Gå til innhold

Hvor vanlig er det at folk trener i noe annet enn "treningsuniformene" som alle har på seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trives ikke i tettsittende, avslørende klær og vil heller ha på meg romsligere tøy, men det koster litt å skille seg ut. Å være den eneste i treningshallen som går for noe helt annet. Har veldig lyst til å gi blaffen og ha på meg komfortable klær som jeg liker å gå med og som er behagelige å ha på. Så lenge det er helt og rent er det vel ok, nesten uansett hva en velger? Er romslige jeans ikke lov? Har de strenge regler for påkledning på treningssentrene? :sukk: 

Anonymkode: 18fe6...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeans må vel være ufattelig upraktisk å trene i? Det finnes jo nok av løse treningsbukse å ta av. Jeg trener i tights og en veldig stor t-skjorte som rekker meg til litt ned på låret. Ingen ser rart på meg fordi jeg ikke har tettsittende singlet, men jeg tror folk ville kikket om det var jeans. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jeans for fy nok mange blikk, og det høres ubehagelig ut å trene i. Man trener jo i "uniformen" fordi treningstøy er pustende og behagelig å trene i. Det finnes jo mange litt løsere treningsbukser man kan trene i. 

Anonymkode: 70b75...aa1

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å trene i klær ingen kan se?

Hvis noen spør, kan man bare forklare at man slettes ikke er naken, men at treningsklærne bruker en avansert form for usynlighetsteknologi - siste skrik fra Apple.

Anonymkode: a4391...df3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans får man ikke lov til, men du kan nok helt fint trene i joggebukse. Har gjort det selv. Ingen som bryr seg, med mindre de ikke trener skikkelig selv. Har de tid til å legge merke til hva andre går i, har de for lite å gjøre.

Anonymkode: d9fca...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste på Spenst her jeg bor som ikke bruker tights, men det driter jeg i 😅

Anonymkode: 38435...849

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du gjør dette til et større problem enn det er. Kan du ikke bare trene i joggebukse og t-skjorte?

Anonymkode: 6d894...fa9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ryuk skrev:

Jeans må vel være ufattelig upraktisk å trene i? Det finnes jo nok av løse treningsbukse å ta av. Jeg trener i tights og en veldig stor t-skjorte som rekker meg til litt ned på låret. Ingen ser rart på meg fordi jeg ikke har tettsittende singlet, men jeg tror folk ville kikket om det var jeans. 

Elastiske jeans som sitter tett oppe og er løsere nedover er veldig godt å bevege seg i. 

2 timer siden, Curlyme skrev:

Virkee mer for meg som om du vil provosere. Hvorfor i all verden skal du trene i jeans?

Nei, jeg provoserer ikke. Jeg liker nok bare noe annet enn du gjør. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du gjør dette til et større problem enn det er. Kan du ikke bare trene i joggebukse og t-skjorte?

Nei, jeg gjør det ikke til et problem. Jeg bare spør dem som har mye erfaring med treningssentre og påkledning. Jeg liker ikke uniformer hvor regelen er at når alle gjør det, så skal resten også gjøre det. Fordi? Jo, det bare er sånn. Det er ingen god grunn for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener er det 50/50 om folk trener i tights eller løse treningsbukser.
Men aldri sett noen i jeans...

Anonymkode: 89bd3...639

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren i jeans hvis du vil det. Men hvis du noen gang har måtte løpet til bussen i dongeristoff så vet du jo at det ikke er materiale som egner seg til trening. Det puster ikke, er mindre elastisk og vil trolig slites i stykker mye fortere fordi det ikke er laget for å brukes til trening. 

Anonymkode: efe0a...793

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da flere som trener i løse joggebukser. Men har ikke sett noen trene i jeans. 

Anonymkode: 012cc...7c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk at treningssenteret mitt ikke tillater jeans, men man trenger jo ikke å trene i tights heller. Jeg ser mange jenter på min alder (rundt 20) som trener i en løs adidas track pants.

Anonymkode: a256a...b23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør treningssentrene hvis det kommer muslimske damer i sine varianter av fotside, vide klær og vil begynne å trene? Da kan de ikke nekte, for det vil ikke ta seg politisk bra ut i forhold til deres rett til å praktisere sin egen kultur og religiøse overbevisning. Eller hadde de blitt nektet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 7.51, AnonymBruker skrev:

Jeans får man ikke lov til, men du kan nok helt fint trene i joggebukse. Har gjort det selv. Ingen som bryr seg, med mindre de ikke trener skikkelig selv. Har de tid til å legge merke til hva andre går i, har de for lite å gjøre.

Anonymkode: d9fca...7c0

Hvorfor skulle ikke jeans være lov?

Anonymkode: df203...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør treningssentrene hvis det kommer muslimske damer i sine varianter av fotside, vide klær og vil begynne å trene? Da kan de ikke nekte, for det vil ikke ta seg politisk bra ut i forhold til deres rett til å praktisere sin egen kultur og religiøse overbevisning. Eller hadde de blitt nektet? 

Dersom dem i resepsjonen ser det så tror jeg at de ville sagt ifra. Treningssentere forbyr jo ikke klesplagg for å være stygge, men for egen sikkerhet og unngå skader. Løse store klesplagg kan hekte seg fast i mekanismen til maskiner. 

Muslimske jenter på mitt senter bruker ikke store og vide klesplagg, men tights som dekkes over med en lang tskjorte eller treningsgenser. Aldri vært noe problem. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dem i resepsjonen ser det så tror jeg at de ville sagt ifra. Treningssentere forbyr jo ikke klesplagg for å være stygge, men for egen sikkerhet og unngå skader. Løse store klesplagg kan hekte seg fast i mekanismen til maskiner. 

Muslimske jenter på mitt senter bruker ikke store og vide klesplagg, men tights som dekkes over med en lang tskjorte eller treningsgenser. Aldri vært noe problem. Anonymkode: a256a...b23

Muslimske jenter og kvinner er mange forskjellige ting. Slett ikke alle går i tights og genser. Slike tettsittende, vestlige klær er utenkelig å iføre seg for veldig mange. Tettsittende hodeplagg er en selvfølge uansett hva de gjør ute blant folk. De har en verdighet å ivareta, vil kanskje forsøke å bli i bedre form og kan kun trene med kvinner i lokalet og å være tekkelig påkledt. Hva med dem? Finnes det et tilbud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

On 10/1/2020 at 2:37 PM, AnonymBruker said:

On 10/1/2020 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Muslimske jenter på mitt senter bruker ikke store og vide klesplagg, men tights som dekkes over med en lang tskjorte eller treningsgenser. Aldri vært noe problem. 

On 10/1/2020 at 4:24 PM, AnonymBruker said:

Muslimske jenter og kvinner er mange forskjellige ting. Slett ikke alle går i tights og genser. Slike tettsittende, vestlige klær er utenkelig å iføre seg for veldig mange. Tettsittende hodeplagg er en selvfølge uansett hva de gjør ute blant folk. De har en verdighet å ivareta, vil kanskje forsøke å bli i bedre form og kan kun trene med kvinner i lokalet og å være tekkelig påkledt. Hva med dem? Finnes det et tilbud? 

Hvorfor ble plutselig dette en diskusjon om muslimer? Hva har religion med denne tråden å gjøre?

Anonymkode: 277b7...9ea

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Slike tettsittende, vestlige klær er utenkelig å iføre seg for veldig mange.

Da går de sikkert heller ikke på treningssenter. Det er faktisk fullt mulig å være i god fysisk form uten å trene på senter. Mine muslimske venninner går med sports-hijab, tights og en lang, romslig t-skjorte på trening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...