Jump to content
Sacramone

Hvorfor elsker vi å hate Trump?

Recommended Posts

Nimbus2000
37 minutter siden, Example skrev:

Det tar seg bare utrolig dårlig ut når man ønsker å være president i det samme landet. Spesielt når du er så rik, og bruker din rikdom og suksess som argumenter for hvorfor du bør bli valgt.

Trump vet jo at dette tar seg dårlig ut, derfor har han ikke offentliggjort noen papirer selv, som er vanlig kutyme.

Ikke bare tar det seg dårlig ut. Men skatteprofessorene New York Times har snakket med har jo også sagt at Trump har ført opp fradrag han ikke har rett på. Det Trump har gjort for å få så lav skatt er jo å føre opp nærmest alle utgiftene han har som fradrag. Han har ført opp frisørregninger, bokostnader, gaver til barna, osv.  Siden skattemyndighetene ikke gransker alle selvangivelse så har Trump sluppet unna med det. 

Så får man se hva som skjer nå. Staten New York har sagt de skal granske Trump for skattesvik og det er godt mulig at føderale myndigheter vil gjøre det samme etter Trump har gått av. 

Fortsetter under...

Dankert
Posted (edited)

44 minutter siden, PetterKanin said:

Det kan hende. Men selv i Norge har det inntil de siste årene ikke vært mulig å betale frivillig skatt.

Hvor kjemper han med nebb og klør mot at hans selvangivelser skal frigis? Kan det være at han har drevet med snusk, og har så mye gjeld at han ikke er den rikingen han later som han er? 

Edited by Dankert

Lasox
Posted (edited)

På 5.10.2020 den 11.52, Sacramone skrev:

Jeg har vel sjelden sett at en eneste person kan skape SÅ mye aggresjon i mennesker, og avisene snører daglig opp under dette. Er  det virkelig slik vi ønsker at verden skal fremstilles? For meg hadde det vært så fantastisk mye mer reelt hvis man rapporterte om de gode tingene i tillegg til det som kanskje ikke er så bra.. 

På ingen måte tenker jeg at Trump er bare bra og helt fantastisk, men det får jo være måte på! Hvis han hadde vært så grusom som han blir fremstilt ville vel også hele USA hatet mannen? Men tydeligvis er det såpass mange som støtter han at det er mulig for han å vinne nok en valgkamp.

Vel utifra det jeg har lest om andres erfaringer og det jeg har lest om ham så virker det nesten som om han er psykopat som eier ingen sympati for andres liv og helse. Hvorfor han er USA's president er en gåte for meg! Men, det vil alltid være noen som er uenige med meg om ham.

Secret service hadde tydelig gitt bekymrede meldinger om å ta turen som Donald Duck ønsket å ta samtidig som han var smittet, og "tvang" to ansatte og gambla livet til de to menneskene om livet sitt for at han skulle vise frem et show til de folka som var utenfor sykehuset! Enda eier han ingen sympati for de 215,000 døde menneskene i USA. Alt det handler om det er han selv og sin egen ideologi.

Siden han ble frisk av covid-19 en av de heldige så kommer han garantert til å spre mere fake news om at det ikke er så farlig... blablabla! Til tross for at over 1 million døde på bare 1 år verden over, mest sannsynligvis mange, mange flere siden mange land underrapporterer.

Men, nok om det. Noe annet jeg misliker sterkt med Donald Duck det er at han er til så grader eier null respekt for kvinner og han kan ikke fordra folk som er funksjonshemmede. Han har i flere tilfeller mobbet folk som er funksjonshemmet. Han eier heller ingen empati for de som er i militæret og har til og med mobbet flere av de som har blitt skadet under en eller annen krig.

Pluss han eier ingen sympati for de som er fattige eller de svakeste i samfunnet. Noe annet jeg har reagerte på det var at han klarte å bli enige med de tidligere studentene under en rettssak som følte seg svindlet rett før han fikk stillingen. Alt for å unngå og risikere å bli straffet. For min del så kan jeg ikke klare å gi ham "ros" for noenting utenom at han har klart å splitte landet enda mere!

Slik som forrige debatten var mellom Joe Biden og Donald Duck så begynner jeg å lure på om demokratiet er på vei til å kollapse. Det virker nesten ut som om landet har bare 1 bein å stå på nå, kommer det "beinet" til å bli brukket?

Edited by Lasox

Dankert

Analyse av Trumps twittring.

Kragebein

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Kragebein, adm

Guri-Guri

Fordi han er kul og fordi nordmennene er sur på en som er kulere enn dem. 

nordmenn: jammen, jammen... det er jo vi som er best.....

og så klikker barnet i dem for ingen får være bedre enn dem. Han kommer jo der og er kul? Nordmenn flest har jo sjaltet ut de fleste kule mennesker på grunn av at de digger seg selv bedre, men mangler evnene. 

Annonse

Tanuki

FB_IMG_1602900047032.jpg

Zenhouse

Altså- det han sier på valg-rallyene og i debatter/intervjuer er jo bare noe vas??? Ingenting henger sammen og han bruker masse store ord på å si ingenting? Han er jo ikke i stand til å si noe sammenhengende som krever en begynnelse,hovedfase og konklusjon? Dette er «keiserens nye klær». Tenk at alle sitter og ser og hører på «ingenting». 
Han har fått til ting sies det. Selvfølgelig. Han signerer president ordrer i hytt og pine. Som hans partifeller har utarbeidet og planlagt. Så tar han en beslutning basert på mageinnholdet den dagen. Eller fingeren oppi lufta og kjenner hvor vinden blåser idag. Så tilfeldig er det han gjør for landet sitt. Men for sin personlige vinning derimot
https://www.nrk.no/urix/republikansk-senator-med-kraftsalve-mot-trump-1.15202969 

Synes den republikanske senatoren  senatoren Sasse sier det bra her: Trump ( og familien) bruker presidentembetet som en forretningsmulighet. 
Alt handler om personlig vinning for Trump, enten det er penger, makt eller beundring. Det er det eneste ekte med ham. 

AndreasBR
På 6.10.2020 den 15.54, jabx skrev:

Du får si det til Donald Trump, som sto og hev etter pusten under PR-seansen utenfor det Hvite Hus etter at han ble skrevet ut fra sykehus.

? Kanskje vi skal holde oss til tema. 

Eksempel: Hele Hamar er smittet. Jeg tar bilen og kjører Oslo -Lillehammer - Oslo uten å forlate bilen. Ingen fare. 

Dankert
11 hours ago, Zenhouse said:

Altså- det han sier på valg-rallyene og i debatter/intervjuer er jo bare noe vas??? Ingenting henger sammen og han bruker masse store ord på å si ingenting? Han er jo ikke i stand til å si noe sammenhengende som krever en begynnelse,hovedfase og konklusjon.

Han får vel så kraftige korona-medisiner at han er helt bortreist.