Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse, @SilSil! 🎉🎉💖 Vel unt! 

Jeg hadde heeeelt blenda test idag, og tempen raste.. Men ingen spotting enda 🤷🏻‍♀️

Screenshot_20210123_060258.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå gratulerer SilSil! :hoppendeglad:får vi see testen? For en himmelhøy chart ja! Et prakteksemplar. Så utrolig gøy!! Er bare å makulere den IVF-søknaden nå 😄

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen 🥰 Jeg unner dere alle samme følelse og håper inderlig at babylykken inntreffer dere snart og 🥰

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Ååå gratulerer SilSil! :hoppendeglad:får vi see testen? For en himmelhøy chart ja! Et prakteksemplar. Så utrolig gøy!! Er bare å makulere den IVF-søknaden nå 😄

Haha, måtte le! Ja, den IVF-søknaden skal makuleres 😂

Her er den O beryktede testen: 

7E211262-AC42-4B25-BB51-53A27DC92625.thumb.jpeg.f19172c4e1f665ba87be80bc4103fab8.jpeg
 

Anbefales det å ta en CB digitaltest også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (2 timer siden):

Anbefales det å ta en CB digitaltest også?

Hvis du (eller mannen) har lyst til å se det med bokstaver ja, så er det gøy 😊 Og hvis man vil sjekke økning av hcg et par uker fremover så kan man ta CB ukeindikator. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter, og venter, og venter.. 👀 

I det minste er jeg fornøyd med at tempen er såpass jevn de siste dagene. 😅 

642A3202-0067-4DF8-A73E-7736597EA95F.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mnd med temping. Syntes tempen økte noe helt enormt etter el?? Er det normalt at den øker så voldsomt?

3D3447D0-8A89-4026-86AE-CFB3B0B70814.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memira skrev (45 minutter siden):

Første mnd med temping. Syntes tempen økte noe helt enormt etter el?? Er det normalt at den øker så voldsomt?

3D3447D0-8A89-4026-86AE-CFB3B0B70814.jpeg

Synes charten din ser helt nydelig ut, jeg 🤩🤩

Har forstått det sånn at har man nok/mye progesteron i kroppen, så får man større hopp. Akkurat dette er selvfølgelig mulig jeg tar feil på. Kan hvertfall bli mindre hopp om man har lite progesteron, da det er dette hormonet som gjør at temperaturen øker 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (6 timer siden):

Venter, og venter, og venter.. 👀 

I det minste er jeg fornøyd med at tempen er såpass jevn de siste dagene. 😅 

Du er kjempeflink! I dette gamet må man ha tålmodighet av dimensjoner, og det har du i alle fall. Ikke gi opp, plutselig skjønner kroppen at den skal slippe egg :klemmer:

Memira skrev (2 timer siden):

Første mnd med temping. Syntes tempen økte noe helt enormt etter el?? Er det normalt at den øker så voldsomt?

Har du tempet mange sykluser? Slik at denne har økt mer enn den pleier? Kan i alle fall ikke sammenligne den med andres her inne, for vi har forskjellig temperatur før og etter EL. Syns charten din ser kjempefin ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Du er kjempeflink! I dette gamet må man ha tålmodighet av dimensjoner, og det har du i alle fall. Ikke gi opp, plutselig skjønner kroppen at den skal slippe egg :klemmer:

Har du tempet mange sykluser? Slik at denne har økt mer enn den pleier? Kan i alle fall ikke sammenligne den med andres her inne, for vi har forskjellig temperatur før og etter EL. Syns charten din ser kjempefin ut!!


nei, som jeg skrev så er det første mnd med temping så har ingenting å sammenligne med 😬😬 uansett spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Du er kjempeflink! I dette gamet må man ha tålmodighet av dimensjoner, og det har du i alle fall. Ikke gi opp, plutselig skjønner kroppen at den skal slippe egg :klemmer:

Har du tempet mange sykluser? Slik at denne har økt mer enn den pleier? Kan i alle fall ikke sammenligne den med andres her inne, for vi har forskjellig temperatur før og etter EL. Syns charten din ser kjempefin ut!!

Tusen takk for oppmuntring! :klem: Det betyr mye. ❤️ Ikke alltid like lett å holde motet oppe. Håper virkelig at ikke kroppen vil bruke like lang tid hver gang. 🙉

Endret av bittelillebolla
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vekket av mini i natt kl 04:30 og tempet da, 2 timer tidligere enn jeg pleier. 37.14 😂 kan tempen påvirkes mye på de få timene? Jeg hadde sovet godt og sammenhengende siden kl 23 igår.. 

C8FC33B7-258B-4317-8A37-057A2C698AF6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Memira skrev (3 timer siden):

Ble vekket av mini i natt kl 04:30 og tempet da, 2 timer tidligere enn jeg pleier. 37.14 😂 kan tempen påvirkes mye på de få timene? Jeg hadde sovet godt og sammenhengende siden kl 23 igår.. 

Den kan påvirkes ja. Det er derfor man skal tempe til samme tidspunkt og FF setter en hvit pil på deg. Men er ikke helt sikkert at den gjør det da. Får nesten bare se hvordan tempen oppfører seg i dagene fremover 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg plutselig eggehvite- slim (hva kaller vi dette igjen?). Har aldri fått det før, så ble tatt veldig på senga. Forventet ikke eggløsning før CD23-24. 

I dag klarte jeg for første gang denne syklusen å klusse det litt til med tempingen. Våknet 45 min før vanlig tid og bestemte meg for å Tempe raskt da. Det ble 36.19. Fikk slumret litt til og da alarmen ringte til vanlig tid var temperaturen 36.11. Jeg la inn den siste, men hvilken ville dere valgt? Begge er jo rundt det jeg har hatt den siste tiden, så vet ikke hvor mye det har å si. Litt stressa for at den dippen i forgårs har noe med eggløsning å gjøre, for da har vi bomma helt 😩 Ikke har jeg tatt noen tester heller, for eggløsning skulle jo ikke komme før om lenge! 

 

 

Screenshot_20210124-110756_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (1 time siden):

I går fikk jeg plutselig eggehvite- slim (hva kaller vi dette igjen?). Har aldri fått det før, så ble tatt veldig på senga. Forventet ikke eggløsning før CD23-24. 

I dag klarte jeg for første gang denne syklusen å klusse det litt til med tempingen. Våknet 45 min før vanlig tid og bestemte meg for å Tempe raskt da. Det ble 36.19. Fikk slumret litt til og da alarmen ringte til vanlig tid var temperaturen 36.11. Jeg la inn den siste, men hvilken ville dere valgt? Begge er jo rundt det jeg har hatt den siste tiden, så vet ikke hvor mye det har å si. Litt stressa for at den dippen i forgårs har noe med eggløsning å gjøre, for da har vi bomma helt 😩 Ikke har jeg tatt noen tester heller, for eggløsning skulle jo ikke komme før om lenge! 

 

 

Screenshot_20210124-110756_FF App.jpg

Jeg er ingen ekspert på dette, men ut i fra charten din ser det ikke ut som du har hatt eggløsningen enda. 🙂 Jeg fikk også EL-slim for første gang forrige syklus, og fikk positiv EL test dagen etter. Tenkte ikke tanken på EL den dagen jeg fant slimet, så testet ikke før dagen etterpå. Kan hende den hadde vært positiv dagen før også. Vanligvis kommer EL-slimet litt før eggløsningen, og forsvinner igjen etter eggløsningen. Det er litt forskjell fra person til person utifra de chattene jeg har lest. 🙂 Om jeg var deg ville jeg tatt en EL test i dag, og i dagene fremover for å følge utviklingen. Kjempe spennende med EL! Lykke til! 🌷

Edit: Ville brukt den siste tempen, som ble tatt til riktig tid. 🙂 

Endret av bittelillebolla
Add on
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, bittelillebolla said:

Jeg er ingen ekspert på dette, men ut i fra charten din ser det ikke ut som du har hatt eggløsningen enda. 🙂 Jeg fikk også EL-slim for første gang forrige syklus, og fikk positiv EL test dagen etter. Tenkte ikke tanken på EL den dagen jeg fant slimet, så testet ikke før dagen etterpå. Kan hende den hadde vært positiv dagen før også. Vanligvis kommer EL-slimet litt før eggløsningen, og forsvinner igjen etter eggløsningen. Det er litt forskjell fra person til person utifra de chattene jeg har lest. 🙂 Om jeg var deg ville jeg tatt en EL test i dag, og i dagene fremover for å følge utviklingen. Kjempe spennende med EL! Lykke til! 🌷

Edit: Ville brukt den siste tempen, som ble tatt til riktig tid. 🙂 

Takk for svar! Tok en kl 10 i morges som var negativ, men sterkere enn jeg pleier å få på dette tidspunktet i syklusen. Skal teste igjen i 15-16 tiden for å se 😊 Da satser jeg på at vi ikke har mistet sjansen vår enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Princess skrev (4 timer siden):

I går fikk jeg plutselig eggehvite- slim (hva kaller vi dette igjen?). Har aldri fått det før, så ble tatt veldig på senga. Forventet ikke eggløsning før CD23-24. 

I dag klarte jeg for første gang denne syklusen å klusse det litt til med tempingen. Våknet 45 min før vanlig tid og bestemte meg for å Tempe raskt da. Det ble 36.19. Fikk slumret litt til og da alarmen ringte til vanlig tid var temperaturen 36.11. Jeg la inn den siste, men hvilken ville dere valgt? Begge er jo rundt det jeg har hatt den siste tiden, så vet ikke hvor mye det har å si. Litt stressa for at den dippen i forgårs har noe med eggløsning å gjøre, for da har vi bomma helt 😩 Ikke har jeg tatt noen tester heller, for eggløsning skulle jo ikke komme før om lenge! 

 

 

Screenshot_20210124-110756_FF App.jpg

Tror heller ikke du har hatt EL ennå. Men er greit å komme seg til sengs ;) jevnlig sex er lurt å ha. Da misser man ikke. Lykke til med EL-testingen! Den blir nok positiv snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaat? Når jeg la inn tempen i dag tidlig så kom det opp et varsel som sa noe som «på bakgrunn av temperaturen din de siste dagene beregner FF eggløsning på cd16 istedenfor cd17» 

 

Hvorfor det? Hva er det som er så spesielt med tempen min nå èn uke etter el, som gjør at de tror el er èn dag tidligere?? 
 

jeg er hvertfall ikke enig med FF, og er ganske sikker på el cd 17

CE0972F0-3D44-4AE9-A86B-04973EFC97EB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere o`store tempere:

Har noen av dere erfaring med at temperaturen på soverommet kan påvirke målingene? Jeg er helt ny på temping, og kurven min går veldig opp og ned. Jeg oppbevarer temperaturmåleren på nattbordet, som står ved siden av vinduet. Sover med vinduet åpent uavhengig vær og årstid. Fikk en mistanke om at de lave målingene jeg har fått henger sammen med dette. Termometere kjennes iskaldt ut, når jeg setter det på plass 🙊En natt endte jeg på sofaen på grunn av samboers snorking 🙄 Sov allikevel sammenhengende og målte temperaturen til fast tidspunkt. Da fikk jeg høyre temperatur, men dagen etter lavere. Forsøkte derfor i natt å legge måleren under puten, og fikk da en høyre temperatur. Men det blir kanskje feil? Leste på pakningsvedlegget at for å oppnå konkret temperaturmåling bør termometeret ligge 3 minutter i ro i det området en måler. Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...