Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du visste at det var bare 3 måneder igjen å leve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ordnet opp i rotet mitt. Tømt alt av mine ting ut så andre slapp å leve i det. Desverre er jeg for ung til å kunne følge alle drømmer, har mann som helst burde få leve i ettertid uten at jeg setter han i mer gjeld. Tilbringr mest mulig tid med barna mine og mannen, sagt alt som måtte sies. 

Var jeg alene og ingen å ta hensyn til, hadde det vært en sydhavsøy med god mat og gode bøker i 3 mnd.

Anonymkode: 7e1e3...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gjort det slutt med kjæresten og kastet alt jeg ikke ville noen andre skulle finne. Tviler på at jeg hadde greid å hygge meg med vissheten om at jeg snart skulle dø, men ville vært fint å bo et varmt sted hvor det gikk an å svømme i havet. Realistisk sett hadde jeg nok bedt legen om å få en haug med benzo og spist de kontinuerlig frem til slutten.

Anonymkode: 958b1...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget videoer av meg selv til mitt ufødte barn som kommer om 2 til 3 uker. Ville laget et klipp for hver bursdag barnet hadde i 20 år framover minst, hvor jeg sa pene ting om barnet og gratulerte det med dagen. Ville også lagd en generell video/opptak om hvordan jeg var som person, og en video med meg og baby før jeg døde. Jeg hadde villet at barnet skulle visst hvem jeg var, selv om jeg ikke var her lenger, og fortalt han hvor glad jeg er i han. Mulig jeg også hadde skrevet noen brev eller kort som barnet kunne få jevne nellom når han ble eldre.

Ovenfor mannen min ville jeg sørget for at han fikk vite at jeg ville at han på sikt skulle gå videre med livet sitt når jeg var borte. Det vil si at jeg ville unne han ny kjærlighet og det å bli lykkelig. Ville også formidlet at jeg alltid kom til å være nær han på et vis selv om jeg ikke lenger kunne være her på jorda. Og at jeg kommer alltid til å elske han.

Ville ellers i mine siste 3 mnd vært sammen med min familie og venner så ofte jeg kunne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbragt mest mulig tid med sønnen💞 min og familien min/kjæresten 

Anonymkode: 527f0...f73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet en grunn for legen å sykemelde meg slik at jeg kunne vært mest mulig sammen med de folka som betyr mest for meg, venner og da spesielt barna mine. Jeg hadde ryddet i kjeller og boder, drukket masse vin, laget en veiviser til barna i forbindelse med min bortgang (hvem gjør hva i forbindelse med en begravelse for eksempel). Jeg hadde sørget for å klargjøre at jeg er positiv til organdonasjon og kremasjon og overført sparepenger/verdier til barna FØR min bortgang, spesielt hvis det er fare for at arveavgiften innføres igjen. Jeg vet at det er vanskelig å miste noen som står en nær, så det ville vært et mål for meg å spare barna mine for mest mulig praktisk stress. 

Vet at det høres kjedelig ut, men jeg er voksen og jeg har levd livet slik jeg selv ønsker til tross for alle fartsdumpene. Hadde jeg ønsket å hoppe i fallskjerm så hadde jeg gjort det for lenge siden. Mitt fokus ville vært det jeg etterlater meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde levd som vanlig. Bare ligget ekstra mye i senga med nybarberte legger, og kysset ekstra mye på hunden min. Beste tingene i verden. Så hadde jeg betalt regninger, vasket hjemme og solgt unna klær.

Anonymkode: fefcb...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke de som hadde tatt opp lån. Jeg hadde fått panikk for å ikke rekke å betale lån jeg allerede har..

Er det så viktig for en å reise så burde man kanskje gjøre dette selv om man ikke skal dø med det første.

Anonymkode: fefcb...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nooni skrev:

Jeg ville funnet en grunn for legen å sykemelde meg slik at jeg kunne vært mest mulig sammen med de folka som betyr mest for meg, venner og da spesielt barna mine. Jeg hadde ryddet i kjeller og boder, drukket masse vin, laget en veiviser til barna i forbindelse med min bortgang (hvem gjør hva i forbindelse med en begravelse for eksempel). Jeg hadde sørget for å klargjøre at jeg er positiv til organdonasjon og kremasjon og overført sparepenger/verdier til barna FØR min bortgang, spesielt hvis det er fare for at arveavgiften innføres igjen. Jeg vet at det er vanskelig å miste noen som står en nær, så det ville vært et mål for meg å spare barna mine for mest mulig praktisk stress. 

Vet at det høres kjedelig ut, men jeg er voksen og jeg har levd livet slik jeg selv ønsker til tross for alle fartsdumpene. Hadde jeg ønsket å hoppe i fallskjerm så hadde jeg gjort det for lenge siden. Mitt fokus ville vært det jeg etterlater meg. 

Tror du ville hatt en god nok grunn om du fortalte at du skulle dø om kort 🙊

Anonymkode: fefcb...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å jobbe, solgt huset, tatt mini ut av bhg og gjort alt det vi hadde hatt lyst til, med reising og det hele ❤️ 

Anonymkode: e56bf...de3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er realistisk. Jeg hadde trekt for persiennene og isolert meg. Ligget i fosterstilling. Hadde garantert begynt å røyke igjen.  Og bare ventet... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ta hintet da! LEV FOR FAEN!❤️

Anonymkode: be36b...f46

For hva? 

Anonymkode: efd5b...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde tilbragt mye tid med familien. Så hadde jeg spist nøyaktig hva jeg ville, når jeg ville. Jeg er kronisk sulten, da jeg blir tykk bare av å lukte på en sjokolade.

Anonymkode: b02bd...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Spørsmål i tema.

Setter pris på innspillene dine!

 

Anonymkode: 97f00...4aa

Rydda opp etter  meg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært med familie, og spist absolutt alt jeg ville! Hadde ikke gått på jobb, eller gjort noe som helst stressende. Bare slappet av og kost meg siste tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg lever tre måneder om gangen, siden jeg har kreftkontroll hver tredje måned. Kommer den tilbake er det en dødsdom (veldig dødelig type med skyhøy tilbakefallsprosent). Så da teller jeg ned til hver kontroll, og går den bra får jeg nye tre måneder.

Det jeg har gjort er at jeg har kastet/solgt/gitt bort nesten alt jeg eier, slik at det ikke skal bli så mye for evt. etterlatte å styre med. Befriende følelse uansett. Jeg har også en tendens til å shoppe mye/spise mye ute når det nærmer seg neste kontroll. Er mye sammen med venner og familie. Kan ligge og se serier og bare spise junk. Føler ikke at det er så mye jeg vil ha gjort ellers, egentlig.

Uansett er livet , man har ingen garantier.

Anonymkode: c2b3b...c17

💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...