Gå til innhold

Mann på 44 som ikke eier bolig, litt slappt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo være mange grunner til at man ikke eier bolig som 44 åring. 

Vi er så jævla bortskjemte i dette landet. Det er vel bare i Norge at det er vanlig å eie boligen sin. 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlig talt.... Hadde jeg truffet ei flott og intelligent dame på noen-og-førti som var snill og kåt, men ikke hadde eget boliglån, da hadde jeg nok ledd høyt og løpt derifra. 

 

>seriøsmode ON

Gjelder det bare menn, eller alle slags kjønn? 

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, greit at ditt kriterie for kvinner er «kåt», men er det også om du ønsker å bygge et liv med henne? Og er det fordi du da har mer enn nok til å betale for to, og ok med en kvinne som ikke vil bidra? Bare lurer...

Anonymkode: 1b0d5...6ac

Ja, jeg liker best at mine kjærester er kåte og ikke aseksuelle. Men kan du forklare meg hvorfor du trigget på "kåt" og ikke "intelligent" "flott "snill" som også er fine positive egenskaper nevnt i samme setning? 

BTW, forstår at det kan være vanskelig å bruke ironi til personer man ikke kjenner i et diskusjonsforum. Fakta er at hadde jeg likt dama og hun hadde de tidligere nevnte egenskaper (blant andre), og hun hadde likt meg, så hadde ikke eierskap til bolig hatt noen betydning for å utvikle et forhold.  

Endret av Tiuren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 43, leier, ser ikke poenget med å eie.

Anonymkode: e6c6e...093

Greit nok hvis du konsistent får mer ut av aksjemarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mann på 44 som fortsatt leier fofdi han ikke har spart penger, bare forbrukt og ikke tenkt fremover. Er det litt sløvt?

Anonymkode: d0201...5ad

Neppe en drømmepartner for en kvinne.

Anonymkode: 07437...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe en drømmepartner for en kvinne.

Anonymkode: 07437...109

Nei dette høres vel ut som en evig ungkar...?

Anonymkode: 46a36...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. De fleste menn ønsker jo også oppegående kvinner.

Anonymkode: 1b0d5...6ac

Mange som leier er langt mer oppegående enn mange som eier, just saying. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye av det er ikke spist opp av utgifter for vedlikehold av boligen? Verdistigning i primærbolig er verdiløst og markedsstyrt. Om noen år er boligen din mindre verdt enn det du ga for den for 12 år siden, hvis du følger med litt på det som skjer om i verden.

Anonymkode: 59749...ec8

Om verdien går opp eller ned, så eier man i det minste sitt eget hus. Man kan innrede den slik man vil. Som leietaker får man ikke henge opp et bilde engang uten tillatelse fra utleier. 
 

Jeg er yngre enn ts, og eier min egen bolig. Har tjent millioner av kroner på dette siden jeg kjøpte min første bolig. 

Anonymkode: 94bba...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eie bolig er ikke viktig, er du opptatt av slike verdier så bør du styre unna dating.

Hvordan en partner løser dette er helt uinteressant, er jo ikke slike ting man skal drive med sammen.

Jeg er særboer, skal aldri ha en fast samboer å kjøpe bolig sammen med. Det tullet der holder jeg meg langt unna.

Mange fordeler med å leie, man er mer fri. Kan flytte rundt lettere, man blir mye mer låst med boliglånet. Må styre med salg osv, lettere å si opp en kontrakt. Noen mennesker ønsker å leve mer fritt, kanskje bo litt rundt i norge/utlandet.

Jeg har selv eid bolig i 15år nå, så har jo tjent endel på verdistigningen. Når jeg blir 50år kommer jeg til å selge, da skal jeg leve for disse pengene siden den er nedbetalt. Livet er så kort, slutt med det tullet at man MÅ eie en bolig. Er så lei de som skal starte å leve livet som pensjonist, fordi mange dør før den tiden. Det er NÅ man lever.

Anonymkode: 17d7a...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eie bolig er ikke viktig, er du opptatt av slike verdier så bør du styre unna dating.

Hvordan en partner løser dette er helt uinteressant, er jo ikke slike ting man skal drive med sammen.

Jeg er særboer, skal aldri ha en fast samboer å kjøpe bolig sammen med. Det tullet der holder jeg meg langt unna.

Mange fordeler med å leie, man er mer fri. Kan flytte rundt lettere, man blir mye mer låst med boliglånet. Må styre med salg osv, lettere å si opp en kontrakt. Noen mennesker ønsker å leve mer fritt, kanskje bo litt rundt i norge/utlandet.

Jeg har selv eid bolig i 15år nå, så har jo tjent endel på verdistigningen. Når jeg blir 50år kommer jeg til å selge, da skal jeg leve for disse pengene siden den er nedbetalt. Livet er så kort, slutt med det tullet at man MÅ eie en bolig. Er så lei de som skal starte å leve livet som pensjonist, fordi mange dør før den tiden. Det er NÅ man lever.

Anonymkode: 17d7a...4bb

Nei jeg skal ikke holde meg unna dating og jo det er sånn vi skal drive med sammen når vi skal ha barn og kjøpe bolig sammen!

Anonymkode: d0201...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...