AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Del Skrevet 20. september 2020 En mann var borti bilen min da han skulle rygge ut fra plassen ved siden av. Jeg satt heldigvis i bilen. Det ble minimal skade på min bil, selv om jeg kjente det godt der jeg satt. Riper i lakken og på felgen. Bil av nyere modell. Vi fylte ut skademelding på stedet. Veldig fint med den nye elektroniske skademeldingen! Han sier at han har en kamerat som driver med microlakk og vil få han til å fikse det. Er dette noe jeg bør si ja til? Hvilke konsekvenser kan det ha? Anonymkode: f8bf4...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RunM Skrevet 20. september 2020 #2 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg har aldri kommet til å godta at en "kompis" til gjerningsmannen skulle reparert min bil. Reparasjon av min bil skal skje på ett godkjent verksted med gode referanser som jeg velger selv. Er han ikke enig, så tar du hendelsen gjennom ditt forsikringsselskap, så kan han velge selv om han betaler for skaden eller bruker forsikringa si. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 20. september 2020 #3 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg kunne gått med på en slik avtale på bakgrunn av at verkstedet gjorde det hvitt/på regning og ikke kompis fiks. Verkstedet må også ha gode anmeldelser samt jeg mått følt meg trygg på det. Jeg har forståelse for at en kanskje ikke vil involvere forsikringen på dette på tanke meg bonus tap. Men da kunne mannen også sagt at om du (ts) valgte ett verksted så skulle han betale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Del Skrevet 20. september 2020 Jeg hadde ikke godtatt det, spesielt når det er en forholdsvis ny bil. Hadde det var en gammel og stygg bil hadde jeg muligens vurdert det. Anonymkode: 811ac...a7f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Del Skrevet 20. september 2020 Det er da ingen fordeler for deg i det? Anonymkode: 50230...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Del Skrevet 20. september 2020 Takk for svar! Det er sant at det ikke har noen fordeler for meg! Han traff ved ryggesensoren, så vi har sagt at vi vil undersøke om denne fungerer før vi snakkes videre. Ts Anonymkode: f8bf4...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Del Skrevet 20. september 2020 Nei! Få bilen din på et ordentlig verksted, ikke la en kompis av han fikse skaden han laget på din bil!!! Anonymkode: a266b...62a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #8 Del Skrevet 20. september 2020 Ta det via forsikringsselskapet, og så blir det opp til han som forårsaket skaden å velge om han vil ta bonustapet eller betale forsikringsselskapet det utbedring koster. Dårlig lakkering på en ny bil reduserer verdien betydelig. Anonymkode: d7587...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. september 2020 #9 Del Skrevet 20. september 2020 Hvordan er det med evt reklamasjoner på jobben i etterkant? Om det ikke ligger noen fordeler i dette så er det bra vis en ikke blir sittende igjen med alle bakdelene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Del Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En mann var borti bilen min da han skulle rygge ut fra plassen ved siden av. Jeg satt heldigvis i bilen. Det ble minimal skade på min bil, selv om jeg kjente det godt der jeg satt. Riper i lakken og på felgen. Bil av nyere modell. Vi fylte ut skademelding på stedet. Veldig fint med den nye elektroniske skademeldingen! Han sier at han har en kamerat som driver med microlakk og vil få han til å fikse det. Er dette noe jeg bør si ja til? Hvilke konsekvenser kan det ha? Anonymkode: f8bf4...fda Nei. Dette er for at han ikke skal miste poeng eller hva det nå enn er hos forsikringsselskapet. Nei. Det beste er at ting skjer gjennom de riktige kanalene. Anonymkode: 6a119...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #11 Del Skrevet 20. september 2020 Aldri i verden om jeg godtar at en «kompis» av en som skader bilen min skal fikse den nei. Jeg tar slik gjennom forsikringsselskapet og et skikkelig verksted. Anonymkode: 520bf...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #12 Del Skrevet 20. september 2020 Det må du aldri godta!! Anonymkode: 37999...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Del Skrevet 23. september 2020 På 20.9.2020 den 22.46, AnonymBruker skrev: Nei. Dette er for at han ikke skal miste poeng eller hva det nå enn er hos forsikringsselskapet. Nei. Det beste er at ting skjer gjennom de riktige kanalene. Anonymkode: 6a119...a47 Kan fint velge å ta det utenom forsikringa, men da må du vite at det skjer på et verksted, som kan stå inne for jobben og stiller garanti for jobben som gjøres. Anonymkode: 348c5...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 26. september 2020 #14 Del Skrevet 26. september 2020 On 9/20/2020 at 7:47 PM, AnonymBruker said: En mann var borti bilen min da han skulle rygge ut fra plassen ved siden av. Jeg satt heldigvis i bilen. Det ble minimal skade på min bil, selv om jeg kjente det godt der jeg satt. Riper i lakken og på felgen. Bil av nyere modell. Vi fylte ut skademelding på stedet. Veldig fint med den nye elektroniske skademeldingen! Han sier at han har en kamerat som driver med microlakk og vil få han til å fikse det. Er dette noe jeg bør si ja til? Hvilke konsekvenser kan det ha? Anonymkode: f8bf4...fda Når slikt skjer kan man greit svare, «ok, jeg velger verksted og du betaler», men hva om du leverer bilen og vedkommende ikke betaler? Muligheten for en slik tvist hadde jeg ikke villet sette meg selv i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #15 Del Skrevet 26. september 2020 Ts her. Jeg sa fra at jeg ville ta det gjennom forsikringen, og han godtok det fint. Takk for gode innspill fra dere! Anonymkode: f8bf4...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #16 Del Skrevet 26. september 2020 Når det er en ny bil, så ville jeg tatt slikt igjennom forsikring og ordentlig verksted. Du skal kanskje selge bilen senere, og da er slike ting viktig. Anonymkode: 622f5...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Del Skrevet 26. september 2020 Bilen vår er 6 år, selv nå ville jeg aldri godtatt dette. Han får ta det gjennom forsikringen via godkjent verksted. Og med en forholdsvis ny bil hardu ingen garanti bokstaveligtalt på at dette blir gjort etter forskriftene. Obs obs nybilgarantien på bilen din. Som sagt ville jeg ikke godtatt dette på vår 6 år gamle bil, langt mindre en nyere! Muligens ville jeg godtatt det om det var på min manns «arbeidsbil» dvs en 13 år gammel bil som kun brukes som bil nr 2, den er gammel og billig og har fra før noen riper og slikt og brukes kun til småkjøring. Men kun på den! Stå på ditt, ta det via forsikringa, det er en grunn til at man har forsikring. Anonymkode: 786f2...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 26. september 2020 #18 Del Skrevet 26. september 2020 Husk også at om han kom bort i hjulet ditt, så kan et sideveis rykk av og til ha uheldige konsekvenser. Vi har forsikring for at slike ting blir ordnet av kyndige folk uten at det skaper altfor mye hodebry for oss selv. Det tror jeg også han "dylteren" vil forstå. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå