Gå til innhold

Hvorfor liker "vi" ikke tjukke folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønner jeg ikke. Enhver med litt livserfaring vet at tjukke har de samme egenskapene og fine el mindre fine personlighetstrekk som andre folk. 
Det er bare at når man først har blitt feit, er det et slit å bli tynnere. 
 

Anonymkode: be7b7...087

Enig, og noen som er tynne er jo ikke akkurat sunne heller. Jeg har i perioder vært veldig usunn, men alltid tynn. Noen har gener for å bli overvektige hvis de ikke passer på kosthold, andre har det rett og slett ikke. 

Anonymkode: 68aa6...ca2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om andres vekt. Men nå er jeg drittlei av «liker mat jeg», «man lever bare en gang» osv. Dette får jeg høre hver gang det er snakk om vekt etc og det er overvektige tilstede. Og mild mobbing om at jeg trener (jeg trener ikke for å være tynn, men sunn og sterk). Det er som om det er greit å rakke ned på folk som er opptatt av en sunn livsstil. Og at jeg liksom ikke liker mat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De inngir inntrykk av at de ikke har kontroll over seg selv. Anonymkode: e8828...fc5

At du oppfatter de sånn, betyr ikke at de har det sånn. Problemet er ikke "de tykke" eller en hvilken som helst stigmatisert gruppe mennesker, men mobberne er det noe følelsesmessig galt med og utfrysere, baksnakkere og alle som ikke oppfører seg slik de vet at de burde overfor sine medmennesker. Noen burde faktisk skamme seg grundig her og og det er ikke grupperingene som mange liker å kjøre til veggs. :nei:  

Anonymkode: 05df7...f6a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir inntrykk av dårlig selvkontroll, dårlige valg, mangel av ansvarsfølelse. Er man overvektig er man større belastning på helsevesenet, noe som alle må betale for. Blir oftere syk og lengre syk.    Er også noe evolusjonært med at folk liker sunne folk, og man ser ikke direkte sunn ut om man er overvektig. 

Anonymkode: b11a2...dbe

Noen er veldig genetisk disponert for overvekt. Noen er kanskje i full gang med å endre livsstil til det bedre, spiser sunt og trener, men ser fortsatt tykke ut fordi det ikke er gjort på kort tid, i tillegg til at gener gjør dem kraftigere.

Så er det noen tynne eller slanke som aldri trener og spiser veldig usunt, men som ikke legger på seg fordi de ikke er genetisk disponert for det.

Det er altså ikke sånn at man nødvendigvis kan se det på en person hvor sunn han/hun er. Så da synes jeg vi skal slutte å dømme. 

Anonymkode: 68aa6...ca2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kenelz skrev:

Lukter, dårlig hygiene, tar mye plass, griser, svetter mye, osv. 

Så klart er det ikke alltid det stemmer og mange har en kjempe flott hygiene for eksempel. Det er bare stereotypisk at feite mennesker er «ekle». 

Haha. Skulle likt å se dokumentasjon på at tykke folk har dårligere hygiene og griser mer enn slanke! Om folk er tykke eller tynne har ingenting å si for om jeg liker dem. Skulle bare mangle - jeg er voksen, og kan tenke.

Anonymkode: 9f353...f60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha. Skulle likt å se dokumentasjon på at tykke folk har dårligere hygiene og griser mer enn slanke! Om folk er tykke eller tynne har ingenting å si for om jeg liker dem. Skulle bare mangle - jeg er voksen, og kan tenke.

Anonymkode: 9f353...f60

Vel, jeg har da stått mange ganger ved siden av feite mennesker og ja, ofte så lukter dem vondt. Ofte har dem matrester rundt munnen og griser bare generelt mye mer enn de andre menneskene jeg har vært borti. Skal påpeke at det ikke gjelder alle feite mennesker, men mange nok at det har blitt stereotypisk. 

Fant kanskje en forklaring på dette: 

036635B4-BE11-476A-A286-A816589FA4BD.thumb.jpeg.84addd0ff10315f0fc4b6d8e0f246b11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kenelz skrev:

Vel, jeg har da stått mange ganger ved siden av feite mennesker og ja, ofte så lukter dem vondt. Ofte har dem matrester rundt munnen og griser bare generelt mye mer enn de andre menneskene jeg har vært borti. Skal påpeke at det ikke gjelder alle feite mennesker, men mange nok at det har blitt stereotypisk. 

Fant kanskje en forklaring på dette: 

036635B4-BE11-476A-A286-A816589FA4BD.thumb.jpeg.84addd0ff10315f0fc4b6d8e0f246b11.jpeg

Dette er fortsatt bare din erfaring. Kanskje det stemmer litt, kanskje ikke. Jeg har selv ikke den opplevelsen.

Anonymkode: 68aa6...ca2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker liker andre mennesker som er sunne og friske. Det har nok med forplantning å gjøre. Også mangler ofte overvektige selvkontroll, disiplin og ta vare på seg selv. Man kan tenke at de er grådig feks. Jeg har ingen tanker om vekten til folk, det kan være mange grunner til at noen er overvektig. Men folk generelt tror jeg er av den oppfatning at overvekt = gi faen. Altså de har ikke kontroll og bryr seg ikke. 

Anonymkode: ef807...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk som liker å hate andre mennesker aldri kommer til å slutte med det.
         DE har ikke kontroll over seg selv. :lur: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer... 

Ts

Anonymkode: 075d2...24e

Tror det er fordi folk mener fedme er pga latskap. At folk ikke liker late folk. 

Anonymkode: 740af...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du oppfatter de sånn, betyr ikke at de har det sånn. Problemet er ikke "de tykke" eller en hvilken som helst stigmatisert gruppe mennesker, men mobberne er det noe følelsesmessig galt med og utfrysere, baksnakkere og alle som ikke oppfører seg slik de vet at de burde overfor sine medmennesker. Noen burde faktisk skamme seg grundig her og og det er ikke grupperingene som mange liker å kjøre til veggs. :nei:  

Anonymkode: 05df7...f6a

Jeg oppfatter dem slik. Det er bare slik det er.

Anonymkode: e8828...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er fortsatt bare din erfaring. Kanskje det stemmer litt, kanskje ikke. Jeg har selv ikke den opplevelsen.

Anonymkode: 68aa6...ca2

Skjønner den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mennesker ut fra personlighet, ikke vekt. 

Anonymkode: 7a711...f29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og andre steder i verden blir store kropper ansett som det vakreste som finnes. Det vitner om stor velstand
og attraktivitet der. Rare greier. Over hele kloden vil ganske mange folk ha det de ikke har og det som finnes
i overflod er stygt, ekkelt, rett og slett æsj! Det kunne ha vært enkelt å være menneske, men sånn blir det nok
ikke så lenge folk tenker som de gjør. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SPOCA skrev:

Og btw: jeg er nå over 85 kg lettere, og jo: folk behandler meg HELT annerledes. Det er virkelig som natt og dag. Og stygge kommentarer får jeg heller ikke.

Dette er helt sant. Jeg har gått ned 56 kg, og forskjellen i hvordan folk behandler meg er ekstrem. Det gjelder både de som kjente meg før og de som har blitt kjent meg meg etterpå. Men dette anerkjenner ikke folk som ikke har opplevd det, de mener det handler om hvordan jeg oppfører meg annerledes, min utstråling, min selvtillit osv. 

Og helt seriøst, å si at noen er for tynne et er kompliment. Selv om det sies med et tonefall og ordvalg som ikke tilsier det, så er det et kompliment. Å si at noen er for tykke er det totalt motsatte. Og ja, jeg har også opplevd begge deler. Da jeg var alvorlig undervektig ble jeg ofte møtt med beundring. 

Anonymkode: 88f48...33a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fortsatt bare din erfaring. Kanskje det stemmer litt, kanskje ikke. Jeg har selv ikke den opplevelsen.

Anonymkode: 68aa6...ca2

 

1 time siden, Kenelz skrev:

Vel, jeg har da stått mange ganger ved siden av feite mennesker og ja, ofte så lukter dem vondt. Ofte har dem matrester rundt munnen og griser bare generelt mye mer enn de andre menneskene jeg har vært borti. Skal påpeke at det ikke gjelder alle feite mennesker, men mange nok at det har blitt stereotypisk. 

Fant kanskje en forklaring på dette: 

036635B4-BE11-476A-A286-A816589FA4BD.thumb.jpeg.84addd0ff10315f0fc4b6d8e0f246b11.jpeg

Alt det gjelder for slanke folk også. Du er kort ass. 

Anonymkode: 1bc52...406

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg misliker ikke tjukke folk. Jeg har vært tjukk selv. 

Jeg misliker folk som klager over å være i en situasjon de selv har satt seg i,

ber om hjelp til noe de vet de må gjøre selv,

spør om de enkleste ting, ting de godt vet svaret på,

vurderer det aller hardeste slankeopplegget for å kunne si at det er for vanskelig å gå ned i vekt, 

velger det aller hardeste slankeopplegget for kunne si at de er dømt til å være fete,

prøver alle metoder de vet ikke virker, for å kunne si at de har prøvd alt,

heller vil opereres eller ta medisiner enn å gjøre ingenting,

skylder på faktorer som de ikke kan kontrollere, mens de nekter å ta kontrollen over det de kan styre, 

forteller seg selv og andre hvor synd det er på dem,

liker å tenke at det er noe spesielt ved dem. 

Anonymkode: a9146...242

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kenelz skrev:

Vel, jeg har da stått mange ganger ved siden av feite mennesker og ja, ofte så lukter dem vondt. Ofte har dem matrester rundt munnen og griser bare generelt mye mer enn de andre menneskene jeg har vært borti. Skal påpeke at det ikke gjelder alle feite mennesker, men mange nok at det har blitt stereotypisk. 

Fant kanskje en forklaring på dette: 

036635B4-BE11-476A-A286-A816589FA4BD.thumb.jpeg.84addd0ff10315f0fc4b6d8e0f246b11.jpeg

Det kaller du dokumentasjon? 😂  Da stiller du jaggu ikke høye krav til kildene dine. Hvis noen sier at jorda er flat,  så poster du dokumentasjon fra flat earth society også??  Det det er tilfeldig oppgulp, dårlig erfaringer og synsing fra en hater. 

Anonymkode: 7d214...dcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Alt det gjelder for slanke folk også. Du er kort ass. 

Anonymkode: 1bc52...406

Du tar det veldig nært, men det står ganske tydelig angående lukt pga hud som brettes seg og får mye svette, blir fortere sliten, vanskeligere å gjør det ene og den andre, osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kaller du dokumentasjon? 😂  Da stiller du jaggu ikke høye krav til kildene dine. Hvis noen sier at jorda er flat,  så poster du dokumentasjon fra flat earth society også??  Det det er tilfeldig oppgulp, dårlig erfaringer og synsing fra en hater. 

Anonymkode: 7d214...dcf

Nei, skrev at det kanskje vær en forklaring - Ikke at det er en pålitelig kilde. 

Ikke ta det alt for nært 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...