Gå til innhold

Hva spiser du på julaften? Ribbe, pinnekjøtt eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig så kunne jeg gjort alt fra å bestille indisk til å lage biff. Men mannen er veldig på denne ribba så det er det det blir. Jeg syntes tradisjonsmat er så fett. Ingen hadde likt den om de ikke var vant med den. 

Anonymkode: 1fc7f...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt (!!!) - eller ribbe som vi vel kaller det. Svineribbe kan ikke måle seg.

Og kålrabistappe, poteter kan få være på den dagen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ribbe på julaften, men er også innom både pinnekjøtt og lutefisk i løpet av romjulen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg spist suhi. Jeg liker ikke julemat. 

Anonymkode: 1711b...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe og and på julaften. Pinnekjøtt en av juledagene. 

Anonymkode: fff3c...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vant med ribbe, da min mor er fra østlandet. Selv om vi bor i pinnekjøttland. 

Anonymkode: 49e4b...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svineribbe, pinnekjøtt, dampemår, poteter og rabbestappe har vi alltid på julaften 😍

Anonymkode: 6ff7b...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grændis med oppskårede ribbebiter og edamerost på. Når den er ferdig stekt lesser jeg på med rødkål, surkål og tyttebærsyltetøy. Dritdigg, mye bedre enn å spise ribba med pottit og saus. 

Anonymkode: b39f5...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PINNEKJØTT. Det blir ikke ordentlig jul uten pinnekjøtt. 

Anonymkode: 98e74...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe på julaften. Kalkun på nyttårsaften (om det faktisk blir en slik type feiring. Ofte blir det mer typ fylla uten middag).

Anonymkode: cd5e1...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ribbe, medisterkaker og medisterpølser. Jeg liker ikke ribbe, så jeg holder meg til medisterkakene (elsker lukten av ribbe, skal sies).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt med kålrabistapp og poteter. Er fra Vestlandet, så det er jo standard her. Multekrem til dessert (litt nedtur, men dessverre en familietradisjon lang som et ondt år. Ville mye heller hatt riskrem eller karamellpudding). 

Mannen er fra Trøndelag, og er vant med svineribbe med surkål og poteter, så det inviterer vi inn til en dag i romjulen. 

Anonymkode: cec8b...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe tradisjonelt med tilbehør. Men skal ikke se bort i fra at pinnekjøttet kommer på bordet etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pinnekjøtt! Det er liksom den "offisielle" julaftensmiddagen her, alle er veldig glade i det. Noen ganger feirer vi julaften et par dager for seint eller for tidlig pga familiemedlem som jobber turnus, og de årene så har vi hatt elgstek eller reinsdyr den 24.. Også helt nydelig. 

 

Anonymkode: 6ac93...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Selv så elsker jeg pinnekjøtt og spiser alltid det på julaften og nyttårsaften. Hva spiser dere?

Anonymkode: e017d...5d3

I år er jeg på jobb hele kvelden, så blir nok noe McDonald på vei hjem 😕

Anonymkode: de558...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...