Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Glemte å tempe på lørdag så det er litt dumt. 

CB digital viste negativ på morgenen igår, men positiv på kvelden. Var ikke så forsiktig med væskeinntak før dobesøk.

Men jeg har kjent eggeløsningskramper hele helgen og fikk første positive test på søndag.

Anonymkode: e7b55...6b3

Her har det jo vært en markant økning fra laveste måling 😉 Er ikke alltid den går oppover i flere dager. Noen har ett hopp, og så små variasjoner opp og ned de neste dagene, men samme nivå. 

Men det er for få målinger til å kunne fastslå et mønster man kan tolke i grafen. Ser forøvrig rart ut at hoppet har skjedd før den mener EL har vært 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Niny said:

Her har det jo vært en markant økning fra laveste måling 😉 Er ikke alltid den går oppover i flere dager. Noen har ett hopp, og så små variasjoner opp og ned de neste dagene, men samme nivå. 

Men det er for få målinger til å kunne fastslå et mønster man kan tolke i grafen. Ser forøvrig rart ut at hoppet har skjedd før den mener EL har vært 🤔🤔

Ja, som nevnt glemte jeg desverre å tempe på lørdag som hadde vært en viktig dag. Jaja...har fått negative el tester i dag men vet ikke om jeg skal regne 1 DPO fra i dag eller i morgen. Får tempe videre! 

Anonymkode: e7b55...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tankespm fra meg 😊 

Dette med at tempen går ned rett før mens om man ikke er gravid, vil det si at progesteron daler? Dvs at hvis man temper og ser den faller før denne gunstige lutealfasen, kan det indikere på kort lutealfase /mangel på progesteron? 

Ooog, daler den litt uansett rett før mens, så opp igjen OM man er gravid? 

Eller? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (39 minutter siden):

Et lite tankespm fra meg 😊 

Dette med at tempen går ned rett før mens om man ikke er gravid, vil det si at progesteron daler?

Dette vet jeg stemmer, ja 😊

Progesteronet minker og kroppen gjør seg klar til å støte ut egget og slimhinnen. 

Tror Progesteronet øker fra egget har festet seg skikkelig og derfor vil gjerne ofte tempen fortsette å øke enda litt til 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Znowie skrev (5 timer siden):

Ooog, daler den litt uansett rett før mens, så opp igjen OM man er gravid? 

Mine gravid-charter ligger her. Vanskelig å svare på spørsmålet ditt nemlig, for personlig har jeg opplevd alt mulig rart ift. temping og være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet ca 6-7 min før tempe alarmen. Skulle stappe den inn for å måle da, uten å vente. Måtte mer og mer tisse, så våknet mer og mer. Tok den tilslutt ut sine den aldri pep. Skjermen var av 😂 Har greid å få inn 2 trykk når jeg slo den på.. Trykket på på nytt igjen og stappet inn. Måtte nå sånn tisse at jeg knep for harde live og begynte å ligge småurolig. Kjente jeg ble glovarm, hakket før man svetter. 

Tempen ble HØY! Men nå vet jeg ikke om jeg tror på tempen eller ikke 😂😂🙈 Er CD8 idag.. 

Screenshot_20201223_060941_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Våknet ca 6-7 min før tempe alarmen. Skulle stappe den inn for å måle da, uten å vente. Måtte mer og mer tisse, så våknet mer og mer. Tok den tilslutt ut sine den aldri pep. Skjermen var av 😂 Har greid å få inn 2 trykk når jeg slo den på.. Trykket på på nytt igjen og stappet inn. Måtte nå sånn tisse at jeg knep for harde live og begynte å ligge småurolig. Kjente jeg ble glovarm, hakket før man svetter. 

Tempen ble HØY! Men nå vet jeg ikke om jeg tror på tempen eller ikke 😂😂🙈 Er CD8 idag.. 

Screenshot_20201223_060941_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Oi! Den var jo virkelig skutt i været! 😁 Jeg vet ikke hvor mye som skal til før tempen blir påvirket at ytre faktorer, men jeg hadde nok blitt litt optimistisk om jeg var deg! 😁 Dette blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig forvirret. 🤔 Har to stk «make sure» termometer. Har brukt det ene til å tempe vaginalt og det andre til å tempe oralt. Har alle målingene fått høyere temp vaginalt, mellom 0.04 og 0.10 graders forskjell. I dag derimot fikk jeg 36.58 oralt, og 36.40 vaginalt. Dette stemmer jo ikke. (vag. temp skal ligge høyere enn oral) 😩 Så tempet oralt en gang til og fikk 36.45 og vaginalt en gang til og fikk 36.52. Altså..! 🤦🏻‍♀️

Har jo da to forskjellig chart, og FF satte EL på oral-charten om jeg brukte første temping på 36.58, men det måå jo være feil. Tempen går jo ikke så drastisk ned til 36.45 på under 2 minutter. Nå forstår jeg ingenting. Virker som begge termometeret viste feil i dag, og da begynner jeg å lure på om de er skikkelig upålitelige begge to. 😳 Hadde jeg blandet de kunne jeg forstått det, men de ligger i hver sin boks og jeg er nøye på å ikke bytte om. Brukte hvert fall målingen fra tempe-runde to, hvor vaginaltempen var høyere enn oraltempen. Det som er kjipt med det er jo at jeg fremdeles venter på EL. 😒 Jeg er glad for at jeg bruker to termometeret, for ellers hadde jeg jo aldri skjønt at noe var galt her. Er verdt å nevnte at begge chattene så like ut og var parallelle frem til i dag, hvor det virkelig gjalt for å sette EL eller ikke. Kjenner det er liiitt surt. 😔

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@NinyOi, så spennande! Det er vanskeleg å seie kor stort innverking det har hatt at du ikkje fekk tempa rett etter at du hadde vakna, men temperaturen er jo veldig høg, då! Eg ville tatt det som eit godt teikn :)

@bittelillebolla Hm, så merkeleg. Eg opplever at temperaturen i munnen varierer veldig, altså, litt etter plasseringa av termometeret og temperaturen i rommet, så har begynt å tempe vaginalt denne syklusen av den grunnen. Men rare utslag du fekk, ja! Eg truuur eg ville stolt på den første vaginaltempen. Men når du seier at du ventar på EL – meiner du at du har hatt to høge temperaturar tidlegare og ventar på tredje høge for å stadfeste, eller ventar du på høg temp generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (19 minutter siden):

@NinyOi, så spennande! Det er vanskeleg å seie kor stort innverking det har hatt at du ikkje fekk tempa rett etter at du hadde vakna, men temperaturen er jo veldig høg, då! Eg ville tatt det som eit godt teikn :)

@bittelillebolla Hm, så merkeleg. Eg opplever at temperaturen i munnen varierer veldig, altså, litt etter plasseringa av termometeret og temperaturen i rommet, så har begynt å tempe vaginalt denne syklusen av den grunnen. Men rare utslag du fekk, ja! Eg truuur eg ville stolt på den første vaginaltempen. Men når du seier at du ventar på EL – meiner du at du har hatt to høge temperaturar tidlegare og ventar på tredje høge for å stadfeste, eller ventar du på høg temp generelt?

Dette hadde blitt den tredje som hadde gjort utslaget ja. Men sånn egentlig så føler jeg ikke at jeg har hatt EL, ingen symptomer på det og tempen er ikke såå mye høyere enn den har vært før i syklusen. Den gjorde også bare ett hopp, men forble der oppe to dager. FF mente at EL hadde vært om jeg brukte den høye oral-tempen, men jeg tror ikke på det.  🙂 Har sluttet med p.piller for noen måneder siden, og kroppen bruker laaang tid på EL. Første og forrige syklus var på 50 dager. 😳 Hadde vært for godt til å være sant om FF hadde riktig ang EL på CD 13 denne måneden. 

Synes dette var kjempe rart. Min oral-temp har ikke variert så mye fra vaginal-tempen egentlig. Så ble veldig overrasket når begge spriket i feil retning i dag. 🙈 De pleier å ligge ganske parallelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (5 timer siden):

Jeg hadde nok regnet med den siste tempen der ja! Tror ikke den lille tiden du var våken og selv om du var tissatrengt egentlig innvirker på basaltemperaturen.

Jeg er CD1 i dag 😪 God jul liksom....

Sånn ble charten min til slutt - PP6
132869208_837841600308742_2892892763967121566_n.jpg.d434b8923d25582ada0cbd82d6ed0eed.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 timer siden):

Jeg hadde nok regnet med den siste tempen der ja! Tror ikke den lille tiden du var våken og selv om du var tissatrengt egentlig innvirker på basaltemperaturen.

Jeg er CD1 i dag 😪 God jul liksom....

Sånn ble charten min til slutt - PP6
132869208_837841600308742_2892892763967121566_n.jpg.d434b8923d25582ada0cbd82d6ed0eed.jpg 

Å så kjipt med mensen, Amatariel! Jeg gruer meg til den dagen😬 For håpet er jo at den ikke kommer, men sannsynligheten er stor for at den kommer😬

Men jeg setter veldig stor pris på chartene dine! Veldig fasinerende å se hvor forskjellig de kan være til tross for at man er gravid eller ikke. På den ene gravid-charten din så gikk tempen under den røde linjen til og med.

F36A17C2-93A6-4518-BBDF-EFB50D78F476.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet først 02.30 for jeg hadde små kramper i magen og var kvalm, men måtte tisse også. 05.30 igjen måtte jeg sånn tisse igjen at jeg greide kun å drøye(døse) til 05.35 med ny temping. Jeg pleier å tempe ca 05.55-06.05. 

Skyhøy temp idag. Enda høyere enn igår. Mulig jeg ikke engang nådde basaltemperaturen når jeg sovnet igjen. For fikk vel kun 2,5-3 timers søvn før tempingen. 

Screenshot_20201224_063701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fine tempere! 🙂 Ville bare titte innom å ønske dere en riktig god jul! 🎄🎅🏻 Jeg håper at dere alle får en fredfull jul, og ønsker dere får fri fra vonde tanker, hjertesorg og bekymringer. ❤️ Måtte vi alle sitte med baby i armene eller kul på magen neste jul. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom for å ønske dere god jul 🎄❤️ Håper 2021 er året hvor deres ønsker blir oppfylt! 

@Niny Det seeeer jo veldig lovende ut da? Når tenker du at du skal teste? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (47 minutter siden):

Titter innom for å ønske dere god jul 🎄❤️ Håper 2021 er året hvor deres ønsker blir oppfylt! 

@Niny Det seeeer jo veldig lovende ut da? Når tenker du at du skal teste? ❤️

Testet idag tidlig, men urinen var ikke konsentrert etter jeg var på do midt på natten.. For blank 🙄

Så må jo teste imorgen og lørdag, siden tempen igjen ble veldig lovende 🤞

God jul til dere alle! Jeg skal nyte dobbelt opp med babykos ikveld 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, charten din Niny ser lovende ut🥰

Jeg fikk noen svake tester i dag, men negativ digital, så skal snart teste igjen og håpe at urinen er mørkere🙈

Hadde vært så morsomt å putte testen i julesokken til mannen min🙈

E7D8C76E-7C1A-457B-9E30-3EABAF4A28C6.jpeg

465F9014-78A9-475F-9900-0FDCE13E24A4.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (2 minutter siden):

Ja, charten din Niny ser lovende ut🥰

Jeg fikk noen svake tester i dag, men negativ digital, så skal snart teste igjen og håpe at urinen er mørkere🙈

Hadde vært så morsomt å putte testen i julesokken til mannen min🙈

E7D8C76E-7C1A-457B-9E30-3EABAF4A28C6.jpeg

465F9014-78A9-475F-9900-0FDCE13E24A4.jpeg

Åååh så gøy, dette ser virkelig ut som en flott begynnelse! Gleder meg til å se oppdatering senere idag/imorgen fra deg! 🤩🥰🎉🎄🎁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...