Jump to content
AnonymBruker

Svetteproblem i lyskeområde (dame)

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg har også problemer med dette, TS. Klør også en del og tror som deg at det er av samme grunn. Har ingen råd, men du er altså ikke alene! Synes du skal be fastlegen om henvisning, det er garantert ikke første gang han/hun hører det :) 

Anonymkode: 6cc66...c1c

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tusen takk for mange gode råd :)

Blir litt mere motivert til å ta det opp når det faktisk ser ut til å være forholdsvis normalt. Rart hvordan det hjelper at en gjeng ukjente mennesker også sliter med det samme, men det fins en liten trøst i det, kjenner jeg :)

Anonymkode: a0d5b...959

AnonymBruker

Hei TS. Jeg slet også med det i lengre tid. Svett på samme sted (med litt små sur lukt) uansett om jeg var i aktivitet eller ikke, drakk jeg alkohol, ble det verre og svetten fikk en liten søt lukt.

Jeg var i nedre overvekt vedr BMI. Jeg gikk ned 7 kg til normal BMI og problemet opphørte. Hvordan er du vektmessig? Kunne det hjelpe evt å gå ned noen få kg?

Anonymkode: 20b89...f36

AnonymBruker
9 timer siden, Bølle skrev:

Hvordan kan du si at det er tull og fjas ml år det allerede har hjulpet så mange mennesker til et bedre liv? 

Placebo-effekten er bare tull. Ja, jeg vet man kan innbille seg ting og at tankens kraft kan være sterk, men det er ingen som innbiller eller tenker seg syk. Det er reelt og har helt andre årsaker. Årsakene er opphopning av avfallsstoffer og giftstoffer og virus. 

Placebo effekten er noe som er blitt forsket mye og lenge på. Placebo og nocebo er ikke noen teori men fakta. 

Og jo man kan tenke seg både syk og frisk, det er mange med me feks som blir friske av kognitiv terapi. Og psyken er jo en del av resten av kroppen , hjernen henger sammen med hele nervesystemet som igjen påvirker alle organer og funksjoner 

Anonymkode: 7893a...c5c

AnonymBruker
11 timer siden, Bølle skrev:

Hvordan kan du si at det er tull og fjas ml år det allerede har hjulpet så mange mennesker til et bedre liv? 

Placebo-effekten er bare tull. Ja, jeg vet man kan innbille seg ting og at tankens kraft kan være sterk, men det er ingen som innbiller eller tenker seg syk. Det er reelt og har helt andre årsaker. Årsakene er opphopning av avfallsstoffer og giftstoffer og virus. 

Placebo-effekten er vist gjennom flere studier. At du tror på alt mulig vissvass og mener det gjør deg bedre, vel det er fordi du tror det viker at du syns det virker. 

Du kan jo gjerne se denne https://tv.nrk.no/serie/prosjekt-parkinson der pasienter som er sterkt rammet av parkinson får en medisin de virkelig tror endrer sykdommen, og plutselig kan de gjøre ting de ikke har gjort på mange år, men så viser det seg at de bare fikk saltvann. Eller dennehttps://www.aftenposten.no/amagasinet/i/QVOWq/marianne-eide-ble-lagt-i-narkose-men-kirurgene-opererte-henne-aldri  der det at hun tror hun ble operert er effektivt nok til å gjøre henne frisk. 

Anonymkode: 38196...0b7

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drukket stangsellerijuice hver morgen i 6 mnd, og fikk mye mer energi og fin hud. Det det derimot ikke hjelpte mot, var svetting i underlivet (jeg fikk faktisk sterkere svettelukt av juicen, pga rensingen). Så ingenting negativt om juicen -MEN den hjalp altså ikke mot at jeg blir svett der nede. Blir det særlig når jeg sitter lenge i ro eller er stressa (på møter og liknende). Men kan også bli det hjemme i sofaen. 

Har ikke fått plager av det, men skifter truser med en gang jeg oppdager det viss jeg er hjemme (svetter ikke gjennom buksa).

Har nettopp tatt blodprøver, og alle verdier av vitaminer, lever, nyre, stoffskifte osv var veldig bra. Så tror dette bare er noe jeg må leve med.

Anonymkode: 544a4...667

Å bare drikke stangsellerijuice alene vil nok ikke hjelpe.

Anonymkode: eea75...4b6

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bare drikke stangsellerijuice alene vil nok ikke hjelpe.

Det er jo det Anthony mener er best 😃

Sugerøret
On 10/17/2020 at 10:06 PM, Bølle said:

Vitner om at du har null peiling på hva du skriver. Placebo effekten er bevist.

Det er ikke tullet du viser til.

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det Anthony mener er best 😃

Ja stangsellerijuice og Kanadiske ville blåbær (det Amerikanerne kaller wild blueberries, altså ikke som våre blåbær som de kaller "bilberries" selv om de er fantastiske også) er de to tingene han anbefaler først og fremst for alle. Men skal man rense kroppen ordentlig for giftstoffer så må det mere til.

Bølle
3 timer siden, Sugerøret skrev:

Vitner om at du har null peiling på hva du skriver. Placebo effekten er bevist.

Det er ikke tullet du viser til.

Så om man har Cøliaki så innbiller man seg det? Eller om man har migrene? 

Når jeg er tørst og går lenge uten å drikke blir jeg dårlig, får vondt i hodet. Da drikker jeg vann og blir straks mye bedre. Det er ikke placeboeffekt. 

Apocalypte
På 9.10.2020 den 23.04, Bølle skrev:

Hva er det? Er du redd for sannheten? 

Nei, vi er redd for svada.

Bølle
3 minutter siden, Apocalypte skrev:

Nei, vi er redd for svada.

Men det er kanskje for godt til å være sant, men kan love deg at du kommer til å merke stor forskjell. 

Apocalypte
1 minutt siden, Bølle skrev:

Men det er kanskje for godt til å være sant, men kan love deg at du kommer til å merke stor forskjell. 

Vi har levd godt og lenge med hvetemel, kjøtt, egg, svinekjøtt osv.  Vi blir eldre enn noen gang før.  Tror vi skal holde oss til normal mat jeg.  Folk flest har verken tid, råd eller energi til å leve på jålemat uten laktose og gluten.  Glutenfri kost stopper da ikke lyskesvette,  hvis det var så ille er det jo rart ikke ts har et svetteproblem med hele kroppen og ikke bare lysken. 

Annonse

hippyskippy

Litt av et orakel han Anthony.

Bølle
6 minutter siden, Apocalypte skrev:

Vi har levd godt og lenge med hvetemel, kjøtt, egg, svinekjøtt osv.  Vi blir eldre enn noen gang før.  Tror vi skal holde oss til normal mat jeg.  Folk flest har verken tid, råd eller energi til å leve på jålemat uten laktose og gluten.  Glutenfri kost stopper da ikke lyskesvette,  hvis det var så ille er det jo rart ikke ts har et svetteproblem med hele kroppen og ikke bare lysken. 

Grunnen til at vi har spist som vi gjør er den tilgangen vi har hatt på mat. Det betyr ikke at vi spiser rett, men man har jo måttet spise noe opp gjennom årene. De som bor i Asia og middelhavslandene har mindre livsstilssykdommer enn her nord. Og de som lever i ett med naturen og spiser mye frukt, grønnsaker og bær har sterke, hvite tenner i motsetning til vi som spiser vestlig mat og drikke.

Nå får vi ny kunnskap og viten som er lurt å se på og å ta til seg. Jeg har vært mye syk, men er nå mye bedre. Har Cøliaki, og er lei av at folk kaller sykdommen min for trend og jålesykom. Har også hveteallergi, noe kraftig også. Så tåler jeg heller ikke noe med kumelk i pga melkeprotein. Jeg er veldig følsom på det jeg spiser og blir veldig lett påvirket av mat. Har hatt mye vitaminmangler også pga kroppen min ikke klarte å ta opp næring skikkelig, noe som førte til mye lidelse og sykdom og konsentrasjonsproblemer. Uansett, så har Anthony william hjulpet meg mye, og jeg har blitt mye bedre på mange måter. 

Bølle
1 minutt siden, hippyskippy skrev:

Litt av et orakel han Anthony.

Ja, han er den beste! 

Sugerøret
10 hours ago, Bølle said:

Så om man har Cøliaki så innbiller man seg det? Eller om man har migrene? 

Når jeg er tørst og går lenge uten å drikke blir jeg dårlig, får vondt i hodet. Da drikker jeg vann og blir straks mye bedre. Det er ikke placeboeffekt. 

Cøliaki og  migrene er ekte diagnoser . Du prater tull 

Apocalypte
9 timer siden, Bølle skrev:

Grunnen til at vi har spist som vi gjør er den tilgangen vi har hatt på mat. Det betyr ikke at vi spiser rett, men man har jo måttet spise noe opp gjennom årene. De som bor i Asia og middelhavslandene har mindre livsstilssykdommer enn her nord. Og de som lever i ett med naturen og spiser mye frukt, grønnsaker og bær har sterke, hvite tenner i motsetning til vi som spiser vestlig mat og drikke.

Nå får vi ny kunnskap og viten som er lurt å se på og å ta til seg. Jeg har vært mye syk, men er nå mye bedre. Har Cøliaki, og er lei av at folk kaller sykdommen min for trend og jålesykom. Har også hveteallergi, noe kraftig også. Så tåler jeg heller ikke noe med kumelk i pga melkeprotein. Jeg er veldig følsom på det jeg spiser og blir veldig lett påvirket av mat. Har hatt mye vitaminmangler også pga kroppen min ikke klarte å ta opp næring skikkelig, noe som førte til mye lidelse og sykdom og konsentrasjonsproblemer. Uansett, så har Anthony william hjulpet meg mye, og jeg har blitt mye bedre på mange måter. 

Hvis du har cøliaki er det noe annet, kun 1-2 % av Norges befolkning har cøliaki og kun 1% har melkeallergi. De 99% resterende av oss kan trygt spise både hvete og drikke melk.