AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Var på ultralyd på fredag, og jeg er gravid med tvillinger! Vi har barn på 9,6 og 3 fra før. Dette var en uplanlagt graviditet (jeg gikk på p-piller). Nå må vi flytte, kjøpe ny bil og snu helt om på alt. Abort er uaktuelt. Vi har heldigvis et veldig stabilt ekteskap og forholdsvis god råd, men jeg tror jeg er i sjokk nå. Mannen gleder seg visstnok og tror dette blir kult. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan komme seg over sjokket? Hvordan reagerte folk rundt? Fikk dere mye hjelp? Anonymkode: 48cc1...131 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Skjønner at det er en stor overraskelse, men pust godt og sov på det noen netter så venner du deg til tanken etterhvert. Det høres ut som om mannen din er klar for dette, så det kommer nok til å gå helt fint. Og tenk på at det enda er en god stund til tvillingene kommer, og at barna dine da vil være nesten 10, 7 og 4, og kan hjelpe til med mye. Hvis du tror det vil berolige deg kan du kanskje undersøke allerede nå hvilke former for avlastning som vil passe for familien deres? Hør med kommunen, besteforeldre og andre slektninger og venners foreldre. Tenk utenfor boksen. Jeg leste nylig her inne om noen som fikk masse god hjelp og avlastning fra sin uføre og barnløse nabo. Og da jeg vokste opp bodde jeg delvis hos en klassevenninne, fordi mamma jobbet nattevakt. Følte meg veldig heldig som hadde to familier som var glade i meg. Hehe Sier ikke at det er noe dere er nødt til å gjøre, men tror det kan lønne seg å tenke litt utenfor boksen. Men veien blir jo også til mens man går, og plutselig presenterer det seg en ny og flott løsning for dere. Gratulerer så mye med graviditeten. Håper du klarer å slappe av litt midt oppi det hele. Du er heldig som har en så flott familie, og skal få en enda flottere familie. 😀 Anonymkode: 30234...820 4
Gjest Trynefaktor Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Så stas. Vår nr 4 kom som en overraskelse, men vi har aldri angret. ❤️ lykke til! Minsten er høyt elsket av alle søsken, de er en del eldre og har hjulpet mye av eget initiativ. Nesten så de krangler om å passe.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 33 minutter siden, Trynefaktor skrev: Så stas. Vår nr 4 kom som en overraskelse, men vi har aldri angret. ❤️ lykke til! Minsten er høyt elsket av alle søsken, de er en del eldre og har hjulpet mye av eget initiativ. Nesten så de krangler om å passe. Nå er det snakk om to stk, ikke bare en nr. 4. Anonymkode: c6c72...e2d 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det snakk om to stk, ikke bare en nr. 4. Anonymkode: c6c72...e2d Det var ditt bidrag til tråden?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 13 minutter siden, Trynefaktor skrev: Det var ditt bidrag til tråden? Du skriver jo selv nr. 4. Her var det snakk om to. Som er litt annerledes en kun en nr. 4. Er det ditt bidrag til tråden?😉 Anonymkode: c6c72...e2d 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skriver jo selv nr. 4. Her var det snakk om to. Som er litt annerledes en kun en nr. 4. Er det ditt bidrag til tråden?😉 Anonymkode: c6c72...e2d Litt av det samme er det jo.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Så koselig ❤ Da får dere en flott gjeng! Og ta imot all hjelp dere kan få 😊 Anonymkode: 4c755...265
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 Så gøy med en flokk! Dette blir travelt, men gøy tenker jeg. Ny bil måtte dere nok uansett hatt. Selv i en «vanlig» sjuseter er det for trangt til en familie på 6 på langtur. Jeg har ikke vært i samme situasjon selv, men en bekjent fikk tvillinger slik så de ble fem barn. Det har gått bra. De kjøpte nytt hus og bil, og fikk ganske mye hjelp i starten. Nå er tvillingene 4, og moren sier at ting har blitt litt roligere. Det var veldig travelt i starten Anonymkode: 45e01...68c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Er du sikker på at dere må flytte? Anonymkode: 168c7...46b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Så gøy, gratulerer! Som du sier selv er det jo et sjokk, men det går seg til om noen dager eller uker som alt gjør Kanskje dere må ha ny bil, men ikke garantert dere må flytte med en gang. Pust ut litt, la sjokket legge seg, og så kan dere planlegge Anonymkode: 7be45...13b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 Mine var 10, 9 og 3 da tvillingene kom. Vi har et soverom ( eller egentlig to) for lite men det er uaktuelt å flytte så de deler. 7 seter trengs jo, vi har en alt for liten en med takboks og det går det og. Det er ikke så mye verre med to enn med en. Noen ganger hadde de øt selvfølgelig vært greit med et par armer ekstra men alt går og det meste går bra Anonymkode: 254aa...c93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå