Gå til innhold

Hvorfor liker "vi" ikke tjukke folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Krakilsk skrev:

Hva betyr det? -At de som er overvektige skal unngå aktivitet? :klo:

Kjære deg, jeg kan ikke bedrive både elementær norsk- og fysikkopplæring. Det tar mer energi å flytte 100 kg enn det tar å flytte 80 kg. Ergo bruker man unødvendig energi på å være overvektig, og bør søke å bli normalvektig for å unngå unødvendig bruk av energi. I tillegg er det mange livsstilssykdommer tilknyttet overvekt.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig hygiene, dårlig lukt, pesing og stønning.

Jeg er redd feite folk. Det var en ganske svær dame som snublet og falt over meg da jeg var barn. Dette gjorde at jeg ikke liker slike mennesker lengre.

Anonymkode: cbd80...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ezio skrev:

Kjære deg, jeg kan ikke bedrive både elementær norsk- og fysikkopplæring. Det tar mer energi å flytte 100 kg enn det tar å flytte 80 kg. Ergo bruker man unødvendig energi på å være overvektig, og bør søke å bli normalvektig for å unngå unødvendig bruk av energi. I tillegg er det mange livsstilssykdommer tilknyttet overvekt.

Jeg forstår mindre og mindre av hva du egentlig mener, Istad var du jo så opptatt av prestasjon, og poenget mitt har jo hele tiden vært at hennes prestasjon er mer imponerende nettopp fordi hun veier så mye og dermed må være sterkere. Forøvrig kjenner jeg ingen helsemessige ulemper ved høyt energibruk så fremt man ikke er undervektig?

Og ja, kjære deg, jeg har hørt om livsstilsykdommer, men det er da utenfor det jeg har diskutert her, utelukket estetikk og prestasjon. Så nei takk, jeg ønsker ikke norskopplæring fra deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krakilsk skrev:

Jeg forstår mindre og mindre av hva du egentlig mener, Istad var du jo så opptatt av prestasjon, og poenget mitt har jo hele tiden vært at hennes prestasjon er mer imponerende nettopp fordi hun veier så mye og dermed må være sterkere. Forøvrig kjenner jeg ingen helsemessige ulemper ved høyt energibruk så fremt man ikke er undervektig?

Og ja, kjære deg, jeg har hørt om livsstilsykdommer, men det er da utenfor det jeg har diskutert her, utelukket estetikk og prestasjon. Så nei takk, jeg ønsker ikke norskopplæring fra deg. 

1. Det er ikke estetisk overlegent en normalvektig

2. Det er ikke prestasjonsmessig overlegent en normalvektig

Ergo forstår jeg ikke hvorfor du forfekter dette som like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ezio skrev:

1. Det er ikke estetisk overlegent en normalvektig

2. Det er ikke prestasjonsmessig overlegent en normalvektig

Ergo forstår jeg ikke hvorfor du forfekter dette som like bra.

Fordi jeg syntes det var interessant at noen trakk slutningen at dansere er mindre grasiøse pga overvekten, mens jeg er trygg på at den oppfatningen er kulturelt betinget, at det de dømmer er vekten og ikke selve danseteknikken. Slik jeg også tolker din mening som at den uttrykker din kulturelle tilhørighet, for om du hadde hatt faglig kompetanse til å bedømme dans kunne man forventet en helt annen språkbruk om emnet. 

Igjen, jeg har diskutert kun dette ene eksemplet med dansere og hvorvidt oppfattet grasiøsitet har sammenheng med kulturelle preferanser eller faktiske prestasjoner, jeg har ikke generalisert slik som deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at noen kan mislike tykke mennesker? Det eneste er hvis de er sånn ekstremt feite, det er jo ekkelt. Men det er mange i «godt hold» da. Når man blir godt voksen bryr man seg ikke så mye om kropp lengre. Ihvertfall ikke jeg. Har fått en større mage og blitt rund. Bryr meg ikke. Men sånn amerika feit, det synes jeg er ekkelt. Mye eklere med folk som lukter vondt, fett hår osv. Jeg gidder bare ikke å holde vekten, elsker god mat og drikke, og da vil jeg bare nyte det. Så får dere ta meg slik jeg er da..

Anonymkode: 13770...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at noen kan mislike tykke mennesker?

Jeg misliker ingen fordi de er tykke. Jeg er bare opptatt av overvekt som et samfunnsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ezio skrev:

Men de er jo mindre grasiøse pga overvekten.

Ja, det er nettopp det jeg mener. At de oppfattes som mindre grasiøse pga overvekten. Det er vekten deres du bedømmer, ikke den faktiske prestasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krakilsk skrev:

Ja, det er nettopp det jeg mener. At de oppfattes som mindre grasiøse pga overvekten. Det er vekten deres du bedømmer, ikke den faktiske prestasjonen.

Jeg bedømmer det jeg ser. Pga overvekten, altså overskuddet av fett rundt kjernen, så ser jeg ikke bevegelsene like godt, og vedkommende er ikke i fysisk stand til å bevege seg like godt som en normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker slettes ikke tjukke folk. Folk får for min del være så tjukk dem ellers bare vil. 

Jeg elsker overvektige folk som har sagt eller lever opp til at overvekten er deres skyld, og at dem er tilfreds med tilværelsen. Jeg elsker dem som kan ha selvironi og tåler en spøk. Jeg elsker dem som lever normalt med normale holdninger, uansett vekt. 

Jeg liker ikke disse som skylder på gener og biologi for deres overvekt. 
Jeg liker ikke når dem først ønsker å gjøre noe med overvekten, så er det bare halvhjertig, etterfulgt av sympatisøk.
Jeg liker ikke når dem ikke gidder å gjøre det som må til og søker etter enkle løsninger som operasjoner på Statens regning.
Jeg liker ikke dem som gjør seg selv til offer for matbransjen og kjøpepress pga deres overvekt.
Jeg liker ikke dem som går rundt å gjør seg selv krenka eller søker etter krenkelser uten grunn pga overvekt.
Jeg liker ikke dem som skylder på alt og alle andre enn seg selv pga deres overvekt.

Ta man noen eller alle av disse punktene og strør på med et konstant søk etter medlidenhet pga overvekten så får du en holdning som rett og slett er usmaklig. Og dét misliker jeg sterkt med overvektige. 

Anonymkode: 2d187...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ezio skrev:

Jeg misliker ingen fordi de er tykke. Jeg er bare opptatt av overvekt som et samfunnsproblem.

Hva med å rette pilen innover? Du kan ikke forandre andre enn deg selv, og min vekt har du ingenting med. Jeg aner en mulighet for at du nok har et par ting du burde ta tak i når deg gjelder deg selv, Ts. Feks din egen personlighet.

Anonymkode: 13770...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å rette pilen innover? Du kan ikke forandre andre enn deg selv, og min vekt har du ingenting med. Jeg aner en mulighet for at du nok har et par ting du burde ta tak i når deg gjelder deg selv, Ts. Feks din egen personlighet.

Anonymkode: 13770...fed

Overvekt er et folkehelseproblem. Det er et STORT (pun intended) økonomisk problem i vårt samfunn. Så jo, jeg har på sett og vis noe med din overvekt å gjøre, for den koster totalt sett samfunnet latterlig store summer.

Og jeg er ikke TS. Jeg gjemmer meg ikke bak AB, jeg står for meningene mine her på forumet 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Ezio skrev:

Jeg bedømmer det jeg ser. Pga overvekten, altså overskuddet av fett rundt kjernen, så ser jeg ikke bevegelsene like godt, og vedkommende er ikke i fysisk stand til å bevege seg like godt som en normalvektig.

Hun danser tåspiss. Om du har rett i at overvektige uten unntak ikke er i fysisk stand til å bevege seg like godt som normalvektige antar jeg at du når som helst kan danse tåspiss bedre enn henne ene og alene fordi du veier mindre? :filer:

Det eneste du ser er dine egne fordommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krakilsk skrev:

Hun danser tåspiss. Om du har rett i at overvektige uten unntak ikke er i fysisk stand til å bevege seg like godt som normalvektige antar jeg at du når som helst kan danse tåspiss bedre enn henne ene og alene fordi du veier mindre? :filer:

Det eneste du ser er dine egne fordommer. 

Prøver du later som at hun ikke beveger midje og overkropp i denne dansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ezio skrev:

Prøver du later som at hun ikke beveger midje og overkropp i denne dansen?

"Tåspiss" er betegnelsen for ballett utført på nettopp tåspissene. Altså avansert ballett. Godt du bekreftet en gang for alle hvor lite bakgrunnskunnskap du har om dans, du som har vært så ivrig på å diskutere det :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Krakilsk skrev:

"Tåspiss" er betegnelsen for ballett utført på nettopp tåspissene. Altså avansert ballett. Godt du bekreftet en gang for alle hvor lite bakgrunnskunnskap du har om dans, du som har vært så ivrig på å diskutere det :filer:

Jeg snakker om idrett på generell basis. Hun må gjerne begynne med sumo da, der er det fordel med overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ezio skrev:

Overvekt er et folkehelseproblem. Det er et STORT (pun intended) økonomisk problem i vårt samfunn. Så jo, jeg har på sett og vis noe med din overvekt å gjøre, for den koster totalt sett samfunnet latterlig store summer.

Og jeg er ikke TS. Jeg gjemmer meg ikke bak AB, jeg står for meningene mine her på forumet 🙂 

Et større samfunnsproblem enn overvektige er drittsekker!

Anonymkode: 13770...fed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ezio skrev:

Jeg snakker om idrett på generell basis. Hun må gjerne begynne med sumo da, der er det fordel med overvekt.

Bedømmer du alle idretter etter hvor godt utøverens bevegelser synes? 

Ballett og annen dans er forøvrig utøvende kunst, ikke idrett. Så ja, du bommet igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et større samfunnsproblem enn overvektige er drittsekker!

Anonymkode: 13770...fed

Nei, drittsekker påvirker ikke samfunnsøkonomien, du. Overvekt og livstilsproblemer relatert til det derimot er grisedyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...