Gå til innhold

Lot baby være alene hjemme

missluna

Anbefalte innlegg

Min kjære leste nettopp en nyhet til meg og jeg fikk vondt i magen da jeg hørte dette.

Foreldrene til en fire måneder gammel baby lot babyen sin være alene hjemme da de dro på internettcafè for å spille world of warcraft. Da de kom hjem fem timer senere fant de babyen sin død i sengen sin.

Han hadde blitt lagt på magen da de hadde fått fra ha og dermed blitt kvalt til døde.

HVOR SYKE KAN FOLK BLI???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine::grine::grine:

Jeg skjønner ikke hva det er med folk.

Da datteren min var så liten og fremdeles kunne jeg da ikke tenke meg å stikke fem minutter opp til naboen i leiligheten over engang.

Stoler ikke på babysitter heller.

Elsker slike folk barna sine mindre eller hva er det som er galt?

Trodde morsfølelsen var like sterk hos alle, jeg.

Alle jeg kjenner er like "hysteriske" i forhold til sine unger.Man orker jo ikke tanken på at noe skal skje dem og tar forholdsregler så det holder...

Et vennepar av oss holdt nettopp på å miste sin lille datter.Bare flaks at de satt oppe og hørte en gurglelyd fra sengen.Datteren døde i armene til faren og ble gjenopplivet p sykehuset..ENN om de hadde vært ute!!!(med babysitter)

Alt er bra med lillegullet og nå er hun en mnd.

La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Huff... trist. Hva slags folk kunne dette være...

Men jeg lurer på dette ( som uerfaren og barnløs): når dere har små babyer, ligger de aldri og sover på rommet sitt, er de i nærheten hele tiden? Kunne ikke dette ha skjedd selv om foreldrene hadde vært hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Utrolig at de har forlatt babyen i så amnge timer, men jeg også tror at det kunne hendt selv om de var hjemme. Når foreldrene sover har de ikke full kontroll påb abyen, og det kunne like godt ha hendt da.

Om det var at de la babyen på magen som var årsaken, er vel noe som egentlig blir direkte synsing fra mediens og vår side. Min sønn lå på magen da han var baby, og han er fortsatt i livet. Hvorfor barnet lå på magen kan ha flere årsaker, og det blir veldig enkelt ås itte her og si at sånn og sånn var det, når ingen av oss var tilstede.

Tragisk er det uansett, og det verste var at foreldrene gikk fra en liten baby på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, hvem vet.Kanskje kunne de ikke redde babyen uansett...

Kanskje gråt og gråt babyen i flere timer også.

Kanskje gråt h*n og ventet på mamma`n og pappaen sin fordi h*n følte seg dårlig,/ lå slik at h*n ikke fikk puste og ikke kunne snu seg selv...

Men det får de vel aldri vite.

"grøss"

Skulle aldri hatt barn sånne folk!

Samtidig sitter det en haug med barnløse som ikke kan få små!!! :frustrert:

:grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Om det var at de la babyen på magen som var årsaken, er vel noe som egentlig blir direkte synsing fra mediens og vår side.

Hvis du ser litt på forskningen som er gjort på området, vil du finne ut at det er høyere spedbarnsdødelighet blant babyer som sover på magen.

Det er selvsagt bra at din baby ikke led noen men av det, men du kan ikke si det er en god ide, bare fordi det gikk bra for dere :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er jo uendelig uendelig trist. Får helt ondt i meg med tanke på at babyen kanskje lå og gråt i timesvis, uten at noen hørt det :(

Foreldrene skulle vært bura inne, skulle de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Hvis du ser litt på forskningen som er gjort på området, vil du finne ut at det er høyere spedbarnsdødelighet blant babyer som sover på magen.

Det er selvsagt bra at din baby ikke led noen men av det, men du kan ikke si det er en god ide, bare fordi det gikk bra for dere  :overrasket:

Noen babyer sover bare på magen, og uansett hvor mye mammen eller pappen ønsker å ligge de på en annen måte, vil de ikke sove annet enn på magen. Og ja jeg mener fortsatt det blir synsing, for greit de har forsket på de,t men det var ikke lenge siden de mente det var madrassen sin feil. Så beklager at jeg tar forsking med en klype salt, for selv om det er forsket påd et, er det ikke dermed sagt at sånn er det.

Og det er faktisk ikke bare i mitt tilfelle det har gått bra, for på den tiden skulle alle barna sove på amgen, for det var det beste. Da jeg fikk nummer to skulle de sove på siden, og med nummer tre på rygg. Lurer på hvordan de skal sove nå?

Hva som egentlig har hendt i dette tilfelle blir synsing fra vår side, for medien skriver på sin egen måte, og det er i alle fall IKKE fakta. Sladder kaller jeg det.

Men tragisk er det uansett

Endret av Piper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan virkelig begynne å lure på folk ja! Men tenkte også det som soleil sier om det ikke kunne ha skjedd med foreldrene hjemme, i et annet rom. Ikke fordi DET gjør det noe bedre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så beklager at jeg tar forsking med en klype salt,

Vel, rådet fra forskerene om å la barn sove på ryggen har redusert spedbarnsdødeligheten betraktelig, jeg synes det tyder på at de (og en god del jordmødre og andre helsearbeidere) har rett.

Jeg 'presser' heller barnet mitt til å sove på ryggen til h*n lærer å snu seg selv i senga, så er sjansen for at babyen min skal dø i senga si kraftig redusert - jeg tar ikke sjansen på å ikke følge et så enkelt råd, for om h*n haddde dødd av krybbedød, ville jeg tilbrakt resten av livet med å lure på om barnet mitt fremdeles hadde vært i live om jeg hadde fulgt rådene jeg fikk på helsestasjonen.

Om du velger å ikke høre på anbefalingene fra helsestajonen, er det din sak, men det er passe arrogant å si at bare fordi det gikk bra for dere, så...

Jeg har vokst opp til å bli et ganske veltilpasset menneske selv om jeg fikk ris da jeg var liten, det må da bety at det er riktig å rise alle barn, da? :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine::grine: Nok et bevis på at enkelte foreldre er direkte uskikket som foreldre. Og ikke gidder jeg å henge meg opp i hvordan eller hva som har skjedd. Det tragiske er at foreldrene har gått fra babyen. De skulle vært tiltalt på det groveste :frustrert:

Ingen friske mennesker finner på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Vel, rådet fra forskerene om å la barn sove på ryggen har redusert spedbarnsdødeligheten betraktelig, jeg synes det tyder på at de (og en god del jordmødre og andre helsearbeidere) har rett.

Jeg 'presser' heller barnet mitt til å sove på ryggen til h*n lærer å snu seg selv i senga, så er sjansen for at babyen min skal dø i senga si kraftig redusert - jeg tar ikke sjansen på å ikke følge et så enkelt råd, for om h*n haddde dødd av krybbedød, ville jeg tilbrakt resten av livet med å lure på om barnet mitt fremdeles hadde vært i live om jeg hadde fulgt rådene jeg fikk på helsestasjonen.

Om du velger å ikke høre på anbefalingene fra helsestajonen, er det din sak, men det er passe arrogant å si at bare fordi det gikk bra for dere, så...

Jeg har vokst opp til å bli et ganske veltilpasset menneske selv om jeg fikk ris da jeg var liten, det må da bety at det er riktig å rise alle barn, da?  :ironi:

Har jeg sagt jeg ikke hører på helsestasjonen? Jeg har egentlig sagt det motsatte, med at eldstemann sov på mage ( helsestasjonens anbefalinger). Så egentlig er det passe arrogant av deg, å gå til angrep på innlegget mitt, uten å faktisk lese hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Violetta

Jeg så for ikke lenge siden et program om spilleavhengighet. Jeg husker at i et land i Asia, lurer på om det kan være Thailand? så var det veldig mange som var helt avhengige av spill. De spilte i stedet for å gå på jobb og ble sagt opp. Koner kom på nettkafeer og hentet mennene sine med makt (man viste et klipp av dette).

Husker ikke hvilket spill det gjaldt (men det var kanskje World of Warcraft?) Man visste også om flere tilfeller av selvmord fordi det hadde gått galt i spillet for dem som var avhengige av det.

Jeg vet ikke om de foreldrene som ble nevnt i hovedinnlegget her var avhengige, men det er vel nærliggende å tro noe sånt. Ikke som et forsvar, men som en forklaring.

Det er mye man kan være avhengig av... :tristbla:

Synes ellers det har kommet frem en veldig rar vinkling på denne debatten. Et barn på fem måneder bestemmer vel som oftest selv hvordan det vil sove? Man kan ikke tvinge såpass store barn til å sove i en bestemt stilling vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har jeg sagt jeg ikke hører på helsestasjonen? Jeg har egentlig sagt det motsatte, med at eldstemann sov på mage ( helsestasjonens anbefalinger). Så egentlig er det passe arrogant av deg, å gå til angrep på innlegget mitt, uten å faktisk lese hele.

Unnskyld, jeg uttrykte meg visst så til de grader klossete at poenget mitt gikk deg hus forbi. Jeg prøver igjen: å si at 'min sønn lå på magen da han var baby, og er fremdeles i live' er ikke et bevis på at det er feil å legge barna på rygg, eller at det er bra for dem å sove på magen - det er fremdeles en høyere prosentandel av de som ligger på magen som omkommer i krybbedød, enn av de som ligger på rygg. De som velger å la barna sove på magen, tar en (forhåpentligvis veloverveid og kalkulert) risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...