Gå til innhold

Hvor vanlig er det å bli betatt av kollega og hva gjør man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg har spurt meg om råd, og vi ble enige om å poste et innlegg her. Hun har ikke bruker på KG, så skriver via min bruker.

Hun er gift og har tre barn. Forholdet til mannen har lenge vært «dødt», de har nok havnet litt i småbarnsfellen. Ikke uvenner, men lite romantikk, spenning, følelser og tid. Og da skjer jo det typiske, hun faller for en kollega, nærmere bestemt en av sjefen på arbeidsplassen. Det er en stor bedrift hvor hun har jobbet noen år, så de kjenner hverandre sånn passe godt. Hun vet ikke om han har et godt øye til henne eller ikke. Men hun er litt rådvill her. Dette har fått henne til å tenke på om hun bør gå fra mannen sin. Ikke nødvendigvis til fordel for en annen. For det forholdet er jo egentlig temmelig utelukket for henne, siden han er hennes sjef og hun ønsker egentlig ikke dine/mine barn situasjon. Han har også tre barn. Likevel tenker hun mye på han. 
 

Jeg tenker hun bør bestemme seg for hva hun vil ift egen mann først. Enten prøve å få til en gnist der eller faktisk velge å gå. Uavhengig av denne andre mannen. 

Anonymkode: f914c...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe unormalt i å bli litt forelsket i en annen, akkurat denne biten tror jeg som du sier at hun bare skal se bort fra her, det har egentlig ikke så mye med saken å gjøre.

Problemet ligger jo hjemme. Er det ikke noe å jobbe for der? Det er jo heller ikke uvanlig å gå gjennom litt trauste faser, særlig i småbarnsperioden. Om det er noe i bunn der fremdeles som er verdt å redde, så er det mange som finner hverandre igjen bl.a. gjennom parterapi. Synes hun bør prøve litt mer hjemme med å få en gnist der før hun gir opp. 

Og om hun gir opp så må det som du sier være uavhengig av denne andre mannen. Hun må gjøre det for seg selv, med tanken om at heller singel enn i det forholdet.

Anonymkode: 77f4e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun går fra mannen pga lite romantikk i en småbarnsperiode, så har hun urealistiske forventninger til livet. Hverdagen med barn er faktisk ikke romantisk. Med god planlegging, barnevakt og ok økonomi, kan man ha en romantisk dag, en gang i blandt. Hun bør våkne opp å se verdien i det livet hun har valgt, og heller vanne der hjemme når anledningen byr seg. Ingen hverdag er evig romantisk, såpass bør en mor til 3 ha forstått. Det blir garantert mindre romantisk med ny mann, og mine/dine barn, når hverdagen kommer der, for det gjør den.

Anonymkode: eb584...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er supernormalt å bli betatt, tiltrukket av eller forelsket i kolleger.

Du blir jo eksponert for veldig mange nye mennesker som du så blir tett på veldig ofte. I tillegg utvikler følelser seg lett også fordi man naturlig søker litt spenning i en "kjedelig" hverdag. 

Jeg hadde et forhold til en kollega før jeg fikk kjæreste. Selv nå er det et par jeg har et godt øye til, og en sjef jeg vet er interessert i meg. Men det er bare noe som er der, man gjør ikke noe med det. 

Anonymkode: 175d3...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...