Gå til innhold

Intimsone, kvinner kan be om en klem. Eller klype mannen i rumpa å slippa unna med det....mens en mann gjør det så hyler kvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette handler om kontekst. Det med menn kommer jo av hvordan menn har oppført seg i flere hundre... tusen og tusenvis av år. Menn føler seg ikke utrygge, redde, fordi en kvinne rører ved han. Det er ikke creepy på den måten som når en mann en ikke er interessert i gjør det mot en.

Anonymkode: 3aa4a...60d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gjør du ingenting når du blir utsatt for ting du opplever som grenseoverskridende da? Kvinner må i tide og utide gi streng beskjed til menn, så du kan jo begynne med det samme om du har et kobbel av rompeklypende, klemmende kvinner etter det. 

Anonymkode: f5b5b...dea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen med klemmer er at kvinner kan klemme noen av godhet. Menn klemmer av kåthet. 

Anonymkode: 65ea3...bb8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

!

Klype og klappe på rumpa kan dere gjøre også, der kan alltid gjøre som dere vil. Den norske mann er kuet, hvorfor godtar dere dette?

Anonymkode: ce2c9...901

Foreslår at du skriver på manneguiden om det. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Menn tør jo ikke klage på dette. Fordi de er så kuet av norske kvinnen.

Anonymkode: ce2c9...901

Ok. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De virkelige problemen skriver man sjelden om i media.

Jeg er ikke kuet, da jeg er kvinne selv.

Jobber i et stort kontormiljø, derfor jeg reagerer på hvor intim en kvinne kan være mot en mann. Men ikke andre veien.

Anonymkode: ce2c9...901

Ja. Du er nok kvinne. Det høres sånn ut. 

Anonymkode: b52a2...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig greit for kvinner å klype menn i rompa? Det var jeg virkelig ikke klar over, det har jeg aldri opplevd at mine mannlige venner og bekjentskaper har opplevd, har aldri sett det skje.

Du overdriver nok noe voldsomt, TS, hvis det ikke er noe du innbiller deg. Kvinner oppfører seg ikke sånn mot menn, kanskje en og annen gjør det, dårlige folk finnes over alt, men #notallwomen! Det er ikke greit å generalisere på denne måten, anmeld kriminelle forhold til politiet! (klype i rompa er meg vidt bekjent ikke kriminelt, så du trenger ikke oppføre deg hysterisk heller)

Anonymkode: 07d96...29d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det innafor både å klype kvinner bak, klappe på dem og be dem suge pikken sin for at de skulle slippe å få sparken. 
Dette har heldigvis endret seg på grunn av kvinnekamp og sterke kvinner som har stått sammen og sagt at nok er nok.

Hvis menn opplever uønsket oppmerksomhet eller fysisk tilnærming, så får dere gjøre som kvinnene: foren dere og si ifra.


Gå i tog.

Lag hashtagger.

Dere har en helt egen mannsdag 19. November som dere kan benytte til akkurat slike ting. Selv om dere ikke har benyttet den frem til nå, og neppe kommer til å gjøre det noen gang.

 

Jeg ser ofte menn i kommentarfelt som klager over at de blir undertrykt men det virker ikke som om de vil gjøre noe aktivt med det, det virker som at de bare vil klage.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jamen så gå til media da. Dette er like dumt som de mennene som klager på 8. mars over at de ikke har en mannedag. For det første finnes det en mannedag, og for det andre er det da ikke kvinners ansvar å lage markeringer på mannedagen. Kontakt media, fortell om seksuell trakassering, anmeld om det er alvorlig, stå opp for dere selv. Å få kvinner til å slutte å stå opp for seg selv er ikke løsningen. Jeg kan ikke be andre folk om å slutte å trene bare fordi jeg er utrent og ikke føler meg like fit som dem.

Anonymkode: e5f62...14e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline1986 skrev:

Før var det innafor både å klype kvinner bak, klappe på dem og be dem suge pikken sin for at de skulle slippe å få sparken. 
Dette har heldigvis endret seg på grunn av kvinnekamp og sterke kvinner som har stått sammen og sagt at nok er nok.

Hvis menn opplever uønsket oppmerksomhet eller fysisk tilnærming, så får dere gjøre som kvinnene: foren dere og si ifra.


Gå i tog.

Lag hashtagger.

Dere har en helt egen mannsdag 19. November som dere kan benytte til akkurat slike ting. Selv om dere ikke har benyttet den frem til nå, og neppe kommer til å gjøre det noen gang.

 

Jeg ser ofte menn i kommentarfelt som klager over at de blir undertrykt men det virker ikke som om de vil gjøre noe aktivt med det, det virker som at de bare vil klage.

Nei, de vil at kvinnene skal gjøre noe med det :fnise:

Anonymkode: 07d96...29d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart. Kvinner tar seg ofte til rette, og skjønner hva du vil frem til. Det er ikke mer greit bare fordi man er kvinne. Hater disse sexistiske meningene om menn og kvinner. Kvinner er så "uskyldsrene, sårbare, forsiktige, emosjonelle". Ha ha. Kvinner kan være like så fæle. 

Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 0eca0...74a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart. Kvinner tar seg ofte til rette, og skjønner hva du vil frem til. Det er ikke mer greit bare fordi man er kvinne. Hater disse sexistiske meningene om menn og kvinner. Kvinner er så "uskyldsrene, sårbare, forsiktige, emosjonelle". Ha ha. Kvinner kan være like så fæle. 

Hilsen kvinne. 

Anonymkode: 0eca0...74a

Menn kan også være fæle, men hva gjorde kvinner med det? Vi tok tak, anmeldte, gikk til media, fikk strengere regler rundt sextrakassering.

 

Selvsagt skal ingen bli sextrakassert og klypt og tatt på mot sin vilje, men det er faktisk ikke kvinners ansvar å legge dette løpet for menn, vi har lagt vårt eget løp. Hvis menn mener at dette er et problem for dem, så får de kjempe sin egen kamp. Noe de hverken orker eller gidder fordi det egentlig ikke er så viktig for dem, de vil bare syte og klage over hvor fæle kvinner er. Jeg mistenker sånne menn for å savne tiden da det bare var menn som fikk klype kvinner.

Endret av Caroline1986
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt merke til dette selv. På jobben er det et par damer som pleier å stryke mannlige kolleger på ryggen. Gjerne i 5-10 sekunder. Ingen reagerer negativt på det, og det er jo heller ikke negativt. Men det er jo urettferdig at om en mann gjør det samme er han creepy og overgriper.

Anonymkode: 951af...e8e

Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er sosialt akseptabelt for kvinner å initiere fysisk kontakt med menn, mens dersom det motsatt skjer skal man være 100% sikker at kontakten er ønsket av kvinnen.

Personlig har jeg mange ganger opplevd å bli strøket på ryggen, massert, få klemmer osv av venninner, studiekamerater og kolleger. Jeg synes bare det er hyggelig, og legger aldri noe i det. Jeg tenker også at det er et tegn på trygghet fra kvinner, mens det som kvinne oppleves som langt skumlere å bli tatt på av en mann, spesielt om kontakten er uønsket.

Jeg tror det er veldig vanskelig for oss menn å sette oss i kvinners sko når det kommer til dette fysisk kontakt og alt som potensielt kan tolkes som en seksuell tilnærming. Jeg har tross alt aldri møtt en kvinne jeg er fysisk redd for, og det gjør noe med dynamikken. Biologien spiller en større rolle i de sosiale relasjonene våre enn vi liker å innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Perseus skrev:

Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er sosialt akseptabelt for kvinner å initiere fysisk kontakt med menn, mens dersom det motsatt skjer skal man være 100% sikker at kontakten er ønsket av kvinnen.

Personlig har jeg mange ganger opplevd å bli strøket på ryggen, massert, få klemmer osv av venninner, studiekamerater og kolleger. Jeg synes bare det er hyggelig, og legger aldri noe i det. Jeg tenker også at det er et tegn på trygghet fra kvinner, mens det som kvinne oppleves som langt skumlere å bli tatt på av en mann, spesielt om kontakten er uønsket.

Jeg tror det er veldig vanskelig for oss menn å sette oss i kvinners sko når det kommer til dette fysisk kontakt og alt som potensielt kan tolkes som en seksuell tilnærming. Jeg har tross alt aldri møtt en kvinne jeg er fysisk redd for, og det gjør noe med dynamikken. Biologien spiller en større rolle i de sosiale relasjonene våre enn vi liker å innrømme.

Jeg leste et sted at man ikke skal gjøre noe mot en kvinne som man selv ikke vil at en større og sterkere mann skal gjøre mot en selv.

 

Det setter kanskje ting litt i perspektiv

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Caroline1986 skrev:

Jeg leste et sted at man ikke skal gjøre noe mot en kvinne som man selv ikke vil at en større og sterkere mann skal gjøre mot en selv.

 

Det setter kanskje ting litt i perspektiv

Bra kjøreregel 👍🏻
til Ts;
Visste ikke at det var sosialt akseptabelt for kvinner å klype menn i rompa. Har jeg enda til gode å gjøre  på noen jeg ikke er i forhold med. Så da er det jammen på tide å begynne med det 😏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt merke til dette selv. På jobben er det et par damer som pleier å stryke mannlige kolleger på ryggen. Gjerne i 5-10 sekunder. Ingen reagerer negativt på det, og det er jo heller ikke negativt. Men det er jo urettferdig at om en mann gjør det samme er han creepy og overgriper.

Anonymkode: 951af...e8e

Hvorfor er det urettferdig? Sorry meg, men nå har en mann/far blitt tatt etter voldtekt av sin spebarn, og to menn er blitt tatt etter grove overgrep og voldtekt av hunder, hvor er helt nettverk av menn i Norge og muligens utlandet er involvert. Hvor de har filmet voldtekt av fastbundne hunder. Er det rart folk mister tilliten til det mannlige kjønn og er litt på vakt når så mange menn er involvert i overgrepssaker? Når en kvinner berører noen så er det somregel en form for kommunikasjon, for å vise at hun bryr seg og kjenner omsorg. Når en mann gjør det, så kan det kanskje bety så mangt, og det er vanskelig å vite om det er det ene eller det andre. Er bare naturlig man er mer skeptisk til en manns baktanker med berøring enn en kvinne. Ja, det er dumt for alle de menn som ikke kunne skadet en flue, og som kanskje berører av samme grunn som en kvinne. Men det en grunn til at denne forskjellsbehandlingen eksisterer. 

Anonymkode: 0fb35...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det aldri skjer, men hvor er det kvinner klyper menn i rumpa? Det har jeg aldri sett, og jeg har vært i mange jobber. Kunne ikke falt meg inn å stryke en mannlig kollega på ryggen heller, da skal vi være greit gode venner først i så fall, og ekstremt trygge begge to på at det er platonisk. 

Som sagt, sier ikke at min erfaring betyr at sånn er det i hele verden, men jeg lurer oppriktig på hvor dette skjer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite i media om seksuell/intim trakkasering som menn utsettes for.

Om en mann prøver å "stjele" en klem for en kvinne kan det oppfattes som et overgrep. Mens om en kvinner gjør dette, så er det greit!

Klype og klappe på rumpa kan dere gjøre også, der kan alltid gjøre som dere vil. Den norske mann er kuet, hvorfor godtar dere dette?

Anonymkode: ce2c9...901

Det er nok noe med hyppigheten av hvor mye det skjer. Selv har jeg aldri kløpet noen i rumpa, men fikk mange klyp selv som  ungdom og ung kvinne. Skulle jeg ha skreket opp om det hver gang, så ville det blitt mye bråk! Jeg syns det er veldig bra at det er blitt fokus på saken, og håper at både unge menn og kvinner slipper dette i dag. Men at menn er kuet, det stemmer ikke. 

Anonymkode: e446f...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvinner kan be om en klem, men det kan da menn også.
Og begge må respektere et nei.

Nei, jeg syns ikke kvinner kan klapse menn på baken sånn uten videre, akkurat som at menn ikke kan klapse kvinner på baken

Anonymkode: 143ce...6b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart folk mister tilliten til det mannlige kjønn og er litt på vakt når så mange menn er involvert i overgrepssaker?

Nja, selv om det er klart fler menn enn kvinner som forgriper seg på (egne) barn, så er det skremmende mange kvinner (og mødre) som gjør det samme. Det er en myte at kvinner ikke gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Perseus skrev:

Nja, selv om det er klart fler menn enn kvinner som forgriper seg på (egne) barn, så er det skremmende mange kvinner (og mødre) som gjør det samme. Det er en myte at kvinner ikke gjør slikt.

Joda kvinner gjør det nok også, men det er helt klart en overvekt menn som ikke kan kontrollere sine lyster. Hvor ofte er det en kvinne som voldtar noen på gaten eller i skogen? Eller blir tatt i oppbevaring av ulovlig overgrepsmateriale? Det er større grunn for at kvinner skal være redd for menn, enn motsatt. På kryss og tvers av landegrenser, i gjennom hundrevis og tusenvis av år, så har menn vert dominerende når det gjelder både krigføring og overgrep. Så at kvinner er på vakt er klokt, ikke diskriminerende. Men det skal selvsagt ikke gå ut over uskyldige menn. Og det er ikke greit at kvinner klapser menn på baken uten videre, er såklart ikke det jeg mener. 

Anonymkode: 0fb35...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...