Gå til innhold

Hadde du spurt ei venninne som nettopp brått mistet mannen sin om å se etter hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor nære hverandre. Hun har hund selv. Men, lurte på om hun kan se til hunden da den er mye alene på dagen pga jobb.

Er det innafor? Kanskje for å få tankene litt unna?

Anonymkode: 05d7f...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette noe du vil ha henne til å gjøre fordi du ønsker at hun skal få noe annet å tenke på, eller er det mest for egen vinning? Pass litt på hvilke ord du velger i samtalen med henne. Jeg har passet mange hunder og katter og unger oppgjennom åra uten å få så mye som en klem som takk for hjelpen, og min mann lever. Likevel ble jeg såret og har tatt avstand fra enkelte i min vennekrets. En person i sorg trenger ikke å få plikter pushet på seg. Så hvis dette er noe DU trenger fordi du ikke vet hvor du skal gjøre av bikkja di så ville jeg latt være og heller spurt noen andre.. 

Anonymkode: 19a40...ef9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke innafor. Hadde vært mer innafor at du spurte hva hun trenger, evt at du passer hunden hennes om hun trenger det.

Anonymkode: 31c0f...972

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som om du gjør henne en tjeneste? ( for å få tankene unna)

 Empati er en fin ting. Tror ikke at hun skal bli krevd noe av på en stund gitt. 

Egoisme lenge leve. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det beste du kan gjøre for henne. Hunden er nok en god støtte for henne nå. 

Anonymkode: 7f770...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært denne venninnen hadde jeg satt pris på å bli spurt om det. 

Anonymkode: 9eae0...b97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på henne. Jeg hadde nok satt pris på det for å få tankene over på noe annet. 

Anonymkode: ce09e...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg som spør henne, men felles venninne.  

Jeg tenkte å spørre om hun trenger å klippe gresset og rydde vekk ting før høsten setter inn. Vår felles venninne er lenge borte fra sin hund da hun også trener før jobb.

Anonymkode: 05d7f...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det ok å spørre om hun trenger hjelp til å feks klippe gress, rydde vekk noe før vinteren kommer?

Anonymkode: 05d7f...a52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, er det ok å spørre om hun trenger hjelp til å feks klippe gress, rydde vekk noe før vinteren kommer?

Anonymkode: 05d7f...a52

Ja, det blir hun sikkert glad for. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor nære hverandre. Hun har hund selv. Men, lurte på om hun kan se til hunden da den er mye alene på dagen pga jobb.

Er det innafor? Kanskje for å få tankene litt unna?

Anonymkode: 05d7f...a52

Heller det,enn å be hu se etter gubben din.

Anonymkode: 3843e...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun har hund selv, så har hun jo allerede noe som tar vekk tankene fra det med mannen, i den grad en hund gjør det. Ergo trenger hun ikke denne ekstra hunden. Fryktelig egoistisk og mangel på antenner å spør henne om tjenester.

De som har hund må selv tilrettelegge eget liv så de kan ta seg av hunden og ikke er avhengig av tjenester fra venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør heller om hun vil være med å gå tur med hundene sammen en kveld. Så tilbyr hun seg nok hvis det er noe hun har lyst til.

Anonymkode: 15f78...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skal det å passe en hund være til hjelp, når hun har hund selv ? 🤔

Så nei, dette spør man ikke om. Det hadde vært annerledes dersom dama var hundeglad, behøvde selskap og ikke hadde hund selv.

Anonymkode: 9f03b...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som spør henne, men felles venninne.  

Jeg tenkte å spørre om hun trenger å klippe gresset og rydde vekk ting før høsten setter inn. Vår felles venninne er lenge borte fra sin hund da hun også trener før jobb.

Anonymkode: 05d7f...a52

Man må jo ikke trene før jobb da;)

Anonymkode: 1688e...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...