Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (58 minutter siden):

I dag satt FF kryss på charten min og jeg er 3 dpo ☺️

3dpo.JPG.b484b5c05c1f63e39274d107a73f4b93.JPG

En fryd for øyet! 😍 Heia kroppen! 🙌🏻 Krysser fingrene for at denne syklusen ender med to streker. 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg og fått kryss! Vet nesten ikke om jeg tror på at det er sant at jeg har fått EL så tidlig til meg og være, men hvis det stemmer så elsker jeg Letrozol! 😆😆

A85B16B3-647E-48BC-960C-0DCA965B6FAD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg og fått kryss! Vet nesten ikke om jeg tror på at det er sant at jeg har fått EL så tidlig til meg og være, men hvis det stemmer så elsker jeg Letrozol! 😆😆

Ser jo veldig sånn ut på tempen! 😄 Ser ut som vi begge kan være glad for letrozol!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Ser jo veldig sånn ut på tempen! 😄 Ser ut som vi begge kan være glad for letrozol!

Ja, vi kan nok være det! Så krysser jeg fingrene for at vi blir enda mer glad for Letrozol når vi får et positivt prøvesvar om noen dager 🥰🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på temperne jeg ☺️  Fant denne tråden i slutten av forrige uke, veldig kjekt å få sett litt hvordan temp-chartene kan se ut! Din er jo kjempefin, @SilSil 😁
Er selv igang med å bruke premom til å logge temperaturen. Første syklusen hvor jeg prøver meg på temping, fikk en litt haltende start hvor jeg prøvde å måle til fast tid, men tok det ikke mens jeg lå i senga, og avogtil glemte jeg det og tok det etter jeg hadde lagd kaffe ellerliknende. Infoen i starten av denne tråden fikk meg heldigvis på rett kjøl, og fra og med i går har jeg tempa i senga før jeg står opp. 

Er mest sannsynlig på DPO3 nå, fikk temperaturøkning i morges fra i går, og det er den høyeste målt selv inkludert de jeg tok tidligere i syklusen. Håper det er et godt tegn 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen skal du være, Atticmess! 💖

Hvordan type termometer bruker du? (en eller to desimaler?) og temper du oralt eller vaginalt? 

Vi har vel alle vært nybegynnere her 😅 Selv begynte jeg med tempingen for noen måneder siden. Da stod jeg opp til samme tid hver morgen, løp på badet og tempet vaginalt med vanlig febertermometer med én desimal... 

Etterhvert opprettet Amatariel, som fikk meg til å tempe i utgangspunktet, denne tråden hvor jeg ble mer opplyst. Begynte så neste PP å tempe under dynen til samme tid hver dag, mens jeg lette febrilsk etter termometer med 2 desimaler. Alle var utsolgt, men plutselig fikk de inn noen. Etter det har jeg tempet fast om morgenen. 

Har også opplevd en syklus der eggløsning ikke kom når den skulle. Fikk EL slim og alt, men så uteble de positive eggløsningstestene. Gikk tom for tester og gav opp testingen den måneden. Plutselig ble brystene ømme 1,5 uke senere, og dagen etter fløy temperaturen opp, og ble værende. Tempingen er altså gull, selv når du ikke får positive tester 😊🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (4 timer siden):

Melder meg på temperne jeg ☺️  Fant denne tråden i slutten av forrige uke, veldig kjekt å få sett litt hvordan temp-chartene kan se ut! Din er jo kjempefin, @SilSil 😁
Er selv igang med å bruke premom til å logge temperaturen. Første syklusen hvor jeg prøver meg på temping, fikk en litt haltende start hvor jeg prøvde å måle til fast tid, men tok det ikke mens jeg lå i senga, og avogtil glemte jeg det og tok det etter jeg hadde lagd kaffe ellerliknende. Infoen i starten av denne tråden fikk meg heldigvis på rett kjøl, og fra og med i går har jeg tempa i senga før jeg står opp. 

Er mest sannsynlig på DPO3 nå, fikk temperaturøkning i morges fra i går, og det er den høyeste målt selv inkludert de jeg tok tidligere i syklusen. Håper det er et godt tegn 🤞🤞

Velkommen @Atticmess 🙂

Så hyggelig at du også henger deg på. Jeg er også ganske ny her, og nybegynner på temping generelt. Første syklusen min nå, og kjenner meg godt igjen i den turbulente starten. Tror det tar litt tid for alle å komme inn i en ny rutine og få taket på det. 😊 Blir spennende å følge med fremover. 🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varm velkomst ❤️

Absolutt litt vanskelig å komme inn i nye rutiner, og vanskelig å orientere seg i google-jungelen.

Jeg har bare en desimal på termometeret... Var på utkikk etter et med to, falt meg bare ikke inn at de på apoteket ikke hadde det 😅 Ettersom jeg nå er i håpe-land så hadde jeg i utgangspunktet tenkt å vente litt med å bestille, men hvis det blir kjapt utsolgt burde jeg kanskje bestille med en gang, ser ut som fertil.no har det liggende inne. Og tar temperaturen oralt.

Og veldig enig @Niny, tempingen er kjekk! Diskuterte med ei venninne i går at vi egentlig syns det er rart at dette ikke er en del av seksualundervisningen. Jeg ante ikke at tempen kunne variere så mye basert på syklusen engang.. Det er jo nyttig å vite selvom man senere velger frivillig barnløshet,  eggløsning er jo et tegn på at kroppen er frisk og funker som den skal..

I dag var tempen igjen lavere, som charten viser. Så for å ikke miste motet helt måtte jeg ta tempen på badet i tillegg for å få kontroll om tempen da går opp eller ned. Har to apper på telefonen, clue og premom. Clue syns jeg var gull da det kun var å tracke syklusen, liker brukergrensesnittet skikkelig godt, ikke fult så nyttig til dette med tester og sånt. Så har derfor bestemt meg at jeg nå ut syklusen temper to ganger, og registrerer den tempen jeg får etter å ha stått opp i clue. Tempen jeg fikk på badet var i dag 36,9, den jeg hadde da jeg nettopp hadde våknet var 36,4. Så da er det et håp om at jeg har hatt en god temperaturstigning! Men at basaltempen før eggløsning ligger lavere enn det jeg har registrert i premom.

11 januar.jpg

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn. Ny uke og ny mulighet og alt det der 😆 Jeg er SÅ spent på om dette faktisk er uken jeg skal få positiv test... eller enorm skuffelse, igjen. Men må vente helt til helgen da... føles som en evighet til. Men - får ta dag for dag. Temp for temp ;)

I dag var tempen min fortsatt over 37 grader! Blir litt gira, for føler det er så høyt når det over over 37 og jeg leser av tempen 😅 Men sannheten er at på dette tidspunktet i tidligere sykluser (5 dpo) så har den vært på 36,9X. Så at den nå er på 37,0X så er det jo ikke store forskjellen... :roll: Så jeg må nok ned på jorden igjen. 

Skjermbilde.JPG.ff9ab0f985f840a29875c1b741b5fbfd.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Atticmess

Legger ved tempen for min første PP der jeg testet om morgenen etter jeg stod opp første 4 dagene, uten å stå opp på resten. Men med 1 desimal frem til cd21/16.oktober. 

Screenshot_20210111_095041_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.484d36a09f247701a2cc10ff81f9d683.jpg

Den neste er denne PP hittil. Har nå kommet inn i tempingen, blitt rutinert på tidspunkt osv. Mye jevnere nå. Allerede den andre PP med temping ble mye jevnere. 

Screenshot_20210111_095101_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.3a237743ab6b99ea137f53c50282d7fc.jpg

Er selv spent på om dagens EL test er positiv eller negativ. Hatt på morningen idag endel skjærende stikk, som ligner på EL smerter 🤩 Veldig spent på om tempen stiger imorgen eller først på onsdag 🤞😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se, Niny!  Ser jo absolutt at to-desimaler er tingen 😊

Blir spennende å høre el-testresultat senere i dag, og tempen de neste dagene 😄

Føler med deg, Amatriel. Blir en laaang uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

@Atticmess

Legger ved tempen for min første PP der jeg testet om morgenen etter jeg stod opp første 4 dagene, uten å stå opp på resten. Men med 1 desimal frem til cd21/16.oktober. 

Screenshot_20210111_095041_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.484d36a09f247701a2cc10ff81f9d683.jpg

Den neste er denne PP hittil. Har nå kommet inn i tempingen, blitt rutinert på tidspunkt osv. Mye jevnere nå. Allerede den andre PP med temping ble mye jevnere. 

Screenshot_20210111_095101_com.tamtris.fertilityfriend.thumb.jpg.3a237743ab6b99ea137f53c50282d7fc.jpg

Er selv spent på om dagens EL test er positiv eller negativ. Hatt på morningen idag endel skjærende stikk, som ligner på EL smerter 🤩 Veldig spent på om tempen stiger imorgen eller først på onsdag 🤞😅

Wow! Må bare si at dette var en utrolig fin og jevn chart! Så gøy det må være å tempe når grafen ser slik ut. :) Jeg må bare spørre. Er du nøye med å legge deg til samme tid hver dag også? Jeg våkner noen ganger i løpet av natten, men sovner igjen stort sett i løpet av noen minutter når jeg ser at det ikke er tempetid. :fnise: Skjer dette med deg også, eller sover du helt uavbrutt igjennom natten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (44 minutter siden):

Wow! Må bare si at dette var en utrolig fin og jevn chart! Så gøy det må være å tempe når grafen ser slik ut. :) Jeg må bare spørre. Er du nøye med å legge deg til samme tid hver dag også? Jeg våkner noen ganger i løpet av natten, men sovner igjen stort sett i løpet av noen minutter når jeg ser at det ikke er tempetid. :fnise: Skjer dette med deg også, eller sover du helt uavbrutt igjennom natten? :) 

Åneida, her er alt ifra å legge seg til rundt 22 og til over midnatt. Ene dagen så våknet jeg til og med halv 4 og måtte så grusomt tisse. Måtte bare løpe og får det gjort før jeg la meg igjen. Har temping kl 06 😅

Heldigvis merket jeg ingen forskjell til de andre dagene den dagen. Har også de dagene jeg sover så urolig (gjerne helst i en annen seng enn min egen) at det ser ut som EL på tempen 🤷🏻‍♀️

Våkner ofte for tidlig, men har projektor klokke i taket så slipper å lee på noe annet enn øyelokka. Lukker de bare og prøver å enten sove eller sløve videre. 😉

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (16 minutter siden):

Åneida, her er alt ifra å legge seg til rundt 22 og til over midnatt. Ene dagen så våknet jeg til og med halv 4 og måtte så grusomt tisse. Måtte bare løpe og får det gjort før jeg la meg igjen. Har temping kl 06 😅

Heldigvis merket jeg ingen forskjell til de andre dagene den dagen. Har også de dagene jeg sover så urolig (gjerne helst i en annen seng enn min egen) at det ser ut som EL på tempen 🤷🏻‍♀️

Våkner ofte for tidlig, men har projektor klokke i taket så slipper å lee på noe annet enn øyelokka. Lukker de bare og prøver å enten sove eller sløve videre. 😉

Tusen takk for svar! 🙌🏻 Så flott å vite at det altså er mulig å få slike flotte jevne grafer, selv om man ikke sover som en sten igjennom natten. 🙂 Prøver å smøre meg med tålmodighet og la kroppen bruke den tiden den trenger på å produsere hormoner selv, men åh så frustrerende det kan være. 😂 Vil ha jevne grafer og sykluser med én gang. Måtte slutte på p.piller fordi kroppen ikke tålte de mer. Hadde til slutt vanlig mensblødninger på hele brettet. Så jeg forstår jo at det kan ta litt tid å komme inn i normal syklus. 🙈 

Høres veldig lurt ut med projektor-klokke! 🤩 Jeg famler rundt i blinde etter telefonen, haha. Ikke den beste løsningen tror jeg. Blir ikke akkurat trøtt av å få det lyset i fleisen midt på natta. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover heller ikke hele natten igjennom. Våkner ofte både kl. 4 og 5, og må da sjekke klokken, for hvis det bare er minutter unna temping så skal jeg jo tempe da. Men innser at det er for tidlig og sover videre frem til klokken ringer 6.

Jeg har ikke nattbord, men en sånn hylle (sengegavl) over meg, så det er irriterende at mobilen med klokken ligger oppå der. Så jeg må strekke meg, finne mobilen, få tak i den og sku på lys så jeg ser hva klokken er. En sånn projektor-klokke høres egentlig veldig smart ut Niny! Men står den på hele natten da? Jeg blir smågal av lys som forstyrrer (har veldig lav terskel for sånt 🙊) så vet ikke om jeg kunne klart det.
MEN om noen få uker får jeg meg en aktivitetsklokke, så tenker kanskje at irritasjonen min vil forsvinne da. At jeg kan trykke/riste eller noe på håndleddet, så kommer klokkeslett opp 😄 Og håper jo selvfølgelig at innen jeg får denne klokken så er jeg godt gravid og ferdig med tempingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg sover heller ikke hele natten igjennom. Våkner ofte både kl. 4 og 5, og må da sjekke klokken, for hvis det bare er minutter unna temping så skal jeg jo tempe da. Men innser at det er for tidlig og sover videre frem til klokken ringer 6.

Jeg har ikke nattbord, men en sånn hylle (sengegavl) over meg, så det er irriterende at mobilen med klokken ligger oppå der. Så jeg må strekke meg, finne mobilen, få tak i den og sku på lys så jeg ser hva klokken er. En sånn projektor-klokke høres egentlig veldig smart ut Niny! Men står den på hele natten da? Jeg blir smågal av lys som forstyrrer (har veldig lav terskel for sånt 🙊) så vet ikke om jeg kunne klart det.
MEN om noen få uker får jeg meg en aktivitetsklokke, så tenker kanskje at irritasjonen min vil forsvinne da. At jeg kan trykke/riste eller noe på håndleddet, så kommer klokkeslett opp 😄 Og håper jo selvfølgelig at innen jeg får denne klokken så er jeg godt gravid og ferdig med tempingen!

Så godt å høre at det ikke bare er meg som våkner i løpet av natten. Trodde dette var et stort hinder i forhold til temping, men da er det kanskje ikke det likevel. 😄 Det var gode nyheter. Pleier å merke dagene jeg våkner med "interrupted sleep". Jeg pleier også å tempe når jeg våkner om det er innen en time fra da jeg pleier å tempe. Jeg vet at man ikke skal gjøre det, men jeg vet at jeg blir liggende å overtenke og ikke få sove igjen, så like greit å få den første tempen? Hva ville dere gjort i det tilfelle? Prøvd å sove igjen og måle en time senere til riktig tidspunkt? 

Krysser fingrene for at dette er siste tempesyklusen din Amatariel. Det hadde jo vært toppers. 🧡 Om ikke så tipper jeg at det blir enklere for deg å se klokka når du slipper å lete etter telefonen. Man våkner desidert mer når man gjør det. :) 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne projektorklokken har jeg hatt siden jeg var ca 10 år gammel 🙈😂

Den lyser digital klokke opp i taket i en veldig mild (for nattesynet) rød farge. Man kan stille inn vinkel og skarphet alt etter hvor og hvor langt unna taket den står. 

@bittelillebollajeg temper for tidlig dersom det er innen 20 min til jeg likavel skal tempe, ellers så prøøøver jeg å slappe av litt videre. Føler ofte det er lenge til jeg sovner, men greier det for det meste til slutt. Har jo selvfølgelig innimellom rare temper jeg og. Hvis vi har vært vekkreist f.eks. på jakt nå i høst, så bruker jeg bare klokken på armen, som @Amatariel nevner. Det funker, sålenge jeg ikke trenger å bevege meg så altfor mye for å se. Synes forøvrig klokken på hånden er mer plagsom lysmessig enn klokken i taket, selvom den på håndleddet ikke pleier å stå på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg begynne å ha litt mer is i magen om jeg våknet før klokka @Niny 🙂 Kanskje ikke helt innafor å tempe en hel time før man skal. 🙈 Takk for gode råd. 🙏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som var SÅÅÅ sikker på at idag er EL og imorgen er 1DPO. Tempen sier at kroppen ligger foran skjemaet! 🎉🎉

DPO-land here I Come! 🤞

Screenshot_20210112_060957_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...