss si at man har skinny jeans som vist under her sammen med en løs genser, hater dere det?

Useful Tips to Remember When Shopping for Jeans – Glam Radar | Fashion,  Clothes, My style

(Se bort fra skoene på begge bilder)

Picture Of With white loose sweater, distressed skinny jeans and black flats

Anonymkode: f82ca...d35

Jeg bruker gjerne skinnyjeans med oversized genser. Sikkert mange som synes det er stygt, men så er det jo mange andre som går med ting jeg aldri ville gått i heller. Jeg kler meg generelt klassisk, og er relativt interessert i klær, men driter i hva som er poppis og moteriktig her og nå. Kan hende jeg tar med meg visse elementer av det om jeg synes det er fint og passer, men det kommer an på helheten. Mulig noen 14 år gamle jenter fra andre bydeler synes jeg har en rar eller kjip stil, men det er jo ikke nødvendigvis en negativ ting da jeg er i et helt annet alderssegment og miljø.

Smak og stil er jo både personlig og kulturelt, svaret på hva som anses som innafor eller pent vil jo være vidt forskjellig om du spør BI-studenter, Blindern-studenter på SV-fakultetet, eller svartmetallere.

 

Mye av det som trekkes frem som "gode eksempler" her er ting jeg synes enten er fryktelig kjedelig og dølt eller rett og slett stygt, men det går sikkert andre veien og. 

Noe som er helt sikkert er at det sjelden er kledelig å gå i klær man føler seg utilpass og/eller ukomfortabel i. 

Anonymkode: adcbf...2f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke jeans så godt på meg selv, siden jeg har store lår. Vil si jeg har ganske lik kropp, bare litt mindre midje og pupper. I tillegg lavere og.skinny-jeans-for-muscular-legs-on-women.thumb.jpg.5544836bbbc77be0dc9210b79ca07200.jpg

Mine korte bein som er store, ser ut som pølser i jeans.😆

Anonymkode: 061ed...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Albbas skrev:

Nå ble jeg inspirert og har kjøpt slacks 😂 Men hva slags sko er fine til på vinteren når buksebeina er hakket kortere enn vanlig? Ser det rart ut med ankelstøvletter? Noen som har bilde som illustrerer? De fleste bildene viser småsko med bare føtter i... 🤔

 

Emma Hill wears grey wool coat, beige chunky neck jumper, black skinny trousers, Everlane Boss boots, black ankle boots, chic winter workwear outfit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde vi snakket om jeans! 😂 Visste ikke at dressbukser for kvinner het slacks. Bruker det på jobb hver dag, enten med ankelstøvletter eller loafers. 

Anonymkode: 58b36...9bc

Visste det ikke før denne tråden jeg heller. 😂 Men forskjellen på dressbukser og slacks er vel at slacks er litt kortere i beina, så vidt jeg kan se? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg syns bare det ser rart ut, som om buksa er for kort. 🧐 Mulig det er en vanesak. 

Vanesak eller smakssak :) Jeg synes slike bukser ser aller best ut med f.eks. loafers eller litt nette sneakers, men det funker dårlig i vinterkulda ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør sånne ankel-jeans at det ser ut som at man har lengre eller kortere ben? 

Jeg har store lår og rumpe og klarer ikke se for meg om sånne korte bukser kler meg. Kan jeg se bra ut i mom jeans for eksempel? Syns jeg får så pølsete ben av skinny jeans selv om jeg ikke er direkte tjukk. Har smal midje men som sagt kraftigere rumpe og lår. Er helt gjennomsnittlig høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt anekdotisk, men: Følger denne tråden da jeg selv er på jakt etter Den Perfekte Jeans. 

Bestilte meg et par Monki Kimono jeans i min vanlige størrelse (jepp, uten å prøve først, helt idiotisk, jeg vet). 

Analyse:

  • De er mer "tight fit" enn det ser ut på bildene. Noe av årsaken til dette kan vel være at jeg ikke er en 1.80 høy modell som veier 52 kg, men jeg er slank, og det er bilder der de sitter på litt kraftigere modeller og fremdeles ser relativt løse ut.
  • Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om at 100% denim/cotton (= null stretch) er kjempebra. Det stemmer bare om man har de tynne beinene til ovennevnte modellmenneske og er 100% sikker på at man ikke har klaustrofobi. Når jeg skulle ta på de nye og nyvaskede buksene mine, måtte jeg ligge for å få igjen glidelåsen. I tillegg trodde jeg omtrent at jeg skulle få blodpropp i beina de første 10 minuttene før de begynte å mykne opp og vide seg ut litt
  • De utvider seg litt, og jeg håper de utvider seg enda mer i beina. Samtidig utvidet de seg altfor mye og for fort i livet, så der har jeg plutselig masse plass. Fint å kunne puste fritt, men kunne gjerne vært litt mindre "glipp" i ryggen når jeg sitter.

Konklusjon: 

Buksene ser veldig bra ut på, så lenge jeg beveger meg så lite som mulig.. Sikkert bra for folk som prøver å holde vekta eller slanke seg, for det er virkelig ikke mye å gå på her.

Beholder buksene, men må enten gå ned i vekt eller satse på at de fortsetter å utvide seg litt til..

Anonymkode: adcbf...2f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Synes mom jeans og bukser med low rise er helt samme greia, jeg. Ikke mye flatterende:

AA7BFB37-B805-4842-81BD-B9634503DE3A.thumb.jpeg.38583acec4270f6f40cda442037b53a7.jpeg

 

Anonymkode: 58b36...9bc

Det er jo helt likt moten idag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, mercury_ skrev:

Gjør sånne ankel-jeans at det ser ut som at man har lengre eller kortere ben? 

Jeg har store lår og rumpe og klarer ikke se for meg om sånne korte bukser kler meg. Kan jeg se bra ut i mom jeans for eksempel? Syns jeg får så pølsete ben av skinny jeans selv om jeg ikke er direkte tjukk. Har smal midje men som sagt kraftigere rumpe og lår. Er helt gjennomsnittlig høy. 

Det korter av beina.  Velg halv-vide momjeans med full lengde i en mørk farge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg skulle ta på de nye og nyvaskede buksene mine, måtte jeg ligge for å få igjen glidelåsen. I tillegg trodde jeg omtrent at jeg skulle få blodpropp i beina de første 10 minuttene før de begynte å mykne opp og vide seg ut litt

Sånn må jeg med alle mine bukser og skjørt, selv strecth jeans🙈 Liker at de sitter veldig stramt på da

Anonymkode: 4e201...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2020 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

 

Det er jo ingen som har påstått at det er ingen som går med skinny jeans. Jeg har selv skinny jeans og går med de i blant, og ja, de kan være fine, men det er vanskeligere å få det til å se fresht og kult ut, for det ser litt utdatert ut. Slacks, boy- og momjeans er så mye kulere og det er enkelt å kombinere de med flere plagg. 

Dette får meg til å grøsse:

image.thumb.png.648987c6c16959a4f02f3481d17ead84.png

 

 

image.thumb.png.79ba302bff41a1dad6177e999a98fdb9.png

   

 

Anonymkode: de924...09d

Var innom Levis Store i dag, og der gikk begge de som jobbet der, de var i beg av 20 åra, i omtrent akkurat disse buksene og med hvite sneakers til. Så helt udatert og gammeldags er nok ikke skinny jeans

Endret av frogger
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, frogger skrev:

Var innom Levis Store i dag, og der gikk begge de som jobbet der, de var i beg av 20 åra, i omtrent akkurat disse buksene og med hvite sneakers til. Så helt udatert og gammeldags er nok ikke skinny jeans

Jeg forstår heller ikke denne tråden helt. Var på Monki i dag og to av de som jobbet der hadde på seg skinny. Føler at det blir litt hauset opp her...

Anonymkode: f82ca...d35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert. Jeg blitt utrolig bevisst hvilke jeans andre går i nå.

Sto å pratet med en bekjent utenfor butikken i dag. Selv var jeg på tur til trening og hadde på treningstights. Hun jeg pratet med hadde skinnyjeans i sort, veldig pent kledd. Også kom det en annen vi kjente forbi, i svært store jeans. Store hele veien, men enda større helt nederst. Jeg klarer ikke se det er pent enda. Kult? Mulig. Men jeg finner det ikke pent. Vi er damer mellom 35-40år.

Anonymkode: cd7dd...9a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frogger skrev:

Var innom Levis Store i dag, og der gikk begge de som jobbet der, de var i beg av 20 åra, i omtrent akkurat disse buksene og med hvite sneakers til. Så helt udatert og gammeldags er nok ikke skinny jeans

For meg som mann så må jeg si at jeg foretrekker at kvinner går i skinny jeans. Skjønner ikke hvorfor det er på vei ut av motebildet, det er jo så hot! Spesielt de highwaist modellene som har vært populære de siste årene er fantastiske når damer har på🙂

Anonymkode: 1e512...a05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg som mann så må jeg si at jeg foretrekker at kvinner går i skinny jeans. Skjønner ikke hvorfor det er på vei ut av motebildet, det er jo så hot! Spesielt de highwaist modellene som har vært populære de siste årene er fantastiske når damer har på🙂

Anonymkode: 1e512...a05

Fordi kvinner ikke nødvendigvis føler for å være «hot» til enhver tid. 

Anonymkode: 58b36...9bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...