Gå til innhold

Når legger deres 11 og 14 åring seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barn på 11 og 14, og de diskuterer fælt om når de bør og ikke bør legge seg.

Jeg synes det er vanskelig å vite, for de er kvikke og fine på morran uansett når de legger seg føler jeg.

Det varierer veldig på når det blir, men skulle gjerne hørt andres meninger.

Anonymkode: 9d5e3...44a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stebarn er 11, sønnen min er 13. 

De legger seg samtidig... 20.30-21.00 i ukedagene. 22-22.30 i helgene. Avogtil 23 også 

Skrevet

Min 11-åring legger seg kl 21 i hverdagen.

Anonymkode: 425c9...83b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, BethD skrev:

Stebarn er 11, sønnen min er 13. 

De legger seg samtidig... 20.30-21.00 i ukedagene. 22-22.30 i helgene. Avogtil 23 også 

13år og legger seg 21? Det er vel litt tidlig?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barn på 11 og 14, og de diskuterer fælt om når de bør og ikke bør legge seg.

Jeg synes det er vanskelig å vite, for de er kvikke og fine på morran uansett når de legger seg føler jeg.

Det varierer veldig på når det blir, men skulle gjerne hørt andres meninger.

Anonymkode: 9d5e3...44a

Syns egentlig det der er vanskelig. For mine trenger søvn. Eller så blir det lange tunge dager for de. De virker bedre med skikkelig søvn enn når det blir for lite søvn. Om de legger seg sent står de opp samme tid som når de legger seg vanlig tid.

Så vi prøver å holde tiden der.Så godt det går. 

Men de kan gjerne si at vennene er oppe til 01 og 03... Noe som jeg syns er sykt!  Fra de er 9-12år..

22 ca her. 2130/22 skoledager. Noen ganger 2230. 10 og 12.

Overnattingsbesøk litt lengre. Men merker det godt dagen etter.

Julaften og nyttårsaften har vi ingen tid.Da er de våken så lenge de orker 😊 Vi drikker ikke.Men koser oss sammen alle.Store og små!

Anonymkode: 5dcd1...5a8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns egentlig det der er vanskelig. For mine trenger søvn. Eller så blir det lange tunge dager for de. De virker bedre med skikkelig søvn enn når det blir for lite søvn. Om de legger seg sent står de opp samme tid som når de legger seg vanlig tid.

Så vi prøver å holde tiden der.Så godt det går. 

Men de kan gjerne si at vennene er oppe til 01 og 03... Noe som jeg syns er sykt!  Fra de er 9-12år..

22 ca her. 2130/22 skoledager. Noen ganger 2230. 10 og 12.

Overnattingsbesøk litt lengre. Men merker det godt dagen etter.

Julaften og nyttårsaften har vi ingen tid.Da er de våken så lenge de orker 😊 Vi drikker ikke.Men koser oss sammen alle.Store og små!

2230 er helger.Ferier.  Hadde lenge kl.21 leggetid. 2130/22 vanligst.Begge trenger lik søvn.

• Liker 1
Skrevet

14 åringen min legger seg når hun vil. Blir ofte litt sent da.

Anonymkode: 5560a...32b

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 minutter siden, mordi skrev:

Han syns det er greit :) han er ofte sliten etter skole og trening.. og trenger søvnen han får :)

Endret av BethD
Skrevet
1 minutt siden, BethD skrev:

Han syns det er greit :) han er ofte sliten etter skole og trening.. og trenger søvnen han får :)

Forstår jeg godt. Mine la seg lenge kl.21. Alle barn er forskjelllge

• Liker 1
Skrevet

11åringen 20:30 og 14åringen 21:30.

Anonymkode: 8aa62...acf

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

11åringen 20:30 og 14åringen 21:30.

Dette er når det er kvelden før skoledag. Blir senere i helgene, en time pluss. :)

• Liker 2
Skrevet

14 år 

22.30 ukedager

24-1 i helger

Anonymkode: 048db...0c8

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, mordi skrev:

Min 12 åring har trening til kl 20.30. Så blir fort kl 22 de dagene 

Anonymkode: 4f770...575

• Liker 1
Skrevet

Senest 22

• Liker 1
Skrevet

To 13-åringer, ene min og den andre er min samboer sin, de legger seg rundt kl 21.30-22.00 når de skal på skolen dagen etter. Ellers så er det ikke noen bestemte klokkeslett.

Anonymkode: d26e2...fdc

• Liker 1
Skrevet

14-åringen (10.klassing, fyller 15 før jul) legger seg når hun vil. Hun har på alarm selv, står alltid opp og kommer seg avgårde, er aldri trøtt, ikke grinete, trener fire ganger i uka og gjør skolearbeid som hun skal.

Hadde hun vært grinete, trøtt, ikke orket trening, ikke gjort skole og læreren hadde sagt at hun var trøtt (vi har bedt spesifikt om tilbakemelding om det!), hadde vi måttet stramme inn. Som regel er hun i seng rundt kl 23, men hun sovner neppe med en gang. Hun må stå opp 07:15. Hun har aldri trengt mye søvn, og jeg stresset litt med at hun sovnet "for seint" da hun var liten. Nå har jeg slått meg til ro med at hun regulerer det selv.

• Liker 3
Skrevet

13 åring: må være ferdig med mat og vært på badet til 22.30 ukedager, ansvar selv for å legge seg så hun klarer å stå opp når klokken ringer 07. Dette gjør hun uten problemer.

Trodde faktisk ikke at tenåringer også har leggetider på helg og fritid. Det styrer hun fint selv. 

Anonymkode: cb1f0...df4

• Liker 2
Skrevet

Her en 11 og en snart 13 åring. Legger seg 22 i hverdagen og 23 ca i helg/ferie.

• Liker 1
Skrevet

11-åringen legger seg 20.30 på hverdagene (ligger og leser litt før han sovner). Og ca 22 i helgene (kan bli litt senere om det skjer noe spesielt). 

• Liker 1
Skrevet

14-åringen har leggetid kl. 22 på hverdager og 23 i helger. Sovner momentant.

Han har ADHD og hadde vært oppe hele natten om han fikk frie tøyler. Telefon må ligge på vårt soverom om natten.

Anonymkode: e20b5...3bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...