Gå til innhold

Ville du kjøpt bolig med skjeggkre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom jeg fikk rabatt. Men, jeg tror faktisk at det garantert kommer et middel mot skjeggkre. Det er altfor mange penger å tjene til at det ikke skjer. Jeg har bodd med skjeggkre før, det plaget meg ikke så mye.

Anonymkode: 94041...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi solgte nylig med kre, null problem. Opplyste om det. 
funnet kre i ny bolig, litt snurt for at det ikke var opplyst om. Men bestanden virker lav og vi har lagt ut milevis med tape. 

Anonymkode: cd46d...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hotell, skoler og møbelbutikker er fulle av dem. De blir spredt som korona.. hø hø., 

alvor; jobber selv i JYSK, å har sett dem på samtlige lager jeg har vært inne på, å det er mange! 

Anonymkode: ef735...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste hotell, skoler og møbelbutikker er fulle av dem. De blir spredt som korona.. hø hø., 

alvor; jobber selv i JYSK, å har sett dem på samtlige lager jeg har vært inne på, å det er mange! 

Anonymkode: ef735...738

Hvor da i landet?

Anonymkode: ff227...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt en bolig som var nybygd i 2018. Og spott on så oppdaget vi skjeggkre i 2020. «Alle» eksperter sier det tar 2 år før skjeggkreet som kom inn med byggematerialene får bygget seg opp.
 

Nå har vi hatt to runder med sanering fra skadedyr firma og har ikke sett ett eneste skjeggkre siden. Vi prøvde å melde dette til forsikringsselskapet vårt, men fikk beskjed om at det ikke er noe vi kan få tilbake penger på. «problemet» vårt er at vi vurdeeer å selge snart, og da lurer vi på hvor mye dette vil påvirke? Jeg er redd for at kjøpere ikke vil tro oss på at vi ikke har sett skjeggkre på 6 mnd. Ville du som kjøper vært skeptisk til å kjøpe en bolig som har vært sannert for skjeggkre? 

Anonymkode: f2100...91f

Ja!

Anonymkode: d192d...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok tenkt litt på det, var det flere boliger jeg vurderte hadde jeg nok gått for den uten.. 

Anonymkode: f19cb...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt. Vi flyttet inn i ny leilighet for ca 2 år siden og vi eller andre har ikke skjeggkre, så bare tull at det er i alle nybygg.

Anonymkode: ef178...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du er aldri kvitt det! Det er garantert noen som har overlevd. Han som var å sannere hos oss var tydelig på at har man først fått skjeggkre er man aldri kvitt de 100%. Samtidig sa han at absolutt alle nybygg har skjeggkre. 
 

ts

Anonymkode: f2100...91f

Joda, en blir fint kvitt dem. Det er bare å spraye med sterke saker, samme som sanererne bruker. Myye billigere å gjøre det selv.

Anonymkode: 8d62f...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt en bolig som var nybygd i 2018. Og spott on så oppdaget vi skjeggkre i 2020. «Alle» eksperter sier det tar 2 år før skjeggkreet som kom inn med byggematerialene får bygget seg opp.
 

Nå har vi hatt to runder med sanering fra skadedyr firma og har ikke sett ett eneste skjeggkre siden. Vi prøvde å melde dette til forsikringsselskapet vårt, men fikk beskjed om at det ikke er noe vi kan få tilbake penger på. «problemet» vårt er at vi vurdeeer å selge snart, og da lurer vi på hvor mye dette vil påvirke? Jeg er redd for at kjøpere ikke vil tro oss på at vi ikke har sett skjeggkre på 6 mnd. Ville du som kjøper vært skeptisk til å kjøpe en bolig som har vært sannert for skjeggkre? 

Anonymkode: f2100...91f

Jeg hadde ikke kjøpt det - men så får jeg heeeeeelt fnatt av instekter og småkryp generelt.

Bra dere er ærlige og det finnes sikkert kjøpere som anser dette som et lite problem. Det går vel også an å få typ en bekreftelse fra fagfolk at "boligen er sannert og fri for skjeggkre  " ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i grunn ikke ofret det en tanke, da det er veldig vanlig. 

Anonymkode: cbc54...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, en blir fint kvitt dem. Det er bare å spraye med sterke saker, samme som sanererne bruker. Myye billigere å gjøre det selv.

Anonymkode: 8d62f...8c6

Nei, man blir aldri 100% kvitt dem. Man får bestanden ned såppass mye at man ikke ser dem, men de er aldri helt borte. 
 

ts

Anonymkode: f2100...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt det - men så får jeg heeeeeelt fnatt av instekter og småkryp generelt.

Bra dere er ærlige og det finnes sikkert kjøpere som anser dette som et lite problem. Det går vel også an å få typ en bekreftelse fra fagfolk at "boligen er sannert og fri for skjeggkre  " ?

Vi har den bekreftelsen, men ville du som «får helt fnatt av kryp» turt å kjøpe med en slik bekreftelse? Ville du trodd på en selger som sier at vi ikke har sett noen siden saneringen? 
 

Jeg er ikke enig med forsikringsselskapet vårt som mener dette ikke går ut over prisen ved salg. 

ts

Anonymkode: f2100...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke kjøpt, men kjenner noen som nettopp solgte med skjeggkre.

 

har de på jobben, livredd for å ta det med hjem

Anonymkode: 4cadb...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt dessverre. Du får nok solgt, men du får nok færre interesserte. Å

Anonymkode: da34e...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke klart å slappe av i en bolig med skjeggkre, dessverre... 😞

 

Anonymkode: bdb81...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri kjøpt. Vi flyttet inn i ny leilighet for ca 2 år siden og vi eller andre har ikke skjeggkre, så bare tull at det er i alle nybygg.

Anonymkode: ef178...c86

Det kan ta 3 år før eggene klekkes.. :)

Anonymkode: 3a678...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittet meg med en megainfestasjon av skjeggkre i leiligheten min for noen år siden, sprayet ned hele boligen med pelias universalspray. Ikke sett et skjeggkre siden (men lå sikkert 100+ døde på gulvet etter nedsprayingen). Så hadde ikke blitt skremt av et skjeggkre eller to hvis boligen ellers var bra.

Anonymkode: 1e93e...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har den bekreftelsen, men ville du som «får helt fnatt av kryp» turt å kjøpe med en slik bekreftelse? Ville du trodd på en selger som sier at vi ikke har sett noen siden saneringen? 
 

Jeg er ikke enig med forsikringsselskapet vårt som mener dette ikke går ut over prisen ved salg. 

ts

Anonymkode: f2100...91f

Med en slik bekreftelse kunne jeg kanskje vurdert det 🕵️ og jeg hadde nok trodd på selger kombinert med de papirene. 

Forstår det 😡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...