Gå til innhold

Kjæresten fortalte noe om fortiden sin idag som har satt meg helt ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han drepte kjæresten pga sjalusi. Han fortalte at han fant ut at hun og en annen fyr sendte «flørtende» meldinger.

Å herre Jesus.. Kom deg ut av forholdet. Det her høres ikke bra ut. Sett i sammenheng med å utføre et drap så blir "flørtende meldinger" bare en bagatell. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får du mange advarsler, og kanskje har de rett. Allikevel kan det være lurt å se litt på hvor mange dømte drapsmenn i Norge som dreper på ny. I perioden 2009-2019 ble det utført 295 drap med kjent drapsmann. Av disse var 2stk dømt for drap tidligere. Sannsynligheten for at han skal drepe igjen er derfor ut fra disse tallene veldig lav.

 https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2019.pdf

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TTTTT skrev:

Her får du mange advarsler, og kanskje har de rett. Allikevel kan det være lurt å se litt på hvor mange dømte drapsmenn i Norge som dreper på ny. I perioden 2009-2019 ble det utført 295 drap med kjent drapsmann. Av disse var 2stk dømt for drap tidligere. Sannsynligheten for at han skal drepe igjen er derfor ut fra disse tallene veldig lav.

 https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2019.pdf

 

Uansett, man tar IKKE sjansen. Det er bedre å leve alene enn å leve med en psykopat. 
 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TTTTT skrev:

Her får du mange advarsler, og kanskje har de rett. Allikevel kan det være lurt å se litt på hvor mange dømte drapsmenn i Norge som dreper på ny. I perioden 2009-2019 ble det utført 295 drap med kjent drapsmann. Av disse var 2stk dømt for drap tidligere. Sannsynligheten for at han skal drepe igjen er derfor ut fra disse tallene veldig lav.

 https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2019.pdf

 

Fint og flott det, helt til man ender opp sammen med en av de 2 stk og blir drept selv. Da er det for sent å angre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig redd på egne vegne, både for å gå og for å bli. Men jeg kunne ikke vært i et forhold med en slik mann. Han er gjerne soningsskadd i tillegg.

Anonymkode: e2b2c...3ad

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å bli helt paranoid her, men håper ikke han finner ut at du har laget denne tråden.

Anonymkode: e2b2c...3ad

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS.

Når han går på jobb i morgen så pakker du med deg det viktigste og drar til nærmeste krisesenter. Der kan de bistå deg i prosessen og hjelpe deg på vei videre. Han her er farlig, og du skal ikke være i lag med han. 
 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg vekk! Jeg kan faktisk komme på mange drap jeg muligens kunne levd med (overlagt drap på noen som har voldtatt eller alvorlig skadet en du er glad i med vilje, uaktsomt drap som i en slosskamp i ungdommen, å uaktsomt ha kjørt på noen, drap begått i krig...), men å drepe sin egen partner med vilje pga sjalusi, lyve om hele fortiden sin, ikke vise anger - løøøøp! 

Anonymkode: 0c3a5...176

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

TS.

Når han går på jobb i morgen så pakker du med deg det viktigste og drar til nærmeste krisesenter. Der kan de bistå deg i prosessen og hjelpe deg på vei videre. Han her er farlig, og du skal ikke være i lag med han. 
 

 

Dette. Og ta kontakt med administrator her og be om å få tråden slettet. Nå. 

Anonymkode: 4273a...d44

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med tanke på at du skriver her om det så virker det som om du alt vet hva du skal gjøre og at du vil følge magefølelsen. 
det er ikke lett å være i et forhold der man har blitt løyet til, særlig om en slik alvorlig sak. Du har sett ham i et nytt lys og man får være takknemlig for at han har visst litt av sitt sanne jeg og at du slapp å finne ut av det på egenhånd.

disse andre innleggene her er svært dramatiske, men det er jo foreløpig ikke noen tegn til at du er i fare. Jeg tenker at om du går for et brudd så får du være årvåken på tegn som kan tilsi at du er i en farlig situasjon. 


 

Anonymkode: eaa66...84e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg virkelig målløs på dine vegne, TS. For en situasjon å havne i! Mange gode klemmer til deg ❤️ Og varme tanker med håp om at du klarer å velge det som er rett for deg ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Boetica skrev:

Jeg lurer litt på hvorfor han fortalte deg dette nå. Ett år med løgn mens han mørner deg og gjør deg god og forelsket. Så forteller han deg dette. På en creepy måte, ved å faktisk være sinna på drapsofferet fordi hun tekstet flørtende meldinger.... Jeg synes dette virker som en advarsel til deg, har du tenkt på det? At du nå lurer på om du overreagerer, sier noe om at han allerede har begynt å nøste deg inn og få deg til å tvile på deg selv. Dette er ikke en mann du kan bygge et godt liv sammen. Du må ta dette på alvor. Jeg støtter tipsene du har fått om å dra til krisesenteret.

Dette, faktisk.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Boetica skrev:

Jeg lurer litt på hvorfor han fortalte deg dette nå. Ett år med løgn mens han mørner deg og gjør deg god og forelsket. Så forteller han deg dette. På en creepy måte, ved å faktisk være sinna på drapsofferet fordi hun tekstet flørtende meldinger.... Jeg synes dette virker som en advarsel til deg, har du tenkt på det? At du nå lurer på om du overreagerer, sier noe om at han allerede har begynt å nøste deg inn og få deg til å tvile på deg selv. Dette er ikke en mann du kan bygge et godt liv sammen. Du må ta dette på alvor. Jeg støtter tipsene du har fått om å dra til krisesenteret.

Nettopp. Dette er klassisk psykopatisk oppførsel. 
 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være helt forferdelig for deg, Ts. Håper ikke du bare pakker tingene dine og drar fra ham, slik at han blir sint på deg. Prøv heller å forklar for ham at du trenger litt tid alene for å fordøye dette. Det lureste er at du kommer deg vekk uten å gjøre ham sint. Tro meg, ingen ønsker å sette seg i en situasjon hvor de blir nødt til å leve i skjul eller se seg over skuldrene resten av livet. Pass godt på deg selv!

Merker at jeg blir mer og mer redd for å date menn.

Anonymkode: f9a6b...742

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg ville faktisk kontaktet krisesenter og politi. Han her har psykopatiske trekk, men lyver for å få deg på hans side. Du er i fare om du blir i dette forholdet. Gå før det er for sent. 

Alle gode tanker til deg. 💗🌸

 

Hø? 🤦

Anonymkode: 56c82...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenkte først at ok, han har drept noen i er slagsmål og han har sonet og er rehabilitert, ser du ikke noen røde flagg og han er snill, så får det nok bra.

 

men partnerdrap over tekstmeldinger, er NEINEINEI.

Følg rådene her og kom deg unna

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, Faith_In_You skrev:

Galskap å la slike mennesker gå fritt rundt spør du meg.

Hvorfor det? Grei ut for synspunktet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Hvorfor det? Grei ut for synspunktet ditt.

Hvorfor skal jeg det?

Det er min mening. Du kan ha en annen hvis du vil. :hjerte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har ikke fortalt hvor gammel denne mannen var når dette skjedde, hun har heller ikke sagt noe om dommen og hvor lenge denne mannen satt inne. Han har uansett hatt noen år bak murene, og det gjør noe med en. Mange blir veldig "tøffe" i maska, og lærer seg å skjule følelsene sine. Sinne et ofte er resultat av andre undertrykte følelser som feks dersom man er lei seg, trist, frustrert eller stressa. Sinne kan der igjen føre til hat, ukontrollerte eller impulsive handlinger. Noe som kan ha resultert i drapet. Nå er det ikke normalt eller greit at noen blir drept uansett hva. 
Det kan også være mange grunner til at han var/virket sint under denne samtalen. 
 

Når man møter noen, er det heller ikke det første man forteller folk, og noen har vanskelig for å åpne seg for andre. Ts hadde garantert løpt dersom hun fikk vite dette rett etter de møttes. Jeg sier ikke at det er rett, bare tenker at det det ikke er så unormalt. 
 

Ts er heller ikke i en akutt krisesituasjon nå eller i livsfare og skal da ikke ringe nødtelefon eller krisesenter. Hun må få samlet tankene sine og ta en vurdering ut fra helheten i forhold til hvordan hun kjenner denne mannen. Hun kan og bør ta kontakt med profesjonelle for råd. Feks politi i morgen på dagtid. Men hun bør også stille seg det spørsmålet om hun er villig til å gå på tå hev resten av livet i frykt for at noe kan skje henne, eller om hun er villig til å tilgi denne mannen i sin helhet og velge å stole på han. Bare hun vet hva som føles riktig for henne. 
 

 

Anonymkode: 56c82...bf2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...