Gå til innhold

Denne mannen har nok ammet mye....

Gjest Lompa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns artikkelen var genial, og tok hele dette ammehysteriet på kornet. :klappe:

Jeg ammer ikke, og kjenner meg veldig igjen, og lo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Endelig fikk jeg riktig link...vet ikke helt hva som skjedde da jeg la inn dette, men NÅ er det ihvertfall linket til rett sak.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Vel vel...

Det ble en riktig utrivelig start på foreldrelivet for oss. Flaske ville gjort det hele mye enklere og hyggeligere de første ukene

Ja, ikke sant? For barn skaffer vi oss for å få et hyggelig, enkelt liv, ingenting skal forandres, vi skal ofre minst mulig og barnet skal ses men ikke høres. Tenk så skrekkelig, det ble litt strevsomt en stund - det var jo ikke slik spedbarnsperioden skulle bli?!

Amming kan være vondt de første ukene. Gidder en å ta den støyten, er det verdens enkleste løsning. Far kan delta ved hjelp av pumping, så la oss ikke skape martyrer ut fra løse luften.

For dem som har REELLE problemer med amming, finnes det et godt alternativ i morsmelkerstatning, derav ordet.

Hvis rødvin er så viktig for en at en ikke klarer å moderere inntaket en bitteliten periode av livet, er min påstand at man har større issues enn et "puppepoliti" kan gi...

Fantastisk med innsiktsfulle innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en artig vinkling av saken, uten at jeg skal gå nærmere inn på hva jeg selv mener om saken - for jeg er vel enig med begge parter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal sette folk opp mot hverandre. Enten ammer man eller så ammer man ikke, gode mødre og flotte unger blir det som oftest uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja stakkars, stakkars mødre, (og ikke minst fedre som må bevitne det hele) som må legge seg litt i selen for at barnet skal få det beste alternativet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal sette folk opp mot hverandre. Enten ammer man eller så ammer man ikke, gode mødre og flotte unger blir det som oftest uansett.

:klappe: Veldig bra sagt!!!

Synast det er unødvendig stor fokus på kor flott det er å amme. Har sjølv amma i 7 mnd, så eg veit faktisk kva eg snakkka om! Det er flott for barna å bli amma, men heng ikkje ut dei som av forskellige grunna ikkje kan, vil ect amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Synes nesten det svinger litt andre veien, jeg.

Veldig mange som kritiserer "ammepolitiet" for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Kan ikke skjønne at dette skal være noen offentlig diskusjon, eller noen del av likestillingsdiskusjon. Om man så ammer, kan far delta i alt annet, og i tillegg kan mor ofte pumpe seg så far ta del der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes man skal diskutere dette med amming...selvfølgelig er amming det beste for barnet den første tiden, men om man velger å avstå, bør man ikke bli sett på som en raring på barselavd. der jeg var, og det synes jeg er grovt diskriminerende, jeg følte at jeg ikke ble tatt på alvor, og at de ikke respekterte meg.... de sa til slutt: VI har bestemt at du kan amme så mye du greier, men at jeg kunne gi ungen min flaske innimellom....har du hørt på makan til frekkhet? der og da var jeg så full av ammetåke at jeg tok dem på alvor, men hvis det er noen som sier det eventuelt neste gang jeg får en baby, skal de få høre!

Jeg tenker enda på den dag i dag at man ikke er et ordentlig menneske og mor før man ammer, og det er jo helt latterlig sykt, amme for enhver pris liksom!

HERVED er dere advart mot puppepolitiet på barselavdelingene rundt om i Norge, dere som er gravide for første gang! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Ja, huff. Tenk om man faktisk lærte noe om ernaring og immunforsavr, tenk om man fikk kunnskap om hvorfor naturen lager oss som den gjør. det vil jo være foreferdelig å bli et opplyst menneske... La oss gå tilbake til den gangen de sto med stoppeklokka og lot det gå nøyaktig tre timer mellom hvert måltid uansett, go regulerte alt på den måten. Det var mye sunnere. For ikke å snakke om da man trodde morsmelk IKKE var bra for barnet.

Informasjonen må komme frem. Så kan man ta et bevisst valg; dette er jeg ikke villig til å gå igjennom, eller dette vil jeg gjøre, eller "ok, dette går ikke bra for verken mor eller barn, vi må ta en annen vei".

Folk reagerer med skepsis når folk vil undervis i barnepsykologi, oppdragelse og relaterte emner også, man mener man er utlært og vet alt best selv. Mon det ikke ligger litt underbevisst krenket stolthet her også? Da mener jeg hos de som av forfengelighetsgrunner e.l. ikke ammer, ikke de som har reelle problemer - for de finnes! Og DE burde selvsagt ikke få pes.

Selv måtte jeg også le litt der jeg satt, sykepleieren kom bort til meg, tok et tak og viste meg hvordan barnet skulle suge osv :ler: Man får et nokså naturlig forhold til kropp og funksjoner når man har barn, både det som går inn og ut :ler: Hvis en ikke takler det, er det vel på tide å ta en reality check, for mer basic enn barn og å være forelder skal man lete lenge etter.

Takk og pris for oppmuntring og opplæring på sykehuset, ellers ville jeg kanskej gitt opp før. Når jeg etter et par måneder med tårer og tenners gnissel fikk skikkelig tak på det, gikk det som en drøm, masse kos og nærhet og tilknytning som er helt unik - flaske er ikke det samme. For en pappa som naturlig nok ikke ammer, er flasken noe stort, og mye nærere enn å mate grøt for eksempel. Det ER mulig å kombinere amming og en delatkende pappa - det virker som om folk sidestiller amming med å dytte bort far, og det blir for latterlig til å fortjene noe svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane
HERVED er dere advart mot puppepolitiet på barselavdelingene rundt om i Norge, dere som er gravide for første gang! :overrasket:

Flott det. Da kan vi møte sykepleiere, barnepleiere og jordmødre med et skeptisk blikk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEEEELT enig!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nybakt mamma

Legge seg litt i selene :forvirret:

Vel- jeg blødde, fikk sopp, betennelse og ammet videre jeg.

Babyen gråt og gråt, sov verken dagen eller natta.

Helsestasjonen sa at her var det bare og forsette , legg deg i selene en atund.

En lang historie kort- jeg hadde ikke nok melk, ike rart barnet gråt. Jeg klarer kun og pumpe CA 90 ML OM DAGEN. Nå får hun erstattning og detjeg klarer og pumpe ut og jeg har fått et nytt barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Emera
Uff ja stakkars, stakkars mødre, (og ikke minst fedre som må bevitne det hele) som må legge seg litt i selen for at barnet skal få det beste alternativet :ler:

Det var nok dette innlegget hun mente å sitere, Violetta. Ikke så greit med nytt forum og sitat-knapper helt på feil sted... ;)

Men til saken; jeg er også veldig enig i det du skrev.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Det var nok dette innlegget hun mente å sitere, Violetta. Ikke så greit med nytt forum og sitat-knapper helt på feil sted... ;)

Takk Emera, jeg syntes ikke jeg hadde nevnt noen seler i denne debatten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...