Gå til innhold

Skal kjøpe meg nyere bil, motor

Eplejuice123

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg nyere bil, og valget falt på en Skoda karoq. Så var valget en til 300k eller 400k. Jeg synes 400k er mye for en bil jeg kjører så kort kjøring med som jeg gjør, men jeg trenger den jo hver dag. 

Den billigste har 116 hk og 1l motor. 

Den andre har 150hk og 1.5 l motor. 

Det skiller jo en del i pris på disse to, de er omtrent like nye og har gått like langt. Ca. 

Er den rimeligste en "dårligere" bil? Jeg har ikke peil, men vil den få fortere slitasje eller havari? Vil den vare like lenge? Jeg kjører som ei gammal kjerringa. Skjønner dette er dumme spm.. Men takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville heller satsa på en elbil hvis du ikke kjører så mye og langt. Du får mye elbil for 300k. Med fin rekkevidde. Men om du har bestemt deg så er det ikke voldsomt forskjell på 1 og 1.5 liter. Absolutt Ikke verdt 100 tusen i min mening

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en splitter ny 2020 bmw i3 med 350km rekkevidde og 180 hester til 370k f.eks. Mye mindre vedlikehold ift. fossilbil. Og elbilfordelene er jo heller ikke dårlige

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 334 skrev:

Du får en splitter ny 2020 bmw i3 med 350km rekkevidde og 180 hester til 370k f.eks. Mye mindre vedlikehold ift. fossilbil. Og elbilfordelene er jo heller ikke dårlige

Fytti grisen, det er den minste og styggeste elbilen jeg har sett🤷‍♀️😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eplejuice123 skrev:

Fytti grisen, det er den minste og styggeste elbilen jeg har sett🤷‍♀️😅

Typisk damebil. Var bare et eksempel😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Eplejuice123 skrev:

Hei! Skal kjøpe meg nyere bil, og valget falt på en Skoda karoq. Så var valget en til 300k eller 400k. Jeg synes 400k er mye for en bil jeg kjører så kort kjøring med som jeg gjør, men jeg trenger den jo hver dag. 

Den billigste har 116 hk og 1l motor. 

Den andre har 150hk og 1.5 l motor. 

Det skiller jo en del i pris på disse to, de er omtrent like nye og har gått like langt. Ca. 

Er den rimeligste en "dårligere" bil? Jeg har ikke peil, men vil den få fortere slitasje eller havari? Vil den vare like lenge? Jeg kjører som ei gammal kjerringa. Skjønner dette er dumme spm.. Men takk for svar! 

Galskap å bruke så mye penger på en fossilbil..

Anonymkode: d8acf...a52

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, 334 skrev:

Ville heller satsa på en elbil hvis du ikke kjører så mye og langt. Du får mye elbil for 300k. Med fin rekkevidde. Men om du har bestemt deg så er det ikke voldsomt forskjell på 1 og 1.5 liter. Absolutt Ikke verdt 100 tusen i min mening

Det er jo akkurat om du kjører mye og langt man sparer masse med elbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du langt? Med mye bagasje og personer i bilen? Da ville jeg tatt den største motoren. 

Anonymkode: f6fa8...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du langt? Med mye bagasje og personer i bilen? Da ville jeg tatt den største motoren. 

Anonymkode: f6fa8...82c

Jeg kjører 5 min til jobb. Og en langtur en sjeldent gang i blant. Jeg er ikke den som farter så mye rundt🤷‍♀️

Jeg skjønner deres poeng med elbil. Og fy søren, det er mye fint på markedet nå. Og noen helt merkelige og. Leafen er veldig fin, og jeg har prøvekjørt en. Så tenkte jeg på hybrid. Tenkte på Toyota rav4. Den er fin! Men den er dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, 334 skrev:

Styggeste bilen som noen gang er lagd.. kjøp heller id3 

Anonymkode: 75410...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Galskap å bruke så mye penger på en fossilbil..

Kjøpte meg nettopp en audi rs6 til 800k 🤣

Anonymkode: 7b110...c52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 19.51, 334 skrev:

Det er ikke engang bil. Det er elkjøretøy. Slutt med tullet om at de har forbrenningsmotor, det har de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er ikke engang bil. Det er elkjøretøy. Slutt med tullet om at de har forbrenningsmotor, det har de ikke. 

Hæ..? Bil er en forkortelse for automobile. ingenting med type motor å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 334 skrev:

Hæ..? Bil er en forkortelse for automobile. ingenting med type motor å gjøre.

"ok"

Sitat
car
/kɑː/

noun

1. a road vehicle, typically with four wheels, powered by an internal combustion engine and able to carry a small number of people.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ok" ..🤣

Car er en forkortelse for carriage. Carriage betyr kjerre på norsk.  og ble gjerne trukket med hest før damp og forbrenningsmotoren kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte meg nettopp en audi rs6 til 800k 🤣

Anonymkode: 7b110...c52

Ja, det er sant... 400k er ikke så mye i forhold til en ny Audi Q7 🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...