AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Hei Vi har en datter som er 3,5 år som liker seg best inne. Særlig når sommeren er over. Hun liker egentlig ikke å gå ut i det hele tatt, og liker heller ikke å måtte gå. Idag har hun vært hjemme fra bhg fordi hun sa hun hadde vondt i magen, så har kun vært en liten tur ut i hagen for å mate fuglene. Det var greit. Så løp hun inn igjen. Vi pleier feks å kjøre dit vi skal, og gå tur på det området. Det er ofte mye enklere da det bare gjelder å få henne ut døra, så er hun aktiv, hun trives når vi først får gjennomført. Men har vi ikke bil og skal benytte nærområdet, hjelper det ikke å friste med sykle, gå tur med dukkevogn, sparkesykle eller leke i hagen. Vi kan ikke alltid ta hensyn, for hadde hun bestemt hadde det kun vært innelek. For alltid. Er hun sliten så slapper vi jo av.. Men jeg lurer på, hvor vanlig er det at treåringer egentlig ikke vil noenting? Bare inne og pynte seg eller tegne? Hvor ofte burde man sette ned foten og tvinge de ut? Idag er det selvfølgelig unntak når hun sier hun har vondt i magen, så stresser vi ikke med det. Vi tar det med ro.. Anonymkode: 68f44...ba7
Rosatoast Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Høres ut som at du/dere gir utrolig etter for dattera deres. Og hun vet nøyaktig hvilke unnskyldninger hun skal komme med, bare for å bli hjemme eller ikke gjøre som dere egentlig vil. Det er ett dårlig tegn syntes jeg. Det er du/dere som er foreldre og voksne, dere som bestemmer - så dere/du må jo lære hun til å like seg ute. Det er en grunn til at barn ikke vil gjøre sånn og sånn, eller liker sånn og sånn. Det er jo fordi dem tar etter foreldrene sine .. Så hvis du er mye "lat" og "sliten", så vil dattera di fort plukke opp dette og gjøre akkurat det samme. 1
Snurrepurre Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 (endret) Er dere flinkere til å aktivisere henne ute? Har ei på samme alder. 🙂 Vi går på lekeplasser (en av oss må aktivt leke med henne), går små turer i nærområdet og leter etter insekter, maler på steiner etc. Endret 5. oktober 2020 av Snurrepurre
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 13 minutter siden, Rosatoast skrev: Høres ut som at du/dere gir utrolig etter for dattera deres. Og hun vet nøyaktig hvilke unnskyldninger hun skal komme med, bare for å bli hjemme eller ikke gjøre som dere egentlig vil. Det er ett dårlig tegn syntes jeg. Det er du/dere som er foreldre og voksne, dere som bestemmer - så dere/du må jo lære hun til å like seg ute. Det er en grunn til at barn ikke vil gjøre sånn og sånn, eller liker sånn og sånn. Det er jo fordi dem tar etter foreldrene sine .. Så hvis du er mye "lat" og "sliten", så vil dattera di fort plukke opp dette og gjøre akkurat det samme. Vet ikke helt hvordan du tolket det, jeg skrev at vi tar hensyn hvis hun er sliten, og vi får jo gjort det vi skal. Vi gir ikke etter bare ved et nei jeg vil ikke tror du har misforstått Vi er ganske aktive av oss når vi er hjemme. Barnehagen forteller også at hun ikke er spesielt glad i være ute. 12 minutter siden, Snurrepurre skrev: Er dere flinkere til å aktivisere henne ute? Har ei på samme alder. 🙂 Vi går på lekeplasser (en av oss må aktivt leke med henne), går små turer i nærområdet og leter etter insekter, maler på steiner etc. Ja, vi har alltid ideer om hva vi kan gjøre, så gjelder bare å få henne med på det. Ender med at vi maler konglene og lager bladbilder... Anonymkode: 68f44...ba7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Har dere utredet for autisme? Anonymkode: 2dbd2...412
Snurrepurre Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere utredet for autisme? Anonymkode: 2dbd2...412 Slutt opp 2
Snurrepurre Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvordan du tolket det, jeg skrev at vi tar hensyn hvis hun er sliten, og vi får jo gjort det vi skal. Vi gir ikke etter bare ved et nei jeg vil ikke tror du har misforstått Vi er ganske aktive av oss når vi er hjemme. Barnehagen forteller også at hun ikke er spesielt glad i være ute. Ja, vi har alltid ideer om hva vi kan gjøre, så gjelder bare å få henne med på det. Ender med at vi maler konglene og lager bladbilder... Anonymkode: 68f44...ba7 Tenker det er ganske normalt i den alderen. Jeg må jobbe hardt for å aktivisere innimellom 😆 insekter er som regel vinneren, eller å plukke ting og tang om vi kan lime på ark når vi kommer hjem. 💁🏼♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå