Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Gjest Lallana

Det så veldig lovende ut med god stigning, men nå har tempen stupt de siste dagene, så nå føler jeg at det er kjørt 😔 Har lest en del om «corpus luteum dip» som oppstår på denne tiden, men tempen stiger vel vanligvis etter en dag? Andre som opplever dette?

774761F4-E7CF-4005-AF58-6FE3D1199442.jpeg

Endret av Lallana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Lallana Så lenge han ikke søkk heilt ned til coverline trur eg det er innafor, altså. Sjå om han stig i morgon igjen?

Tempen min er heilt ute og køyre om dagen :( Det kan nesten sjå ut som om eg hadde EL på CD14, og i så fall har eg bomma med både EL-testar og aksjer. Men han har jo vore rar heile syklusen, så eg forsett å teste og ventar på at grafen skal gå nedover igjen. Vi får sjå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
1 time siden, Jennni skrev:

@Lallana Så lenge han ikke søkk heilt ned til coverline trur eg det er innafor, altså. Sjå om han stig i morgon igjen?

Tempen min er heilt ute og køyre om dagen :( Det kan nesten sjå ut som om eg hadde EL på CD14, og i så fall har eg bomma med både EL-testar og aksjer. Men han har jo vore rar heile syklusen, så eg forsett å teste og ventar på at grafen skal gå nedover igjen. Vi får sjå. 

Ja, får bare vente å se! 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lallana skrev:

Det så veldig lovende ut med god stigning, men nå har tempen stupt de siste dagene, så nå føler jeg at det er kjørt 😔 Har lest en del om «corpus luteum dip» som oppstår på denne tiden, men tempen stiger vel vanligvis etter en dag? Andre som opplever dette?

Jeg skjønner du tenker det, men jeg har sett maange charter som dette. Det viktigste er helt klart at tempen er over coverline, så ikke vær bekymret! Enkelttemper har ikke så mye å si, et er helheten etter EL. Snart stiger den nok igjen :)

1 time siden, Jennni skrev:

Men hvis du hadde EL på CD14, så burde vel FF ha satt kryss nå, ettersom det er tre temper etter EL den trenger for å gjøre det? Så den er tydeligvis usikker ettersom det ikke har kommet kryss. Når var EL sist syklus? Ville absolutt fortsatt med å EL-teste om jeg var deg... kan hende den er rett rundt hjørnet.

Jeg hadde håpet EL var rett rundt hjørnet for meg også (håper sånn på tidligere EL pga letrozol), men ganske skuffa da tempen min gikk opp igjen i dag. Den skulle liksom holde seg der nede i noen dager før EL... Så - får håpe den går ned igjen, for jeg har veeeldig lyst på EL i kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatariel skrev:

Men hvis du hadde EL på CD14, så burde vel FF ha satt kryss nå, ettersom det er tre temper etter EL den trenger for å gjøre det? Så den er tydeligvis usikker ettersom det ikke har kommet kryss. Når var EL sist syklus? Ville absolutt fortsatt med å EL-teste om jeg var deg... kan hende den er rett rundt hjørnet.

Ikkje før CD 19, så hadde vore veeeldig rart om eg plutseleg skulle hatt EL på CD 14. Trur det er derfor FF ikkje har satt kryss (pluss fordi eg har logga fertil utflod på CD 15).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen ned igjen i dag, så det ble jeg glad for. Håpet om tidligere EL lever altså i beste velgående...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lallana
59 minutter siden, Amatariel skrev:

Tempen ned igjen i dag, så det ble jeg glad for. Håpet om tidligere EL lever altså i beste velgående...

Så bra! Når tror du at du får eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lallana skrev:

Så bra! Når tror du at du får eggløsning? 

Før i dag hadde jeg ikke peiling. Alt mellom CD16-30 tenker jeg var mulig... Men i ettermiddag har jeg fått en ganske sterk EL-test! Når den blir sånn hos meg så blir den snart positiv, så ble veldig optimistisk av den da. Svaret får jeg kanskje egentlig i morgen, for da skal jeg til gynekolog for å sjekke ståa på eggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var tempen min veldig høy! Kjempefornøyd med det! Men jeg lurer fortsatt på når jeg hadde EL... Noen som vil synse? 

Til info sjekket jeg hva som skjedde hvis jeg la inn høy temp to dager fremover, og da setter den EL på i går, CD17. Det gjelder også om jeg tar bort den positive EL-testen på CD16. 

Baah, kan det stemme da? Gyn så et supermodent egg på CD14, jeg fikk positiv EL-test og jeg satt ovitrelle den kvelden. Det var også da jeg kjente mest murringer og stikninger. Tror dere jeg måtte helt til CD17 før det slapp?? 

20201107_090002_copy_400x442.jpg.94994c3d097ebeab439bd14f4e55a2cd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Ja, det høyrest jo seint ut, men om du hadde positiv EL-test heilt fram til CD16 stemmer det vel ganske bra med EL CD17? Grafen din er jo i alle fall ganske utvetydig :)

Eg skjønner ikkje noko av grafen min denne PP-en. No fekk eg plutseleg temperatur under coverline (på 5 DPO) og har i tillegg typiske mensenmurringar. Håper ikkje syklusen min har slått seg heilt vrang? Det hadde jo stemt bra med EL på CD 14, då, men kan ein få positiv EL-test i lutealfasen?

?i=9853082&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra andre om at ovitrellen sannsynlig utslo falsk EL-test og at egget slipper temmelig nøyaktig 36 timer etter injisering så må jeg stole på det. Men uansett hvor mye jeg vrir og vender på det så nekter FF og sette EL da 🙄 Så jeg har overridet, igjen. Så da er jeg 3dpo i dag. 

Kan du ha hatt en festedipp Jennni?? Det var iallefall det første jeg tenkte... Men enig i at tempen generelt er noe lav, så vidt over CL. Det skal jo egentlig ikke gå an å få positiv EL-test i lutealfasen. Eneste er hvis man er over IKM og LH slår ut på graviditet. Eller hvis egget faktisk ikke slapp når man trodde og kroppen forsøker igjen. Men FF virker ikke usikker på deg heller, du har jo ikke stiplet linje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får berre vente og sjå i morgon. Håper veldig at han stig, viss ikkje har Dong Quai og Wild Yam tulla veldig med kroppen min :( Men trur egentleg greia er at tempen min før EL har vore off og at eg derfor har veldig høg coverline. Søv borte førre helg og fekk då plutseleg kjempehøg temp på søndag, som eg eigentleg trur heng saman med miljøforandring. Viss eg samanliknar med post-EL-temp i grafane mine sidan mai ser det jo ikke så ille ut:

revrF9pnf.svg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser tempen din klatret over CL igjen @Jennni 😄

Min holder seg høy! I dag tidlig tok jeg forresten en progresteronkapsel for litt støtte - er det noe som vil innvirke på tempen, at den holder seg høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Amatariel skrev:

Ser tempen din klatret over CL igjen @Jennni 😄

Min holder seg høy! I dag tidlig tok jeg forresten en progresteronkapsel for litt støtte - er det noe som vil innvirke på tempen, at den holder seg høy?

Klatra og klatra, kraup er vel meir treffande :) Men eg er glad for at det i alle fall gjekk opp.

Du har jo høg og fin temp, @Amatariel! Trur progestorontilskudd kan få han til å halde seg oppe, for det er vel progestoron som forårsakar aukinga i utgangspunktet? Lurer på om eg skal be om det neste PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jennni skrev:

Trur progestorontilskudd kan få han til å halde seg oppe, for det er vel progestoron som forårsakar aukinga i utgangspunktet

Jepp, du har jo rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på crinone denne syklusen. Er redd for å ta det før egget har sluppet, men er også redd for å ta det for sent fordi lutealfasen er så altfor kort 😅 Har ikke de altfor høye temperaturene, så synes det kan være litt vanskelig å vite. Hva tenker dere om denne? Tror dere eggøsning er i dag? Eller bør jeg kanskje vente til i morgen før jeg begynner på crione?

Legger med slutten av forrige syklus også. 

Den lilla streken er "verdiene" på EL-testene.

IMG_20201111_055643.png

Screenshot_20201111-060236.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige måned fikk jeg tydelige positive EL tester. Og fikk også dette hoppet i tempingen. Den holdt seg oppe til den dagen jeg begynte å blø, da falt tempen på morningen. 

Hittil denne mnd er tempen slik. Begynte å gå oppover, men falt igjen. Ingen tegn på EL. Hva tenker dere her? 

Aldri hatt lengre syklus enn 31 dager. Syklusen har vært stabil i 4 måneder, og nå på femte måneden uten hormonell prevensjon, så skjønner jeg den ikke.. 

Screenshot_20201111_134033_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Screenshot_20201111_134038_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo litt i dagboken din Niny, men nei, det er ikke godt å si hva som skjer her! Det peker jo på i de forskjellige verktøyene her at EL ikke har forekommet. Men samtidig kan man aldri vært helt sikker. Så frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner noen denne kurven? Når var evt eggløsning? Tusen takk på forhånd 😊

20201111_170756.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner noen denne kurven? Når var evt eggløsning? Tusen takk på forhånd 😊

20201111_170756.jpg

Anonymkode: ac330...1f8

Syklusdag 14, vil eg tru. Gjennomsnittstempen er høgre etter det. Eg vil anbefale deg å laste ned Fertility Friend-appen, så gjer den analysejobben for deg :) Også lurt å skaffe termometer med to desimal, så blir det meir nøyaktig (viss du ikkje allereie har, då, men det kjem i alle fall ikkje fram i skjemaet.

@Niny Nei, den kurva var ikkje heilt grei! Det er jo naturleg å ha nokre syklusar av og til utan EL, så kanskje det er denne månaden for deg? Kjipt uansett! Viss det ikke hadde vore for tempfallet ville eg trudd EL var CD 15.

@Body Lotion Har ikkje noko erfaring med Crinone (enno ...), men viss EL-testen blei negativ i går hadde du vel EL då eller i dag? Eg ville kaaaanskje sett an om det blir tydlegare temperaturauke i morgon og venta til då?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...