Gå til innhold

Hva spiser du på julaften? Ribbe, pinnekjøtt eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 9.10.2020 den 8.05, AnonymBruker skrev:

Pinnekjøtt med kålrabistapp og poteter. Er fra Vestlandet, så det er jo standard her. Multekrem til dessert (litt nedtur, men dessverre en familietradisjon lang som et ondt år. Ville mye heller hatt riskrem eller karamellpudding). 

Mannen er fra Trøndelag, og er vant med svineribbe med surkål og poteter, så det inviterer vi inn til en dag i romjulen. 

Anonymkode: cec8b...445

Multekrem er jo SÅ godt, skulle ønske vi hadde det istedenfor riskrem. Liker ikke riskrem og syns det blir for mektig. 

Anonymkode: 98e74...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pinnekjøtt og ribbe. Ja takk begge deler 😆

Anonymkode: df448...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinestek med svor på julaften. Nyttårsaften varierer. Var ofte kalkun før. 

Anonymkode: 0731f...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På julaften veksler vi mellom min og samboers tradisjon, annethvert år. Jeg er vant til kveite, han pinnekjøtt. Kalkun på nyttårsaften er vi enige om. I løpet av juledagene 'jobber vi oss gjennom ' kveite, pinnekjøtt, lutefisk, ribbe , skinkestek og så kalkun som nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe, medisterkaker, og medisterpølse. Og multekrem til dessert. 

Anonymkode: a8594...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Selv så elsker jeg pinnekjøtt og spiser alltid det på julaften og nyttårsaften. Hva spiser dere?

Anonymkode: e017d...5d3

Pinnekjøtt.

Det er godt med ribbe også, men særlig julemat er det ikke:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt. Glad jeg er sammen med en mann som har samme tradisjon som meg på dette, slik at man slipper kompromisser på julemiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsstekt ribbe, hjemmelaget rødkål, brun saus laget på kraft fra ribba, julekjøttkaker og medisterpølser. Og mandelpoteter og hjemmelaget tyttebærsyltetøy og kokte grønnsaker. Elsker det meste av julemat, særlig ribbe, lutefisk og rakfisk. Kunne gjerne spist lutefisk på julaften, men det hadde jeg neppe fått med meg noen andre i familien på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Hut skrev:

Langtidsstekt ribbe, hjemmelaget rødkål, brun saus laget på kraft fra ribba, julekjøttkaker og medisterpølser. Og mandelpoteter og hjemmelaget tyttebærsyltetøy og kokte grønnsaker. Elsker det meste av julemat, særlig ribbe, lutefisk og rakfisk. Kunne gjerne spist lutefisk på julaften, men det hadde jeg neppe fått med meg noen andre i familien på. 

Tenker du på medisterkaker når du sier julekjøttkaker?

Anonymkode: 3ef1b...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på medisterkaker når du sier julekjøttkaker?

Anonymkode: 3ef1b...48b

Nei. Vi lager vår egen variant som vi kaller julekjøttkaker. Blander grov medisterdeig med karbonadeig og julekrydder. Veldig godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Hut skrev:

Nei. Vi lager vår egen variant som vi kaller julekjøttkaker. Blander grov medisterdeig med karbonadeig og julekrydder. Veldig godt. 

Har du en oppskrift som du vil dele? 😁

Endret av clyde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt på julaften, bacalao på nyttårsaften. 

Anonymkode: dbd18...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi vegisterkaker ,seitanstek, og beyond pølser med surkål,rørte tyttebær,rosenkål,poteter og saus :)

Anonymkode: edc9f...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...