AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er stor panelfan men innser jo at det er «ut». Men vil likevel ha det. Nå skal vi totalrenovere, og jeg klarer ikke å bestemme meg! Hjertet vil ha panel, mens hodet skjønner at det er mer universelt tiltalende med slette vegger.. Hjelp meg å bestemme meg i ene eller andre retning? Anonymkode: 2bf2f...ef9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Tenker dere å selge i nærmeste fremdtid? Om nei, gå for det DU liker. Om ja, gå for slette vegger.. Da er det om å gjøre å gjøre huset fristende for kjøpere. Det er mindre fristende å kjøpe et hus hvor man må rive ned panel, styre med nye veggplater, og male og tapetsere og herje på. Det er en del jobb å bli kvitt panel. Anonymkode: a1cb6...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Ser det er mange på Instagram for tiden som setter opp panel for tiden. Men er vel helst i eldre hus. Så helt ut er det ikke! Husk at slette gipsvegger lett får skader/merker om man dunker noe inn i dem. Best for de uten barn. Anonymkode: 7927f...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Alternativt kan du jo ha én panelvegg som fondvegg, og resten slette. Det vil nok heller ikke påvirker et evt.salg heller. Anonymkode: 3eb60...2b7 1
newman01 Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Man får jo nå tak i smartpanel med treoverflate. De er ganske fine. Eller så kan man benytte vanlig heltre panelbord. De hvitmalte smartpanelene som Sinnasnekker'n er så glad i ser grusomt ut. Men trepanel som er malt slik at trestruktur og mønster synes gjennom er brukbart. 1
Gjest loveli Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) Panel kan være fint hvis du bruker panel og IKKE panelplater. Panelplater ser utrolig stygt ut, skal man først ha panel må man sette opp ekte treverk og ikke formstøpt mdf. Jeg synes panel kan være utrolig vakkert hvis det passer til huset det settes opp i. Det passer ikke i et helt funkishus men passer i en hel sveitservilla. Skal man først ha panel synes jeg man også skal ha litt profiler på listverket i huset. Man må gjøre det gjennomført. Og husk at trender går i bølgedaler. Nå har slette gipsvegger vært populært veldig lenge og du skal ikke se bort ifra at panelen gjør comeback om ikke lenge. Kanskje ikke den paneltypen som var populær før, men en moderne panel. Gamle trender som kommer tilbake har ofte en ny vri. Kanskje den nye panelen har smalere bredde f.eks. Men vi er ikke helt der at det er populært enda da. Selv rev jeg panel sist i mai... Dersom panel passer til stilen på huset du bor i så trenger det ikke ha noe å si for videresalg, men det kan ha mye å si hvis du setter opp panel i et hus som ikke egentlig kler det. Det kan koste deg fryktelig dyrt. Husk kvist- og sperregrunning. Endret 9. oktober 2020 av loveli
newman01 Skrevet 9. oktober 2020 #7 Skrevet 9. oktober 2020 Man kan få det ganske stilig med panel. Man må bare gjøre jobben skikkelig, og være perfeksjonist slik at man får det listfritt. Om man ikke klarer det kan man like gjerne dra hjem til 90-tallet med oppussingen 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Takker for alle innspill! Tanken er jo ikke å selge, helst noensinne, men en vet jo aldri hva som skjer, så dumt å sitte igjen med noe som vil være vanskelig å selge om vi må. Men det er ikke planen å selge altså, så trenger kanskje ikke å planlegge for det sånn veldig direkte. Liker ikke plater, det må være ekte tre. Liler jo egentlig sveitserstilen, men problemet er at huset går fra 80-talls til flatt tak og moderne utseende. Sånn sett blir det vel et moderne hus. Men kanskje moderne panel so i bildet over hadde vært et fint kompromiss. Men jeg liker likevel best «gammeldags» panel og fine lister, helst hvitbeiset eller malt. Så vanskelig! ts Anonymkode: 2bf2f...ef9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg liker veldig godt panel! Så lenge det passer til huset. Hvis du er litt i tvil kan du kanskje få litt hjelp av noen til å se hva slags type panel. Syns absolutt du skal gjøre det du ønsker, og ikke tenke på hva muligens potensielle hypotetiske kjøpere kanskje vil tenke. Det er ikke snakk om et knallrødt bad. 😄 Anonymkode: 14601...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker veldig godt panel! Så lenge det passer til huset. Hvis du er litt i tvil kan du kanskje få litt hjelp av noen til å se hva slags type panel. Syns absolutt du skal gjøre det du ønsker, og ikke tenke på hva muligens potensielle hypotetiske kjøpere kanskje vil tenke. Det er ikke snakk om et knallrødt bad. 😄 Anonymkode: 14601...bf7 Neida, det er sant! Og plutselig er det jo på moten igjen, og tenk om jeg da sitter der med slette vegger over alt og angrer. Nei, blir nok litt panel! Får kontakte noen som har peiling! ts Anonymkode: 2bf2f...ef9 2
Wolff Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Panel kommer aldri til å bli umoderne. Det er bare ikke det mest trendy nå. Panel er solid og gir et varmt preg i boligen. Det går jo fint an senere å gjøre om en vegg eller to til slette plater, for å skape litt variasjon. Jeg synes ingenting er så fint som malt panel med et moderne interiør. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 Ingen fan av panel, men huset vi kjøpte hadde mye panel i gang og soverom. Vi fjernet panel på soverommene fordi det ga oss hyttefølelse med så mye panel. Anonymkode: 5a68a...99b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 Synes panel er harry, men når server sagt så er det DU som må velge, du skal bo der og ikke jeg Og det bildet over 🙈 Panel på vegg og taket, uff. Anonymkode: 1e813...203
Zienna Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 Treverk er tilbake og er det mest trendy du kan velge akkurat nå! Sjekk på Pinterest og Insta! Det finnes mange typer panel. Noen passer i moderne hus og andre i eldre. Se her: https://www.maxbo.no/tips-og-inspirasjon/innvendig-oppussing/vegg/innvendig-panel 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå