Gå til innhold

stesønn med dårlig kvinnesyn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de dumme som ikke ser hvordan de ødelegger sin egen sønn og barnebarn?

Jeg tolker ikke at det er kvinnesynet som er utfordringen her, derimot at "barnet" på 20 år er særdeles bortskjemt. Barn over 18 år må settes krav til dersom de skal få bo i foreldrenes hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Er de dumme som ikke ser hvordan de ødelegger sin egen sønn og barnebarn?

Anonymkode: faa2b...929

Ja, det er de, man hva tenker du å gjøre med det? 

Det er trist at du står på sidelinjen og ser på at de overfører så dårlige verdier til gutten, som nå forøvrig er en mann.

Som jentemamma blir jeg utrolig trist og skuffet, men dessverre ikke overrasket. Jeg har sett andre gutteforeldre gå i samme fella.. 

Det er også årsaken til at vi med jenter må bruke mye tid på å lære dem hva de ikke skal finne seg i, og hvorfor det er så viktig å være selvstendig og klare seg bra på egne ben!

Anonymkode: 0151a...386

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja.. jeg har gjort det. forklart han hvordan sønnen kommer til å ende opp om han ikke tar han for seg nå når han bor hos oss... han ser det jo, men har lyst til å være bestevenn.. i tillegg så tåler denne gutten null kritikk.. han klikker for den minste lille ting

Anonymkode: faa2b...929

Men da får han gjøre det - klikke altså, uten å få viljen sin. Han er sikkert vant til å få viljen sin til slutt, så derfor fortsetter han og driver på til han oppnår det resultatet. Han kan ikke få dominere familien. Det vil bli et forferdelig menneske av ham dersom dere ikke tar tak i dette. Dere må vise at dere står som et team og være konsekvente.

Anonymkode: b22c6...c23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da får han gjøre det - klikke altså, uten å få viljen sin. Han er sikkert vant til å få viljen sin til slutt, så derfor fortsetter han og driver på til han oppnår det resultatet. Han kan ikke få dominere familien. Det vil bli et forferdelig menneske av ham dersom dere ikke tar tak i dette. Dere må vise at dere står som et team og være konsekvente.

Anonymkode: b22c6...c23

vi? jeg er stemor på vei ut fordi jeg ikke gidder mer av dette. Hvordan skal jeg oppdra ham mener du når far ikke tørr?

Anonymkode: faa2b...929

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

stesønnen min blir oppdratt til å ha ett dårlig kvinnesyn av sine besteforeldre og delvis sin far... min samboer har det delvis, men har litt bedre innsikt og vet hvor grensene går.

eksempel 1: vi drar bort på ferie som sønnen ikke ville være med på. han ville være hjemme å tjene penger. vi kommer hjem til gurrskittent hus. Ikke en finger på 14 dager hadde blitt løftet.  Hans unnskyldning: jeg hadde hatt ferie, han hadde jobbet så jeg kunne vaske etter han.

eksempel 2: vi skal alle bort en helg. jeg har glemt å funnet frem nøkkel og han må lete rundt som sistemann. Da gir han meg ikke nøkkelen når vi skal hjemover som straff fordi jeg ikke gjorde det.. hans ord.. når stesønnen ringer i frustrasjon da han nettopp hadde funnet nøkkelen, da applauderer faren gjerne med: helt enig, vi hadde jo folk som hadde tid til sånt. 

eksempel 3: han blir kjempesur dersom jeg dropper å lage middag en dag. 

eksempel 4: jeg har bedt stesønn om å vaske badet deres, hans tur, og det ender opp i en søskenkrangel. Bestemor kommer inn og spør hva som skjer.. når jeg forklarer, så sier bestemor: jammen, det kan jo Lisa gjøre..(fordi hun er jente). Gutten gliser og er fornøyd med seg selv. Jeg ba samboer om å ordne opp, så han ba heldigvis sønnen om å gjøre det allikevel.

Jeg har mange flere eksempler, men dette er de jeg har ferskest i minnet. i tillegg så er han sykt dominerende i talemåte og frekk mot meg og sine søstre.. prøver å oppdra dem etter sin norm, kjefter for småting osv. 

i det siste har jeg tenkt at han virkelig kommer til å slite med å finne seg en dame som holder ut med det her. Noe som er utrolig synd. Jeg er på vei til gå fra samboeren min nå, som tredje dame i rekken... ifølge samboer og svigers så er det jo alle damene sin feil at ting ikke har fungert...

Er de dumme som ikke ser hvordan de ødelegger sin egen sønn og barnebarn?

Anonymkode: faa2b...929

Her må du nok snu deg mot samboeren din gitt. Sønner ser opp til sin far, og gjør som dem. Tror ikke det nytter å skylde på besteforeldrene nei. Den slags påvirkningskraft har bare foreldre...

Anonymkode: 96c92...0a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må du nok snu deg mot samboeren din gitt. Sønner ser opp til sin far, og gjør som dem. Tror ikke det nytter å skylde på besteforeldrene nei. Den slags påvirkningskraft har bare foreldre...

Anonymkode: 96c92...0a7

Besteforeldrene er roten til at faren er slik han er, som gjør at sønnen igjen også er slik.

Men ja, det er faren som må ordne opp med sønnen. Men så lenge han er mest opptatt av være venn og ikke oppdrager, så er det håpløst. TS er på vei ut, noe hun gjør med rette.

Anonymkode: af782...fb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er enig.. besteforeldrene og faren.. men gutten er ikke en unge. han er snart 20, så litt selvinsikt burde det vell være

Anonymkode: faa2b...929

Hvorfor forventer du selvinnsikt av en 20 åring og ikke de som lar han? 
Jeg vet hva jeg hadde gjort i denne situasjonen. 

Anonymkode: f9a81...164

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kun ett problem her, og det er faren - som DU har valgt å bo sammen med. 

Anonymkode: a6753...f88

Hun har nå også tatt valget om å flytte ut igjen. 

Anonymkode: 8b9dc...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit at far og besteforeldre - som er voksne og dermed bør vite bedre, behandler deg sånn. MEN når et BARN gjør det samme - DA klager du ?? 

Kjære snille du - LØP !!

Anonymkode: 59060...5ae

En nittenåring er ikke et BARN. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forventer du selvinnsikt av en 20 åring og ikke de som lar han? 
Jeg vet hva jeg hadde gjort i denne situasjonen. 

Anonymkode: f9a81...164

Kanskje fordi han er av annen generasjon? At besteforeldre har det synet er jo ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med moren til denne mannsjåvinistiske ungdommen da? 

Anonymkode: 23a58...2fd

Han er jo ikke mannsjåvinist! Ærlig talt, kvinnesyn har ikke noe med dette å gjøre. Forstår ikke hvorfor det har blitt blandet inn.

Guttunger er bortskjemt så det holder fordi han har blitt behandlet som en konge, og så er foreldrene plutselig overrasket over oppførselen hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit at far og besteforeldre - som er voksne og dermed bør vite bedre, behandler deg sånn. MEN når et BARN gjør det samme - DA klager du ?? 

Kjære snille du - LØP !!

Anonymkode: 59060...5ae

Når dette ‘barnet’ tydeligvis er gammel nok til å være alene hjemme og jobbe i ferier så er han også gammel nok til å vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Kanskje fordi han er av annen generasjon? At besteforeldre har det synet er jo ganske vanlig. 

Vel, når du ser litt rundt deg i samfunnet så flommer det over av kvinneforakt. Og ikke bare fra besteforeldregenerasjonen.

Anonymkode: f9a81...164

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forventer du selvinnsikt av en 20 åring og ikke de som lar han? 
Jeg vet hva jeg hadde gjort i denne situasjonen. 

Anonymkode: f9a81...164

hva hadde du gjort? jeg er som sagt lenger opp her, på vei ut av dette livet.. men mtp. flere barn i bildet så må jeg gjør det rette her også.. kan liksom ikke bare stikke av. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med moren til denne mannsjåvinistiske ungdommen da? 

Anonymkode: 23a58...2fd

moren kjenner knapt sønnen. hun ser han fra tid til annen når hun inviterer til middag eller i familieselskap hver tredje mnd. kanskje..... 

Anonymkode: faa2b...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke stille noe krav til han.

Er ikke han som har valgt livet.

Anonymkode: d3c4e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Kanskje fordi han er av annen generasjon? At besteforeldre har det synet er jo ganske vanlig. 

Vanlig og vanlig.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo ikke stille noe krav til han.

Er ikke han som har valgt livet.

Anonymkode: d3c4e...5e6

Hæ?

Anonymkode: aee7f...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distanser deg fra dette. Ikke la det være ditt problem. Roter han, så overlater du problemet til far. Klager han på manglende middag, be han henvende seg til far, så kan far evt lage middag til han. Når far er lei av å måtte ta seg av problemet, så gjør han gjerne noe med det.

Om du ikke lager middag hver dag, så kan du gjerne opplyse på forhånd hvilke f.eks 2-3 dager du har tenkt å stå for middagen, slik at resten kan fordeles på resterende familiemedlemmer, eller at man ordner seg noe selv. Ha en middagsplan på kjøkkenet. Da vet alle når du kokkellerer for hele familien

Anonymkode: 95943...f46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...