Gå til innhold

Udokumenterbare påstander i "Talla på snapchat" - tråden.


Meraxes

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har fulgt med på tråden om Talla på snapchat en stund. Jeg blir usikker på hva slags regelverk dere følger så jeg spør her. 

I tråden har det gjentatte ganger dukket opp brukere som skriver at de kjenner til personen det skrives om i virkeligheten. De kaller seg "gamle venninner", "bekjente", "bekjente av familien", "familie", "fra samme by", osv. Det skrives om rykter fra hjemstedet og ting de har hørt/"vet" om hovedpersonen. (...Redigert vekk...) Det er flere eksempler tidligere i tråden med udokumenterte påstander som stammer fra det noen  har "hørt" fra noen som kjenner noen, eller "rykter som går". Kanskje noe av det stemmer, men det vet man jo ikke, så lenge det ikke er mulig å dokumentere. 

Det jeg lurer på er hvor grensen går for å publisere rykter og udokumenterbare påstander fra den virkelige verden om andre mennesker fra en anonym bruker.

Kan man gjentatte ganger skrive om personlige opplevelser og oppfatninger av et menneske fra en anonym bruker, og skape seg etos i form av å si at man er familiemedlem eller tidligere venn?

Hvor går grensen mellom å debattere en offentlig person og det personen selv deler på en snapchatkanal og å debattere rykter, utsagn og personlige oppfatninger fra en ukjent kilde? 

 

På forhånd takk for svar. 

 

(Redigert for å ikke bidra til ryktespredning)

Endret av Meraxes
Jeg gjenga samme påstand som jeg selv mente var ryktespredning. Fjernet dette.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Dette er jeg rimelig sikker på at ikke er lov. Problemet er at forumet blir moderert etterhåndsvis så det blir borte, men først senere og da får man kanskje et inntrykk av at det er lov. 

Viktig å rapportere slikt for å hjelpe moderatorene. Ved grove regelbrudd pleier jeg å sende melding direkte til moderator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være likt krav til dokumentering i alle trådene, men det er det ikke. Dessverre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden om Talla er ryddet nå. Vi etterstreber å rydde innen 24 timer etter publisering av innlegg, derfor kan regelbrudd bli stående en hel dag før moderering.

Vi ønsker at dere rapporterer innlegg som dere mener bryter regelverket, så vil vi ta en gjennomgang.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Ser at det er ryddet litt der nå. Som CecilieX skriver her blir det jo også ryddet såpass mye at det ikke kommer frem hva som blir moderert bort, fra hvem og hvorfor. Da kan jo egentlig bare brukere som gjør dette fortsette i samme tralten, og ingen ser at de har blitt motsagt eller kritisert og moderert. 

Takk for svar og reaksjon! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig endrer jeg nå mitt eget hovedinnlegg her, så ikke jeg gjør det samme som jeg kritiserer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...