Gå til innhold

Jeg liker ikke 90% av klærne mine..... gi bort alt sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har MYE klær. Problemet er at 90% av klærne mine er klær jeg ikke ville ha kjøpt idag. De er ikke "helt krise", men ikke klær jeg føler meg 100% i. Jeg har aller mest lyst til å bare kvitte meg med 90% av disse klærne og kjøpe nye - men, klarer ikke få meg til å gjøre det.

Har dere vært i lignende problemstilling? Hva gjorde dere?

Det skal sies at jeg bor på en 33 kvadratmeter leilighet uten bod - så har ikke mulighet til å pakke ned i poser og "vente noen år".

Hva ville dere ha gjort? Er det for råflott og gi bort 90% av klærne mine...? Klarer ikke helt få meg til å gjøre det

Anonymkode: 029f6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er fint og ubrukt ville jeg solgt det på Finn eller Tise. Resten ville jeg gitt bort til f.eks Uff

Anonymkode: bffe2...4ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok mye pent som kan selges åså 😄 Ville prøvd det.

Anonymkode: 2c8d3...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem bort, først lar jeg venner plukke, så lar jeg bekjente plukke eller hente til noen de vet trenger osv, resten legger jeg i konteinere eller leverer til en god sak. Jeg trenger ikke pengene for dem, men om jeg gjorde ville jeg lagt de ut på kjøp / salg grupper.

Anonymkode: 4e4d1...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd, gi dem bort. Mange som ikke har råd til å kjøpe klær som passer eller som er fine. Lett hverdagen til andre

Anonymkode: 82867...c6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje beholde de meste nøytral klærene som fortsatt passer? Alt av fast fashion som du ikke liker er greit å bli kvitt.

Anonymkode: 479cb...9aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt et bevisst valg i en lik situasjon. Tok en skikkelig sjau, alt gikk til uff. 
Fordi jeg ikk orker folk på finn.

så tok jeg kjøkkenet, så vaskerommet, så garasjen, Og så alle barnerommene.
Da jeg var ferdig gikk jeg rett på runde nr 2. Da var jeg mer vant til å kaste unna og fant fortsatt mer. syns det var sååå sykt deilig!

 bare begynn, se det som en seier å fjerne en pose av gangen 😊

og deg beste- begynn å bruke Alt som man engang tenkte var «for fint» 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe klart bilde av hva slags klær du heller vil ha? Kan det være at det er personen inni klærne du ikke liker?

Jeg hadde nemlig samme følelse for noen år siden, mange klær i garderoben men ingenting jeg følte meg bra i. Prøvde å shoppe nye plagg og endte med samme misnøye da også. Måtte til slutt innse at det handlet om at jeg hadde forandret meg - hadde bikket 30, født et barn, og blitt litt endret i fasongen slik at klær satt annerledes. 

Valgte å fokusere på å gjøre det beste ut av det ved å mosjonere litt mer, samt jobbe med å akseptere at kroppen endres med livet og alderen. Det endte med at jeg beholdt ganske mange av klærne mine, men kjøpte noen nye nøkkelplagg som bandt det hele sammen på en bedre og mer kledelig måte, og representerte min nåværende identitet bedre. Ut med ungjente-aktige skinnyjeans, inn med vide palazzo pants og blyantskjørt som passet til en sofistikert dame i 30-årene, og vips så den gamle blusen ganske mye bedre ut i kombinasjon. 

Anonymkode: f5d4b...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Misanthropis skrev:

Jeg har tatt et bevisst valg i en lik situasjon. Tok en skikkelig sjau, alt gikk til uff. 
Fordi jeg ikk orker folk på finn.

så tok jeg kjøkkenet, så vaskerommet, så garasjen, Og så alle barnerommene.
Da jeg var ferdig gikk jeg rett på runde nr 2. Da var jeg mer vant til å kaste unna og fant fortsatt mer. syns det var sååå sykt deilig!

 bare begynn, se det som en seier å fjerne en pose av gangen 😊

og deg beste- begynn å bruke Alt som man engang tenkte var «for fint» 

Takk for alle motiverende kommentarer. Endte du opp med å kjøpe mye? Tror jeg fort må bruke 5000 kr på nye klær dersom jeg skal det nemlig. - Har så lite jeg vvirkelig elsker.

Anonymkode: 029f6...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut med ungjente-aktige skinnyjeans, inn med vide palazzo pants og blyantskjørt som passet til en sofistikert dame i 30-årene

Dame i 60-årene mener du...

Anonymkode: f2e2a...6d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er for råflott å gi bort klærne sine, om det er en negativ benevnelse. Jeg har gjort det samme med mitt klesskap. Jeg tenker at har jeg ikke brukt klærne de siste månedene, og i noen tilfeller sist sesong, så kan jeg like gjerne gi det til noen som vil bruke dem. Jeg orker ikke styret med å ta bilder, legge ut, pakke og sende, så jeg har bare levert sekker med klær til Fretex. Nå har jeg en svært minimalistisk garderobe, og alle klær som kommer inn er av god kvalitet og klær jeg faktisk ønsker å bruke ofte. 

Anonymkode: 64620...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dame i 60-årene mener du...

Anonymkode: f2e2a...6d3

Om du kjenner mange pensjonister kledd i trange, sexy skjørt og de vide, lange higwaist-buksene som er i motebildet nå, så er jeg imponert over omgangskretsen din :P 

Anonymkode: f5d4b...997

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Om du kjenner mange pensjonister kledd i trange, sexy skjørt og de vide, lange higwaist-buksene som er i motebildet nå, så er jeg imponert over omgangskretsen din :P 

Anonymkode: f5d4b...997

Heldigvis så kjenner jeg ingen som kler seg slik. syns hverken de skjørtene eller buksene er fine eller sexy mote eller ei...

Anonymkode: f2e2a...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du uansett ikke går med dem, er det jo bare å gi dem vekk/selge dem. Det er ikke vits i at de ligger ubrukt i skapet. 

Jeg har også måttet ha en opprydding og har gitt masse vekk til uff, etter av livssituasjon, jobbsituasjon, og hele meg endret seg en del. Kroppen er den samme, men jeg personlig har endret smak, og har en jobb med annen dresskode. 

Men om du må bruke en formue på nye klær, ville jeg prøvd å beholde de mest basic plaggene, og heller kjøpt nye klær du kan kombinere med de gamle. Kanskje en del av de gamle klærene rett og slett trenger noe annet å settes sammen med? 

Anonymkode: b4d40...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...