Gå til innhold

Kjæresten fortalte noe om fortiden sin idag som har satt meg helt ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sonet sin straff. At du føler deg ukomfortabel skjønner jeg, men siden han slapp ut må de vel mene at han er rustet for livet.

Anonymkode: 94b7f...886

Det er mange som mener at en gang utro, alltid utro. Hva gjelder om sjalusidrap da? 

Anonymkode: 072bc...95a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ventet til han er sikker på at du elsker han, for så å fortelle deg det.

Bare det i seg selv, er et varseltegn. Det blir på en måte å lure noen i å bli forelsket i en annen person enn en selv. Å tilbakeholde så viktig informasjon om en selv, og sine karaktertrekk, er for meg svikefullt.

Jeg ser hvorfor han ventet, men det var uansett ikke redelig, og han har ikke holdt kortene åpne for deg. Du forelsket deg i en annen person, ikke han.

Selv ville jeg ikke satset på en fremtid dersom en mann hadde drept i sjalusi. Den er for drøy og vitner om seriøse problemer med sinne.

Hadde det vært i selvforsvar, hvis feks barnet hans ble mishandlet grovt, eller noe slikt, så kunne jeg i det minste forstått det. Men sjalusi er ikke drapsgrunn. Det er svake mennesker som gjør slikt, og de har ikke selvkontroll.

Det er farlig etter min mening.

 

 

Anonymkode: 9861f...fdd

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sonet sin straff. At du føler deg ukomfortabel skjønner jeg, men siden han slapp ut må de vel mene at han er rustet for livet.

Anonymkode: 94b7f...886

Eh nei.. Han er blitt dømt til soning og har sonet ferdig. Om han er rustet for livet eller ikke har null og niks med det å gjøre. Antagelig ble han løslat tidligere enn det dommen tilsa pga god oppførsel, veldig mange soner mindre enn det de er dømt til.

Følg magefølelsen din TS. Det at du reagerer på manglende anger forteller deg noe viktig om denne mannen. Han har drept en som (på et tidspunkt) var forelsket i han, som hadde tillit til han og som var glad i han fordi han var sjalu...!

Les The gift of fear og kom deg unna denne mannen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har sett andre dårlige eller skumle tegn i løpet av det året dere har vært sammen, så hadde jeg kanskje gitt det en sjanse. Men snakket med han mer først selvfølgelig. Hadde det vært et partnerdrap, hadde jeg ikke turt å gi det en sjanse. 

Er han omsorgsfull og god mot deg? Hvordan er empatien ellers? Ber han om unnskyldning/ viser anger i en krangel? Krangler dere mye/lite? Er han unormalt sjalu? 

Anonymkode: 86f6c...4de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har også sittet inne for drap, men dette var et uaktsomt drap. Han var ung og uforsiktig og forårsaket dermed en annens død. Dette har jeg ingen problemer med å leve med, men kunne aldri vært sammen med en som faktisk hadde drept noen med overlegg.

Anonymkode: 41849...5c2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde når jeg trykket på tråden, at det skulle være enda en av disse "han røyker hasj" trådene, men det her var jo av et helt annet kaliber...

Nå aner jeg jo ikke konkret hva han har gjort, men hvis han faktisk har tatt livet av noen pga sjalusi, så innehar han jo et voldspotensiale og mentalitet som jeg ikke ville vært komfortabel med å være omkring... 

Anonymkode: 70375...b9f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan jeg bruke kvinneguidens favorittord "dealbreaker". Totalt uaktuelt å være sammen med en som har begått overlagt sjalusidrap. Det er jo den farligste typen drap når det gjelder deg som kjæreste. Han er sikkert ikke farlig for andre folk. Men han kan potensielt bli farlig for deg. Her ville jeg bare løpt.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det et partnerdrap? Eller drap på en kompis/bekjent? 

Anonymkode: 86f6c...4de

Partner.

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har han sagt om alle disse årene han satt inne tidligere? Han har løyet på seg en jobb og et annet liv? Eller visste du rett og slett ingenting om fortiden hans?

Anonymkode: 6d524...338

Han har løyet. Sagt han har vært i jobb og alt.

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har løyet. Sagt han har vært i jobb og alt.

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

Så du vil absolutt si at han er flink til å lyve, er ikke det skummelt

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri turt å være kjæreste med en som har drept partneren sin. Kjære ts, han er en morder, du må komme deg vekk.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp. Men ikke uten hjelp av krisesenter og politi. Det kan være farlig for deg å bli, men også farlig for deg å gå. Likevel er det gå du må gjøre. 

Anonymkode: 4273a...d44

Dette. For en vanskelig situasjon, ts. Har egentlig ingenting å si annet enn ta vare på deg selv, sett deg foran ♥️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir noe helt annen i min situasjon. 
 

Han drepte kjæresten pga sjalusi. Han fortalte at han fant ut at hun og en annen fyr sendte «flørtende» meldinger. Jeg har selv blitt bedratt før, men aldri at jeg en gang har tenkt tanken «nå skal du dø». Det er jo ikke normalt og det tenker jeg er noe vi mennesker flest har innebygd, at uansett hvor sint man blir på et menneske eller eventuelt hater et menneske så dreper man jo ikke vedkommende. Jeg kan kanskje forstå hvis man som forelder finner ut at barnet sitt har blitt voldtatt av pedofil, noe så alvorlig kan jeg kanskje se for meg at kan få en person til å klikke og i verste fall ende med drap. Ikke at det er riktig gjort da heller selvfølgelig, men da kan jeg forstå litt av hatet. Men å drepe pga sjalusi. Pga noen meldinger. Og måten han sa det på, jeg merket at han virket amper og hisset seg opp da han fortalte tilbake om hvilket sinne han følte da han leste meldingene. Jeg syntes det er skremmende at han nå 20 år senere fortsatt kan føle slikt sinne. Han burde heller føle anger. Men da han snakket om henne var det ingenting om det. Det var mer hat.

Til vanlig er han veldig snill, så hadde ikke trodd dette om han. Men følte jeg fikk se noe annet da han fortalte om dette idag. Det var et sinne der og han sa at han har aldri funnet seg i å bli køddet med, da kan han vise sin verste side. Det er greit man ikke vil finne seg i å bli køddet med, men man dreper jo ikke et menneske. 
 

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

Du skjønner selv at du ikke kan være med han? Jeg ville kontakten politiet og bedt om hjelp. Fortalt hvordan du opplever han når han snakker om dette og at du ønsker hjelp for å gå trygt bort fra han. 

Anonymkode: b9d16...336

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...