Gå til innhold

Hva gjør kjendiser med alle tingene de mottar som de reklamerer for?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Jeg ser flere kjendiser/ influencere ala Komikerfrue, Sandra Lyng Haugen, pilotfrue, Caroline Berg Eriksen, Kristin Gjelsvik, funkygine og mange flere reklamere for klær, sko lamper, puter, sofaer, tallerkensett, drikkeflasker for babyer.. .

Jeg tenker at de mottar utrolig masse ræl hver uke som de skal kle seg selv opp i eller barna sine, eller pynte huset med for å lage reklame.

Det må da bli stappfullt i hus/leiligheten til slutt?

Hva gjør de med det? Sender de det tilbake der det kom fra, gir de det bort, selger de det? 

Endret av Tough cookie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Vita og Wanda selger utrooooolig mye av det de mottar på tise. Jeg synes det er griseekkelt at de tjener penger på produkter og klær som de får gratis! Det har vært mye skriveri om det på jodel, så de har blitt fersket flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Innafor» på NRK er innom temaet i episoden som heter «Influenser». Der sier blant annet Gine Margrethe at det sendes tilbake pga. skatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
23 timer siden, Anita Gutan skrev:

Vita og Wanda selger utrooooolig mye av det de mottar på tise. Jeg synes det er griseekkelt at de tjener penger på produkter og klær som de får gratis! Det har vært mye skriveri om det på jodel, så de har blitt fersket flere ganger. 

Så lenge de følger reglene for skatt er det jo greit. Varens verdi skal oppgis som inntekt og så må du betale skatt akkurat som vi betaler skatt av vår inntekt. 

Likevel: Hvis de først reklamerer for produktene og klærne og overstrømmende «elsker» det, så er det jo verdt å merke seg at de egentlig lyver, når de ikke elsker det mer enn at det forsvinner rett ut igjen.

Er forøvrig litt usikker på om det finnes noen grense for hvor mye du kan selge for uten å bli betraktet som næringsdrivende, noen som vet? Staten pleier jo å regulere slikt. Det er jo mange som har kjøp og salg på Finn som hovedinntekt, så jeg antar at det ikke er et smutthull der du slipper å betale? Noen som vet?

Tilføyelse: Googlet kjapt og her står det noe om at det finnes grenser for når aktiviteten er skattepliktig. Omfang og om du gjør det på hobbybasis er stikkord

https://finanssans.no/skattefrie-inntekter

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...