Gå til innhold

Det er bare 1 Gud, hvorfor tro på kristendom ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kristendom og Islam tror på 1 Gud, det er samme guden. Forskjellen er at kristne tror Jesus er Guds sønn, og at Gud er en person. Muslimer tror at Jesus bare er en profet (slik som Mohammed og alle de andre profetene de tror på), og at Gud ikke er en person, men opphøyet over alle.

Er det ikke rart at Gud har en sønn? Gud er Gud, han skapte alt - hvorfor skal han ha en sønn?? Jeg skjønner meg ikke på kristendommen.

Og for ateister; er det ikke slik at alt som er designet har en skaper? Se for deg at du går på en strand og ser en haug med sand. Det har sannsynligvis kommet der helt tilfeldig. Men ser du et sandslott, så er det etter all sannsynlighet noen som har laget det. Ikke sant? Tror dere at alt er tilfeldig, hvordan mann og kvinne er designet for å passe sammen, hvordan dyr har fått ulike utseender for å passe inn i forskjellige miljøer og i det hele tatt. Hver celle i kroppen er perfekt tilpasset for at akkurat du skulle begynne å leve. Det er jo ganske utrolig om alt er tilfeldig.

Anonymkode: e3efd...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristendom og Islam tror på 1 Gud, det er samme guden. Forskjellen er at kristne tror Jesus er Guds sønn, og at Gud er en person. Muslimer tror at Jesus bare er en profet (slik som Mohammed og alle de andre profetene de tror på), og at Gud ikke er en person, men opphøyet over alle.

Er det ikke rart at Gud har en sønn? Gud er Gud, han skapte alt - hvorfor skal han ha en sønn?? Jeg skjønner meg ikke på kristendommen.

Og for ateister; er det ikke slik at alt som er designet har en skaper? Se for deg at du går på en strand og ser en haug med sand. Det har sannsynligvis kommet der helt tilfeldig. Men ser du et sandslott, så er det etter all sannsynlighet noen som har laget det. Ikke sant? Tror dere at alt er tilfeldig, hvordan mann og kvinne er designet for å passe sammen, hvordan dyr har fått ulike utseender for å passe inn i forskjellige miljøer og i det hele tatt. Hver celle i kroppen er perfekt tilpasset for at akkurat du skulle begynne å leve. Det er jo ganske utrolig om alt er tilfeldig.

Anonymkode: e3efd...a1c

Derfor har vi noe som heter evolusjon.

Anonymkode: ff006...12a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristendom og Islam tror på 1 Gud, det er samme guden. Forskjellen er at kristne tror Jesus er Guds sønn, og at Gud er en person. Muslimer tror at Jesus bare er en profet (slik som Mohammed og alle de andre profetene de tror på), og at Gud ikke er en person, men opphøyet over alle.

Er det ikke rart at Gud har en sønn? Gud er Gud, han skapte alt - hvorfor skal han ha en sønn?? Jeg skjønner meg ikke på kristendommen.

Og for ateister; er det ikke slik at alt som er designet har en skaper? Se for deg at du går på en strand og ser en haug med sand. Det har sannsynligvis kommet der helt tilfeldig. Men ser du et sandslott, så er det etter all sannsynlighet noen som har laget det. Ikke sant? Tror dere at alt er tilfeldig, hvordan mann og kvinne er designet for å passe sammen, hvordan dyr har fått ulike utseender for å passe inn i forskjellige miljøer og i det hele tatt. Hver celle i kroppen er perfekt tilpasset for at akkurat du skulle begynne å leve. Det er jo ganske utrolig om alt er tilfeldig.

Anonymkode: e3efd...a1c

Det er ikke tilfeldig, men det ville vært ganske utrolig om det fantes en gud. Ingen har sett hverken gud eller grønne sjiraffer, men likevel er du sikker på at grønne sjiraffer ikke finnes. 

Anonymkode: 70ba2...6c3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hverken religiøs eller atteist men svarer likevel. 

Du spør om det ikke er rart at Gud har en sønn. Da lurer jeg på, hvis Gud finnes, hvorfor skal han ikke ha en sønn? Han er jo tross alt Gud og trenger i teorien ikke en bedre grunn enn at h*n hadde lyst på et barn.

Og det andre spørsmålet ditt. Nei det er absolutt ikke tilfeldig. Det kalles evolusjon. Hver celle i kroppen min er perfekt tilpasset til at jeg skal leve fordi det har brukt ekstremt mange tusner av år på å utvikle seg til å bli nettopp sånn gjennom naturlig seleksjon. 

Anonymkode: c3871...421

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I psykiatrien kalles ting man tror men som ikke finnes i virkeligheten for psykoser. Likevel går religiøse rundt og tror de er normale.... 

Anonymkode: 70ba2...6c3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange ateister iallefall 😂 Ja kanskje Gud bare hadde lyst på en sønn, så enkelt. Men jeg regner med at de fleste av dere døper barna sine og deltar i konfirmasjoner, hvorfor gjør dere det isåfall?

Anonymkode: e3efd...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor har vi noe som heter evolusjon.

Anonymkode: ff006...12a

Motbeviser evolusjonsteorien at det finnes en Gud? Evolusjon er bare en prosess, det måtte ha startet et sted.

Anonymkode: e3efd...a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er allvitende og allmektig, han har makten til å gjøre hva som helst, han kan lage fjell på samme sekundet som han kan knuse ditt hus. Gud er sadistisk og maktsyk. Han gjør ingenting med all lidelsen i verden, fattigdom, kreftsyke barn, barn som blir mishandlet, uskyldige som blir drept, mister hjem og familie i katastrofer. Men han bryr seg om viktige ting som hva en kvinne går med eller hvilket kjøtt du ikke skal spise. Viktigste for en allmektig skapning er at noen små mennesker driver og tilber han og ber han om å stoppe lidelsene deres, mens han som har makten til å gjøre alt fryder seg over det, og dømmer heller om du er god nok til å bli med i klubben hans. 
 

Nei takk! Jeg vil ikke være med i klubben hans!
 

Så når jeg dør og han finnes, så har jeg ikke lyst å tro på han. For han er ikke verdt det. 

Anonymkode: 93f19...bae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud er allvitende og allmektig, han har makten til å gjøre hva som helst, han kan lage fjell på samme sekundet som han kan knuse ditt hus. Gud er sadistisk og maktsyk. Han gjør ingenting med all lidelsen i verden, fattigdom, kreftsyke barn, barn som blir mishandlet, uskyldige som blir drept, mister hjem og familie i katastrofer. Men han bryr seg om viktige ting som hva en kvinne går med eller hvilket kjøtt du ikke skal spise. Viktigste for en allmektig skapning er at noen små mennesker driver og tilber han og ber han om å stoppe lidelsene deres, mens han som har makten til å gjøre alt fryder seg over det, og dømmer heller om du er god nok til å bli med i klubben hans. 
 

Nei takk! Jeg vil ikke være med i klubben hans!
 

Så når jeg dør og han finnes, så har jeg ikke lyst å tro på han. For han er ikke verdt det. 

Anonymkode: 93f19...bae

Ja, men det er derfor du må huske på at det er det gode og det onde. Finnes Gud så finnes det også en djevel. Alt det dårlige du ser i verden er djevelens verk. Gud prøver å rettlede menneskene til å leve et godt liv uten å bli inndoktrinert av djevelen.

Anonymkode: e3efd...a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

I psykiatrien kalles ting man tror men som ikke finnes i virkeligheten for psykoser. Likevel går religiøse rundt og tror de er normale.... 

Anonymkode: 70ba2...6c3

Man blir ikke regnet som psykotisk fordi tro på kristedommen, Islam, m.fl  er kulturellt akseptert.

Anonymkode: 0610f...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Her var det mange ateister iallefall 😂 Ja kanskje Gud bare hadde lyst på en sønn, så enkelt. Men jeg regner med at de fleste av dere døper barna sine og deltar i konfirmasjoner, hvorfor gjør dere det isåfall?

Anonymkode: e3efd...a1c

Det har vært borgerlig konfirmasjon i mange mange år og veldig mange velger det. Veldig mange velger også å ha navnedag i stedet for dåp.

Anonymkode: 51c4a...054

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du har misforsått en del. Gud har ikke et barn. Jesus er Gud, altså Gud i menneskeform (inkarnasjon). Og Gud som beskrevet i Koranen er ikke = Gud som beskrevet i Bibelen. 

Anonymkode: 19b93...d32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange ateister iallefall 😂 Ja kanskje Gud bare hadde lyst på en sønn, så enkelt. Men jeg regner med at de fleste av dere døper barna sine og deltar i konfirmasjoner, hvorfor gjør dere det isåfall?

Anonymkode: e3efd...a1c

Dette var et rart argument. Jeg deltar ikke i konfirmasjoner basert på min egen personlige tro, jeg deltar fordi jeg ønsker å være tilstedet på det konfirmanten anser som en viktig dag i sitt liv uavhengig av hva jeg selv tenker. På samme måte som jeg ville deltatt i et bryllup som ble arrangert i kirken uten å selv være personlig kristen, eller på samme måte som jeg ville gjort om jeg ble invitert i min muslimske venninnes bryllup.  

Når det gjelder dåp så kommer jeg til å døpe barna mine. Først og fremst fordi det er viktig for mannen min. Dernest fordi det er en hyggelig tradisjon. Og til slutt fordi jeg vil at barna mine skal slippe å døpe seg som tenåringer dersom de vil konfirmere seg kristelig senere. (erfarte når jeg selv konfirmerte meg at de få som måtte dette syntes det var veldig ubehagelig/kleint, og noen valgte faktisk å konfirmere seg borgerlig bare pga. dette):

 

Anonymkode: c3871...421

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lært at helt i starten var det bare gud. Og søsteren hans, Amara. Gud er lyset, Amara er mørket. Til sammen utgjør de en kosmisk balanse. Amara var fornøyd med å bare være de to, men Gud ønsket å skape mer. Så skapte han erkeenglene, som han ble far til, og sammen med de stengte han Amara inne i et bur. Der ble hun værende helt til noen slapp henne ut, og det ble nesten dommedag. Men så skværet de opp, og alt ble fint igjen, og mørket forsvant. 

Anonymkode: a4942...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange ateister iallefall 😂 

Anonymkode: e3efd...a1c

Gud-hatet kommer frem, ja. 

Anonymkode: 19b93...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke regnet som psykotisk fordi tro på kristedommen, Islam, m.fl  er kulturellt akseptert.

Anonymkode: 0610f...7cc

Diskriminering og frihetsberøvelse av psykotiske altså. 

Anonymkode: 70ba2...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristendommen kom først, sånn sett gir det mer mening å tro på den om noe. Den er tross alt mer original.

Anonymkode: 49c1c...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lært at helt i starten var det bare gud. Og søsteren hans, Amara. Gud er lyset, Amara er mørket. Til sammen utgjør de en kosmisk balanse. Amara var fornøyd med å bare være de to, men Gud ønsket å skape mer. Så skapte han erkeenglene, som han ble far til, og sammen med de stengte han Amara inne i et bur. Der ble hun værende helt til noen slapp henne ut, og det ble nesten dommedag. Men så skværet de opp, og alt ble fint igjen, og mørket forsvant. 

Anonymkode: a4942...779

Kanskje Midgardsormen spiste dem til slutt. 

Anonymkode: 70ba2...6c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg du har misforsått en del. Gud har ikke et barn. Jesus er Gud, altså Gud i menneskeform (inkarnasjon). Og Gud som beskrevet i Koranen er ikke = Gud som beskrevet i Bibelen. 

Anonymkode: 19b93...d32

Her har du helt feil. Jesus er Guds sønn!

Allah er det arabiske ordet for Gud, som også brukes av kristne arabere.

Anonymkode: e3efd...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristendom og Islam tror på 1 Gud, det er samme guden. Forskjellen er at kristne tror Jesus er Guds sønn, og at Gud er en person. Muslimer tror at Jesus bare er en profet (slik som Mohammed og alle de andre profetene de tror på), og at Gud ikke er en person, men opphøyet over alle.

Er det ikke rart at Gud har en sønn? Gud er Gud, han skapte alt - hvorfor skal han ha en sønn?? Jeg skjønner meg ikke på kristendommen.

Og for ateister; er det ikke slik at alt som er designet har en skaper? Se for deg at du går på en strand og ser en haug med sand. Det har sannsynligvis kommet der helt tilfeldig. Men ser du et sandslott, så er det etter all sannsynlighet noen som har laget det. Ikke sant? Tror dere at alt er tilfeldig, hvordan mann og kvinne er designet for å passe sammen, hvordan dyr har fått ulike utseender for å passe inn i forskjellige miljøer og i det hele tatt. Hver celle i kroppen er perfekt tilpasset for at akkurat du skulle begynne å leve. Det er jo ganske utrolig om alt er tilfeldig.

Anonymkode: e3efd...a1c

Hvor i koranen står ordet "tawheed"? Ikke meningen, ordet. Jeg vil vite hvor du har det fra at ordet "tawheed" står i koranen?

Anonymkode: d32de...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...