Gå til innhold

Hvilke konformasjonsutgifter skal jeg (samværsforelder) være med på å betale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor sier hun vil kreve at jeg er med å betaler for konfirmasjonen til vår datter. Nå lurer jeg på hva jeg skal være med på å dekke, hva kan hun kreve?

Har hørt at jeg skal være med å dekke selskap, med da max 3000,- . Skal vell også dekke halvparten av klærne, max 1500,-

Mor har valgt å kjøpe bunad, så tenker at det med klær kan hun ikke kreve, siden det ikke kan kreves for bunad.

Lokalet, pynt, blomster og sånt bør vell mor betale?

 

Anonymkode: b5b87...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal dekke 4500 kr + gave? Jammen slapp du billig unna. Da lager hovedforelder maten og har det hjemme? Ellers hadde det blitt mye mye mye dyrere

Anonymkode: 9d035...3cd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Hvorfor blir det sånn som dette? Datteren hans skal konfirmeres! Hvorfor i all verden vil han ikke være med å både betale og arrangere dette? Det er jo barnet hans:( Du snakker om det som om det er en gal ex som prøver å lure han for penger. De er foreldre, sammen, til en datter de forhåpentligvis elsker begge to. Jeg fikk helt vondt i magen av det du skriver!

Anonymkode: bf3f8...88d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du betaler halvparten innenfor en rimelig grense. Men da skal du også få delta på planleggingen og invitere de gjestene du ønsker.

Mor kan ikke legge opp til overdådig selskap med kun hennes side og kreve halvparten av far.

Bunad er ikke en selvfølge, så det må hun dekke selv hvis dere ikke har blitt enige om bunaden sammen. (Men har du råd til det hadde jeg vært med på denne, det er en veldig fin ting for din datter å ta med videre i livet).

Anonymkode: 1eab8...bcc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del summen i to, det er ikke verre enn det. Om en familie er flere enn den andre, er det farlig?

Anonymkode: 88a51...8aa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere deler selvsagt alle utgifter i to, med unntak av unødvendig eller urimelig dyre utgifter. Bunad kan komme innunder sistnevnte, hvis dette ikke er noe dere var enige om og du føler du ikke har råd til. Alt som faller innenfor normalen, altså et helt vanlig lokale, helt vanlig servering osv, bør du betale halvparten av. 

Anonymkode: 402fc...4e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Hun skal kreve gjennom nav, så det jeg skriver er med utgangspunkt i hva jeg har funnet ut på sidene til nav.

Jeg kommer ikke til å bidra ut over det mor kan kreve.

Anonymkode: b5b87...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Hun skal kreve gjennom nav, så det jeg skriver er med utgangspunkt i hva jeg har funnet ut på sidene til nav.

Jeg kommer ikke til å bidra ut over det mor kan kreve.

Anonymkode: b5b87...a43

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: b711a...674

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Hun skal kreve gjennom nav, så det jeg skriver er med utgangspunkt i hva jeg har funnet ut på sidene til nav.

Jeg kommer ikke til å bidra ut over det mor kan kreve.

Anonymkode: b5b87...a43

DET ER UNGEN DIN! Ta ansvar gjerrigknark! 

Anonymkode: f0e42...3a7

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her.

Hun skal kreve gjennom nav, så det jeg skriver er med utgangspunkt i hva jeg har funnet ut på sidene til nav.

Jeg kommer ikke til å bidra ut over det mor kan kreve.

Anonymkode: b5b87...a43

Hva med å skifte fokus fra mor til din egen datter? Barnet ditt? Hun skal konfirmeres og dere må kommunisere via nav fordi du er så gjerrig og ikke klarer å forstå at dette er en stor dag i din datters liv?! Jeg blir rett og slett kvalm av deg. Hva slags far er du egentlig? Ser du på ditt eget kjøtt og blod som en utgift? 

Anonymkode: bf3f8...88d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET ER UNGEN DIN! Ta ansvar gjerrigknark! 

Anonymkode: f0e42...3a7

Hvorfor så aggressiv? Kan jo være mange forhold som medfører at barnets mor har lagt opp til uvilje. Hva om ingen av fars familie blir invitert? Er det gjerrig av far å da betale minimum?

Jeg synes for øvrig ikke 50/50 deling bør være det normale. Den som har best råd bør betale mest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Brunello skrev:

Hvorfor så aggressiv? Kan jo være mange forhold som medfører at barnets mor har lagt opp til uvilje. Hva om ingen av fars familie blir invitert? Er det gjerrig av far å da betale minimum?

Jeg synes for øvrig ikke 50/50 deling bør være det normale. Den som har best råd bør betale mest. 

Det er fortsatt barnet hans sin dag. Klarer man ikke å legge fra seg den jævla bitterheten den dagen for barnet sitt så Har man problemer 

Anonymkode: f0e42...3a7

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt barnet hans sin dag. Klarer man ikke å legge fra seg den jævla bitterheten den dagen for barnet sitt så Har man problemer 

Anonymkode: f0e42...3a7

Dersom det er 30 gjester og 28 fra mors side, er det ikke mange som er interessert i å betale halvparten.

Endret av Brunello
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Brunello skrev:

Dersom det er 30 gjester og 28 farmors side, er det ikke mange som er interessert i å betale halvparten.

Da får han klinke til å stelle i stand selskap for sin side av familien helgen etter. Jeg er sikker på at jenta setter pris på det dersom mor bare har bedt sin side, og foreldrene snakker positivt om denne løsningen!

Ikke lag unnskyldninger for denne klovnen av en «far».

Anonymkode: bf3f8...88d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da får han klinke til å stelle i stand selskap for sin side av familien helgen etter. Jeg er sikker på at jenta setter pris på det dersom mor bare har bedt sin side, og foreldrene snakker positivt om denne løsningen!

Ikke lag unnskyldninger for denne klovnen av en «far».

Anonymkode: bf3f8...88d

Skal mor være med på å betale halve festen hos far, eller er det da rettferdig at de betaler hver sin fest? For alt vi vet er det akkurat det du foreslår far har gjort, og at han da synes det ikke er riktig å betale for mors familie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Altså. Hvorfor blir det sånn som dette? Datteren hans skal konfirmeres! Hvorfor i all verden vil han ikke være med å både betale og arrangere dette? Det er jo barnet hans:( Du snakker om det som om det er en gal ex som prøver å lure han for penger. De er foreldre, sammen, til en datter de forhåpentligvis elsker begge to. Jeg fikk helt vondt i magen av det du skriver!

Anonymkode: bf3f8...88d

Ts er far til konfirmanten.

Anonymkode: 459f4...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er far til konfirmanten.

Anonymkode: 459f4...25d

Ut fra hvordan det var skrevet, gikk jeg ut fra at det var fars nye kone som måtte få ut litt aggresjon på kvinneguiden (og latet som hun var far). Det jeg skrev gjelder uansett. 

Tenk at det finnes foreldre som behandler sine barn slik. Som en vare de forsøker å returnere. 

Anonymkode: bf3f8...88d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...