Gå til innhold

4 år for stor for smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva folk her mener om det. Har fått inntrykk av at det ikke nødvendigvis er så sjeldent, men samtidig mange som mener at 4-åringer er for gamle for å ha  det. Hva mener i så fall du er for stort?

Anonymkode: ffaaa...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de begynner å få tenner. 

Anonymkode: a9e2e...257

• Liker 4
Skrevet

En 4åring trenger virkelig ikke smokk (med mindre det er andre årsaker/diagnoser i bildet såklart) Det er kun tafatthet hos foreldra. Kjenner barn som har begynt på skolen og fortsatt brukt smokk... 

Anonymkode: 11349...124

• Liker 21
Skrevet

Ja det er for stort, og kan fort få negativ effekt for hvordan tennene står.

Våre ble begge fire før de sluttet 😛

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes en 4-åring er for stor for smokk. Anbefales vel å slutte ved 3 år.  Skjønner ikke hva en 4-åring skal med smokk heller? :klo: Hemmer både språkutvikling samt at det kan gå utover tannstillingen.

Endret av Cleopatra.
  • Liker 8
Skrevet

Jeg syntes 3 år er for stort og.. burde slutte når de er 2,5 år eller mindre. 

• Liker 14
Skrevet
13 minutter siden, Sunshineyellow said:

Jeg syntes 3 år er for stort og.. burde slutte når de er 2,5 år eller mindre. 

Dette.

• Liker 2
Skrevet

De bør slutte når de begynner å få tenner pga det er negativt for tannstilling. Ser og veldig dumt ut med store unger som bruker smokk

• Liker 8
Skrevet

Jeg lot mine ha smokk ved leggetid, så lenge de ville. De slutter ved ca 5 år. Årsaken var at jeg var redd de ville ty til tommelen, slik jeg gjorde da jeg var barn. Var lidenskapelig tommelsuger, og det endte med tenna på tørk, skal jeg love dere.

Anonymkode: 460a7...233

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det er for lenge, mange barn sliter med språk fordi de bruker sutt for lenge og lærer seg å prate bak i munn.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig å slutte rundt 2 års alder. 

Anonymkode: 1a7c2...71f

Skrevet

Bør slutte i 2 årsalder på dagtid. 3 år på natt.  Synes det er komisk å se barn over 3 år på butikken f.eks med smokk.. hvorfor?? Enkelte barn med diagnoser bruker lenger, men det telles ikke med. 

Anonymkode: 28d88...555

• Liker 6
Skrevet

Jeg brukte smokk til jeg var 4år, og jeg skulle ønske foreldrene mine nappet vekk smokken tidligere. 
pga bruken av smokk har jeg feilstilling i hele kjeven og som barn hadde jeg et overbitt på ca en cm. 

Skrevet

Jeg synes smokk begynner å bli rart fra de er så store at jeg ville reagert på at de ble ammet offentlig (ca. 2 år). Jeg ser på smokk ene og alene som et substitutt for pupp, så ja, jeg synes det er rart med en 4-åring som sutter på en liksompupp. 

Anonymkode: a2392...d8e

• Liker 2
Skrevet

4åringen vår sluttet med smokk på dagtid da hun var 3, og sluttet med smokk på natt da på 4årsdagen sin. Skulle ønske vi tok fra henne smokken mye tidligere. Hun er avhengig og roer seg ikke uten smokk. Flere ganger daglig tar hun smokken fra lillesøsteren, eller finner stedene vi har gjemt lillesøsterens smokker. Vi lar henne ikke få ha smokken, men det er et evig mas. 

Lillesøster får ikke ha smokke like lenge. Hun skal få ha den dette barnehageåret, neste sommer blir det slutt. Hun er da 2,5 år. 

Anonymkode: 7168a...c62

Skrevet

Er ikke sunt å bruke smokk for lenge!!!! Fire år er altfor gammelt.. min sluttet i 2 års alderen

Skrevet

Jeg har tre nieser og alle de sluttet før de fylte 3 år, så man burde slutte når man er senest 2.5år mener jeg. Det kan ødelegge tannstillingen hvis barn bruker for lenge smukk.

Anonymkode: c1219...d97

Skrevet

Selv babyer trenger ikke smokk utenom når de skal sove. Smokk på dagtid når barnet er våkent er en uting. På natten kan de ha smokk fram til fylte tre år, da bør kan slutte pga tannstilling.

Anonymkode: 55d5e...f1e

• Liker 1
Skrevet

4-åringer er alt for store for smokk ja, under 2 år er greit.

Skrevet

Bør slutte før 3 år.

mine to eldste sluttet når de var 2,5 år. Minste er 1,5 år og kommer nok også til å slutte rundt 2,5 år 

Anonymkode: 484cb...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...