Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du visste at det var bare 3 måneder igjen å leve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde vært mye med de som betyr noe for meg.

Reist til et par land jeg ikke har vært i.

Spist masse god mat/godteri og gode viner. 

Hadde også ordnet opp en del praktiske ting, så de etterlatte hadde sluppet det.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.9.2020 den 14.46, AnonymBruker skrev:

Jeg ville kastet alle hemninger og gjort akkurat hva jeg ville, når jeg ville. Frihet. 

Anonymkode: e78b0...230

Samme her, solgt alt jeg eide å brukt opp pengene på det jeg ville.

Slutta jobben på dagen!!

Er så trist å se hvor kjedelig mennesker lever, er en slave av pengesystemet.

Anonymkode: be47d...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktiske oppgaver: Skrevet testamente. Planlagt begravelsen min (er kontrollfreak).Valgt ut og betalt min egen gravstein. Laget frem informasjon om leiligheten, bilen, forsikringer og lignende så det blir oversiktlig for familien som arver. Skaffet med livsforskirking. Skaffet meg bezo om jeg skulle få angst de aller siste dagene. Kastet sexleketøy. Slettet sosiale medier, kontoer og bilder som jeg ikke vil at familien skal se.

For å få fred før jeg dør: oppsøkt han jeg elsker og håpet på at vi kunne ha en ærlig samtale hvor jeg hadde fått svar på alt jeg lurer på.

Ellers: gå på spa, holde leggene glatte, spist det jeg ville uten å tenke på vekten, gått på fine resturanter, vært med vennner og familie, men også nytt tiden alene.

 

 

Anonymkode: 88708...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørget for å finne en lege som ville gi meg mer enn nok smertestillende mot slutten. 

Anonymkode: f9c35...d76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det jeg hadde kunnet for at det skulle bli enklest mulig for mannen etterpå (økonomisk).
Brukt mye tid med barna (sorry resten av familien, men i den situasjonen ville barna vært viktigst).
Krysset fingrene og håpet det gikk over

Anonymkode: efd3c...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der. Jeg har opplevd å få beskjed om at jeg har mindre enn et halvt år igjen å leve. «Vil jeg leve så lenge at jeg får følge sønnen min til hans første skoledag?» «Nei, så lenge vil du ikke leve». Det var 6 mnd frem i tid, men de kunne ikke stadfeste hvor lenge det var til jeg skulle dø, det kunne være 3 måneder. Det som opptok meg da, var slett ikke å oppleve mest mulig. Det var å sikre min mann og mine to små barn. Hva som måtte til for at barna mine skulle huske meg. Hva mannen min skulle gjøre for å klare seg uten meg. Jeg var opptatt av at han ville måtte bytte jobb for å kunne ta seg av barna våre. 

Mens min mann hadde et helt annet fokus. Han var opptatt av hva som kunne gjøres for meg før jeg døde. Han ville ta meg med til Australia, et reisemål han visste at jeg bestandig hadde ønsket meg.

Anonymkode: a66f0...141

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 22.45, AnonymBruker skrev:

For hva? 

Anonymkode: efd5b...bad

For røde trær og lilla blomster. Selv bipolar og hatt mine turer ned der alt er sort. Men, det kommer alltid en dag da man igjen ser lykke i det lille. Og den lykke  er  verdt å kjempe for eller få hjelp til å holdes fast her til den oppstår igjen. 

Anonymkode: 7e1e3...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der. Jeg har opplevd å få beskjed om at jeg har mindre enn et halvt år igjen å leve. «Vil jeg leve så lenge at jeg får følge sønnen min til hans første skoledag?» «Nei, så lenge vil du ikke leve». Det var 6 mnd frem i tid, men de kunne ikke stadfeste hvor lenge det var til jeg skulle dø, det kunne være 3 måneder. Det som opptok meg da, var slett ikke å oppleve mest mulig. Det var å sikre min mann og mine to små barn. Hva som måtte til for at barna mine skulle huske meg. Hva mannen min skulle gjøre for å klare seg uten meg. Jeg var opptatt av at han ville måtte bytte jobb for å kunne ta seg av barna våre. 

Mens min mann hadde et helt annet fokus. Han var opptatt av hva som kunne gjøres for meg før jeg døde. Han ville ta meg med til Australia, et reisemål han visste at jeg bestandig hadde ønsket meg.

Anonymkode: a66f0...141

Jeg vet ikke hvor lenge dette er siden.
Om du ble frisk, eller fremdeles venter på å dø.
Jeg håper du ble frisk, og fikk med deg første skoledag ❤️❤️

 

Anonymkode: efd3c...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor lenge dette er siden.
Om du ble frisk, eller fremdeles venter på å dø.
Jeg håper du ble frisk, og fikk med deg første skoledag ❤️❤️

 

Anonymkode: efd3c...ae6

Jeg fikk med meg første skoledag og er frisk. Jeg tok ikke med hele historien, siden spørsmålet gikk på hvordan man ville ha reagert på dødsbudskapet. Jeg hadde tidligere hatt ondartet føflekkreft. Så når jeg ble dårlig og fikk forhøyede leververdier, ble det gjort mange undersøkelser. CT-scanning med kontrast viste en mengde svulster i leveren min, som legene tolket som metastaser. De antok altså at føflekkreften hadde spredd seg. Når føflekkreft sprer seg, så er/var det lite å gjøre. Jeg kunne få livsforlengende behandling, men prognosen var likevel bare noen måneder. Før de startet behandling, trengte de bekreftelse på at det var metastaser fra føflekkreften og ikke en annen kreft. Så det ble tatt biopsi av leveren. Da resultatet kom, viste det seg at svulstene ikke var kreft, men blodårenøster. Noe som er sjeldent, men ufarlig. Det tok en måned fra jeg fikk vite at jeg skulle dø, til de fikk resultatet av biopsien. Det gjør noe med en å gå en en måned å tro at man snart skal dø. Man får et nytt syn på livet.

 

Anonymkode: a66f0...141

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kun hatt 3 mnd igjen å leve ville jeg nok vært for syk til å gjøre store sprell. Jeg tror jeg ville tilbragt tid med familie og begynt å røyke igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ryddet og kastet med rund hånd så arvingene slapp det. Bestilt container og fått alt vekk. Bestilt vaskehjelp så alt var strøkent. Deretter tenkt på om testamentet burde endres, tatt noen telefonsamtaler og avsluttet alt av abonnementer osv. Alt det praktiske første uken og deretter kost meg mest mulig. Tror jeg.

Anonymkode: 9aff9...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt opp jobben, begynt å røyke igjen og rusa meg på alle mulige stoff til jeg døde. 

Anonymkode: d38cb...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...