La Guapa Skrevet 26. juli 2005 #1 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvordan har ferien deres vært? 8dere som har hatt eller har ferie) Ble det kos eller et mareritt? For meg ble ferien kos, men også slitsom! -dobbel frokost (datteren hans og han sto aldri opp før tidligst kl 11:00.) - dobbel middag (datteren hans og han var opptatt eller ikke sultne fordi de hadde spist 100 is før middag)(vil ha mat senere) - null tid som ektefeller. JEG har lært.Neste sommer skal vi ha litt tid som kjærester også! Enn dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. juli 2005 #2 Del Skrevet 26. juli 2005 No offence, men en begynnelse kan være å dra på ferie som en familie, ikke som "meg, han og datteren hans". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juli 2005 Helt enig. Det krever desverre at alle har lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #4 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvorfor lager du 2 frokoster da? og 2 middager? Hvis de ikke gidder og komme til matbordet når maten er der, så la være å lage noe ekstra. La de ordne opp selv....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 26. juli 2005 #5 Del Skrevet 26. juli 2005 Mitt forslag er: ikke skjem dem bort! I min famile fungerer det på føgende måte når vi ferierer sammen: Det serveres EN frokost. De som ikke står opp til den lager seg mat selv. Det serveres EN middag, de som har andre planer ordner seg selv! Har akkurat feriert på sommerhus med mamma, pappa, søsken, svogere, samboern min og diverse nevøer og nieser. Da blir det mye folk og mye matlaging. Ingen får spesialbehandling og alle bidrar med rydding og matlaging. By the way: kan ikke mannen og dattern din lage mat?? Hva slags ferie er det for deg hvis du må stå som en slave på kjøkkenet? La dem stå for matlagning, så lærer de nok at det enkleste er å spise sammen med resten av familien og at matlaging krever litt jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 26. juli 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juli 2005 Ja. Neste år blir det andre boller! Det mest betegnende er at etter tre uker går jeg tilbake på jobb. Mannen min har en uke til med minstejenta som skal begynne i barnehage om den 1 aug. Han sørget for å ha datteren sin her hele perioden når jeg var hjemme enda han hadde fem uker fri. Jeg er jo ikke så dum at jeg ikke skjønner at det er fordi han ikke gidder å ordne alt med to unger sjøl. De to kunne jo ikke ha kjørt det slaraffenlivet i tre uker om jeg var på jobb. Første dag hjemme med lillemor måtte han spørre hva hun spiser,når hun sover, hvordan melken blandes osv... Han ringte mye gitt. Han har rett og slett ikke tatt seg av henne ett eneste måltid hele ferien. Det innså jeg i går. Neste sommer skal JEG ha ferie også...det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 26. juli 2005 #7 Del Skrevet 26. juli 2005 SÅ lenge du ikke setter noen grenser og ikke sier fra hvordan du føler det, så har du deg selv og takke. Komunikasjon er nøkkelordet her slik jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2005 #8 Del Skrevet 26. juli 2005 Du må stå på krava søster! Jeg er kanskje litt FOR flink til å få til ting på min måte, men en mellomting kunne vært bra. Mannfolk og unger bidrar ikke så mye hvis ikke må, vet du. Som regel er det sånn ihvertfall. Neste ferie går det jo an å bli enige på forhånd om hvordan dere skal gjøre ting, inkludert samværtavtale. Det er utrolig viktig å være kjærester, det er ihvertfall sikkert. Og så kan det være greit å ikke prøve å få til alt for mye på kort tid. Hva med å dumpe lillepia på tanta og ligge og dra seg i senga med shampagne og jordbær ei hel helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå