April Skrevet 24. juli 2005 #1 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg har veldig lyst til å være med mamma og samboeren hennes ned til leiligheten deres på gran Canaria i mars neste år. Da vil Victoria være ca.11mnd. Mannen min er i tvil om å dra, for han mener det vil være for varmt og ubehagelig for henne og at vi bare på sitte i leiligheten med henne. Og han er redd hun bare kommer til å sutre på fly. Han mener det er bedre å vente til hun blir ett år eldre.. Er det noen som har noe erfaring med dette? Både å fly og reise til varmere strøk med en baby på den alderen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 24. juli 2005 #2 Del Skrevet 24. juli 2005 vi skal til syden i august og da vil mini være 5 mnd gammel. ser ikke dette som noe problem. må bare passe på at hun ikke sitter i solen og at en passer på veske inntaket. eller tror jeg det ikke er noe prob. når victoria er 11 mnd er hun jo stor, spiser sikkelig mat osv og da tror jeg ikke det er noe pes. Men jeg ville jo passet på solen og gjerne holde meg inne på det varmeste ca 12-15. Håper du føler deg trygg og kommer til å resie. god tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 24. juli 2005 #3 Del Skrevet 24. juli 2005 Vi var i Frankrike når tulla vår var 7 mnd, og det gjekk kjempe bra. Flyturen gjekk over all forvetning, unntatt siste flyet heim, då måtte vi vente pga eit forsinka fly. Ho vart litt sur då. Ellers låg vi ikkje noko lenge på strada, litt ned for å bade, og så opp igjen. Vi var litt ute og litt inne på hotllet. gjekk mykje rundt å såg. Smurde ho masse med solkrem, og ho vart ikkje rød. Eg ville heller reist med ein baby som ikkje kan gå, enn ein 2 åring som er over alt. Er det air-condition i leiligheta? Veldig viktig!! Ellers ville eg gjort slik som Glossy seier, prøve å unngå å vere ute når det var på det varmaste (12-15). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. juli 2005 #4 Del Skrevet 24. juli 2005 Synes absolutt du kan ta henne med tl syden. Det er kanskje ikke aller varmest i mars heller? Hold henne i skyggen og pass på væskeinntaket (ei i barselgruppa mi var 7 uker i Thailand med babyen sin da han var tre mnd og det gikk helt greit). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #5 Del Skrevet 24. juli 2005 Det er ikke noe problem. Vi var i Spania med vår tulle når hun var 10 mnd. Det var faktisk bedre enn når vi var på Kreta og hun var 1 år og 10 mnd. Det som er greie huskeregler er at babyen skal holdes utenfor direkte sol, men må være innsmurt med solkrem likevel. En parasol er greit å ha, så kan den dekke henne. Dessuten er det litt lurt å ha en slik parasol/paraply på vognen som du kan flytte etter hvor solen står på. Det er vel heller ikke så alt for varmt der i mars, er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hannah2 Skrevet 24. juli 2005 #6 Del Skrevet 24. juli 2005 Vi var i Italia da pjokken her var 7 mndr. Ikke noe problem! Vi hadde 30-35 grader stort sett hele tiden, og det tålte han overraskende bra. Alt går, men ta forhåndsregler som allerede er nevnt, feks parasoll, solkrem, skygge, mye væske etc. Ps. en tur til "syden" med baby, er langt fra det samme som uten baby sånn når det gjelder antall soltimer på stranden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 24. juli 2005 JUHU Dette taler jo i min favør! Det er air condition i leiligheten og det er fint mulig å sole seg på verandaen. Jeg er ikke sånn kjempe glad i å ligge å steike meg i sola, så da er jo verandaen en fin mulighet. Kan man bare tusle inn når det blir for ille.. Etter som det mamma og de sier er ikke være så aller verst i mars nei. Vet jo det fra vi var der.. Var ikke så ille da! Jeg mener også det er bedre og reise med henne da, enn når hun er ett år eldre.. Spørs om jeg ikke må se om jeg ikke kan få overtalt mannen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2005 #8 Del Skrevet 24. juli 2005 Det var nå veldig langt inn i fremtiden.... Men i Mars er det ikke så veldig varmt, ligg ca på 25 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 24. juli 2005 Ja, det er lenge til. Men billettene bestilles neste mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 24. juli 2005 #10 Del Skrevet 24. juli 2005 Har tre barn og har reist med de til syden fra de har vært ca syv åtte uker gamle. Aldri vært noe problem. I fjor dro vi til Mallorca i aug, var over 40 gr og minstemann var syv uker. Han badet og koste seg som bare det. Bare pass på og smør med solkrem, en fet som ikke renner av med en gang, selv under klærne (en hvit t-skjorte tilsvarer ca faktor 7), pass på væskeinntaket, ta gjerne en dusj midt på dagen og legg minsten gjerne inne til formiddagsluren. Og i elleve mnd alderen kan h*n jo så smått begynne å smake melon....Bare ikke gi for store biter. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg funnet alle gode argumenter for. Alle har godt av litt sol og varme og mars på GC er ikke varm... Og til slutt...sutring på flyet.....de små får så mye oppmerksomhet, så de rekker ikke å sutre. Og hvis du kan velge, ta et fly tidlig, så tar minsten forhåpentligvis formiddagsluren på flyet. Dessuten er dere jo flere voksne som kan trå til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. juli 2005 #11 Del Skrevet 25. juli 2005 Bare dra! En nesten ettåring er som mange sier sikkert lettere enn en nesten toåring, som kan løpe fra dere men ikke snakkes til... Jeg har reist med 4,5 mnd gammel baby, med 10 mnd gammel baby og med toåring, egentlig ser jeg ingen grunn til å måtte sitte hjemme uansett hvilken alder baby har Og du MÅ ikke være inne midt på dagen, det kan være like svalt i skyggen på stranden eller en kafé Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malie Skrevet 25. juli 2005 #12 Del Skrevet 25. juli 2005 Ta med deg et slikt sol-telt som du kan ha til skygge på stranden, evnt ved bassenget om det er gress der. Det hadde min bror med seg til syden til tvillingene sine, de var 10 mnd da. Fikk kjøpt det på Toys'r'us. finnes i to størrelser, det største vil eg anbefale. Tar liten plass når det er sammenlagt. God tur når den tid kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 26. juli 2005 #13 Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm ...er det bare jeg som synes det er litt ille å ta med en baby på under 1 år til syden? Grand Canaria i mars er riktig nok ikke sååå varmt, men likevel... Var i spania i juni og så flere som hadde tatt med seg baby'n sin nedover. De grein stort sett hele tiden. Det så ut som de slet noe forferdelig i varmen. Fikk så utrolig vondt av de.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 27. juli 2005 #14 Del Skrevet 27. juli 2005 Kan virkelig ikke skjønne hva problemet er!Det er da like varmt i Norge midt på sommeren. Vi var nå på Tjøme i tre uker med vår sønn på 2,5 måneder, og det gikk kjempefint, selv om han svettet når han skulle sove. Vi reiser også til Portugal med sønnen vår i august, og kommer bare til å ha ham i skyggen, gi han masse væske, og legge han på rom med aircondition. Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. juli 2005 #15 Del Skrevet 27. juli 2005 Hmm ...er det bare jeg som synes det er litt ille å ta med en baby på under 1 år til syden? Grand Canaria i mars er riktig nok ikke sååå varmt, men likevel... Var i spania i juni og så flere som hadde tatt med seg baby'n sin nedover. De grein stort sett hele tiden. Det så ut som de slet noe forferdelig i varmen. Fikk så utrolig vondt av de.... ← De babyene jeg har sett i syden har ikke skreket noe mer enn babyer i Norge. Så her blir det vel ord mot ord, og ingen av oss to har fasiten. Min egen baby var første gang på Kreta da det var VARMT der (40'), og aldri har hun vært mer tilfreds... Var på lanzarote en gang i mars, da var det ganske middels norsk sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #16 Del Skrevet 27. juli 2005 Godt å høre at folk (flest) her er postive til å reise med baby. Vi diskuterte dette i vennegjengen for ikke så lenge siden, og det var bare meg som kunne tenkt meg å reise på ferie med baby. Resten mente de skulle holde seg hjemme til babyen var 2 år. (Ingen av oss har barn ennå, så vi er kanskje ikke de beste til å uttale oss...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 28. juli 2005 #17 Del Skrevet 28. juli 2005 Jens: Det er da mye varmere i syden enn i Norge... og dessuten er det en helt annen varme. En baby har ingenting i syden å gjøre synes jeg. Jeg er iallfall av den oppfatning at det er egoistisk å reise til syden med en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 28. juli 2005 #18 Del Skrevet 28. juli 2005 Hva med de stakkars små babyene som bor der nede da? de kan da umulig ha det noe bra der nede i varmen? Eller kan de det? Og når babyen er såpass liten så har den vel ikke noe forhold til om det er varmt eller kaldt... Jeg hadde reist jeg. Bare passet på å ikke legge ungen midt i solsteiken. Ei bekjent av meg kom akkuratt hjem fra 2 ukers ferie i syden.. og ungen hadde aldri koset seg mer enn hva den gjorde der nede (er 10 mnd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 28. juli 2005 #19 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er ikke nødvendigvis varmere i syden enn i norge. Pluss att ferieboligene i syden er tilpasset varme, ergo att de fleste leiligheter og hus har aircondition, noe norske hytter ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2005 #20 Del Skrevet 28. juli 2005 Så tåpelig å tro at det skulle være ille for barn å være i sommervarme utpå høsten.. "Varmere strøk" er jo mye mer naturlig for mennesker er våre nordiske tempereaturer.. (tenk på hvor i verden de fleste mennesker bor og hvor man har mest "helårslevelige temperaturer osv) Er det noe barn burde skånes for er det vel våre norske vintre... Hvorfor er det ingen som skriker høyt om at barn burde slippe å være i Norge om vinteren før de flyller f.eks 2 år.. Ok.. for å være litt seriøs.. Det kan vel være lurt å unngå de aller varmeste strøkene ( 40 garder ol), men i dette tilfellet snakker vi jo om norske sommertemperaturere.. og det er i alle fall helt ok. (og varmere enn det også!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå