Gå til innhold

utbygg fra tak


Gjest Snart huseier

Anbefalte innlegg

Gjest Snart huseier

Ser på hus og muligheter. Jeg lurer på slikt loftsrom som er bygd utifra skråtak.

Ser snart alle hus har det og kunne tenke meg det.

På utsiden kunne jeg tenke meg en lufteveranda.

Om det blir gjort, så blir det ut fra et soverom. Ser for meg det rommet som et ekstrarom, kansje kontor el.

Har noen gjort det? Størrelse? og selvsagt prisen.

Hva er evt begrensningene? I det rommet som også er skrå (2 et) ligger det ikke noe viktige løp/ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et påbygg slik som dette huset har på taket du mener? Da heter det evt. en ark.

Vi har planer om å bygge på en slik. Har en anslagsvis pris på 40-50 000 kr ved å gjøre det som kan gjøres selv på egenhånd. Prisen kommer også an på hvilken "vei" du skal løfte taket... Det vi skal bygge på blir vel kanskje 10-15 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart huseier
Er det et påbygg slik som dette huset har på taket du mener? Da heter det evt. en ark.

Vi har planer om å bygge på en slik. Har en anslagsvis pris på 40-50 000 kr ved å gjøre det som kan gjøres selv på egenhånd. Prisen kommer også an på hvilken "vei" du skal løfte taket... Det vi skal bygge på blir vel kanskje 10-15 kvm.

Ja, det var akkurat slik jeg mente. Hadde trodd det ble dyrere. i den prisen du nevner, hva skal dere gjøre selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var akkurat slik jeg mente. Hadde trodd det ble dyrere. i den prisen du nevner, hva skal dere gjøre selv da?

Prisen kommer selvsagt an på hvor mye du gjør selv og hvor stort det skal være.

40-50 000 er anslagsvis for slik vi vil ha det.

Dessuten er det billigere å løfte taket på denne måten, enn denne. Det sier i hvert fall kyndige vi har vært i prat med. Vi kommer til å gå for førstnevnte.

Vi regner med å sette opp hele påbygget selv (har en pappa som er veldig flink, og kjenner en byggmester som kan godkjenne). Så må man jo betale en elektriker for å få strøm inn der, etc...

Tør ikke si så mye mer... prosjektet vårt er ganske ferskt, og vi har jo ikke bygget noe slik tidligere.... det kan jo komme uforutsette ting, eller utgifter vi rett og slett har glemt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...