Gå til innhold

Ok å bli far som 44/45 år gammel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det greit å bli far i midten av 40-årene. Og du trenger uansett ikke fremmede KG-brukeres mening om saken, dere gjør akkurat som dere vil. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Arkana said:

Selvfølgelig er det greit å bli far i midten av 40-årene. Og du trenger uansett ikke fremmede KG-brukeres mening om saken, dere gjør akkurat som dere vil. :) 

Helt enig! :)
Jeg er selv fortsatt "ung" nok til å bli mor, selv om jeg synes jeg nærmer meg faretruende 40 tallet. Jeg har unge foreldre selv, og dermed ingen erfaring med eldre foreldre eller hvordan det kan være en ulempe. Jeg tenker selvfølgelig på at når barnet vårt er 30 og skal bygge hus eller flytte, eller trenger hjelp med egne barn så er pappaen 70+. Menmen... 

Mine foreldre er nesten "for" unge... De var for unge til å ha alt på stell da på 80 tallet.. så jeg vokste opp uten hytte og dyre ferier og slikt.. En tur til danmark var vi en gang.. Har aldri vært på ferie i Norge som liten. 

Men takk for innspill :)

Anonymkode: c0f45...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring. Jeg ble uplanlagt gravid på prevensjon da jeg var 39 og han 44. Vi hadde 2 store gutter (8 og 10 år) og var endelig ferdig med småbarnfasen, litt mer tid igjen til parforholdet og egentid, ikke bare hamsterhjul og hvor alt blir styrt av barn og deres behov. Vi følte også at vi var for gamle.

Vi var egentlig enige om abort men så fikk jeg tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg var på vei (oppdaget ikke med en gang) og da så jeg et bankende hjerte. Etter det klarte jeg rett og slett ikke gjennomføre abort. Mannen var ikke begeistret men måtte jo godta avgjørelsen min.

Graviditeten gikk helt knirkefritt, fødselen lett og barnet var en jente som pappa ble forelsket i etter 10 sekunder. Vi har aldri angret å få henne til tross for at vi begynte fra scratch. Hun er nå 8 år og familiens øyestein og det er herlig med barnelatter når de eldste er tverr og vanskelige hormonbomber.

Anonymkode: 90257...c38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt, men mannen min var 42 /43 år da sistemann kom. Han angret ikke på det sånn sett, men har følt seg dum på alle skoletilstelninger, fotballtreninger osv, da han ikke bare alltid er eldst, men MYE eldre enn de fleste andre foreldre. Hvor han møter kjentfolk som er med pga barnebarna.... Han misliker dette veldig, samt han ikke har fått fulgt opp de 2 yngste slik han hadde overskudd til med de 2 eldste han hadde fra før. Jeg forstår ham, og derfor blir det iķke flere barn. 

Anonymkode: 897c3...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...