Gå til innhold

Ok å bli far som 44/45 år gammel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, PM75 said:

Må du ha flere barn? Kan dere ikke nyte hverandre, de barna dere har og etterhvert bli supre besteforeldre sammen? 

Jo, absolutt. Jeg sa i utgangspunktet JA, jeg skal ha flere barn. Han sa NEI, ingen fler. 

Nå har vi kommet dit at vi er ikke så bastant, vi elsker hverandre og vil det som gjør den andre lykkelig. Det er ikke så viktig for meg lenger. 

Bakgrunnen for ønsket mitt er at barnet mitt skal ha et søsken, og jeg ønsker å oppleve sex der man ønsker å skape et barn, dele svangerskapet med barnefar, fødselen, og at barnet skal ha en pappa som elsker hen. 

Det er bare meg og gutten min, og om det skjer meg noe unner jeg han å ha et blodssøsken.. Barna til ny kjæreste kommer ikke til å ha den rollen ovenfor min gutt da de ikke vokser opp sammen. De er unge voksne. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han i utgangspunktet er usikker kan du jo potensielt ende opp som alenemor.. Han vil nok fort føle på alderen og begrensninger. 

Var nok ikke mindre sex og gråt og mas han så for seg med en yngre kone. 

Barn er ingen ungsdomsskilde heller en rask billett til alderdom, og begrepet kjærlighetsbarn er jo noe av det dummeste som Finns 😒😒  

Anonymkode: 35566...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, absolutt. Jeg sa i utgangspunktet JA, jeg skal ha flere barn. Han sa NEI, ingen fler. 

Nå har vi kommet dit at vi er ikke så bastant, vi elsker hverandre og vil det som gjør den andre lykkelig. Det er ikke så viktig for meg lenger. 

Bakgrunnen for ønsket mitt er at barnet mitt skal ha et søsken, og jeg ønsker å oppleve sex der man ønsker å skape et barn, dele svangerskapet med barnefar, fødselen, og at barnet skal ha en pappa som elsker hen. 

Det er bare meg og gutten min, og om det skjer meg noe unner jeg han å ha et blodssøsken.. Barna til ny kjæreste kommer ikke til å ha den rollen ovenfor min gutt da de ikke vokser opp sammen. De er unge voksne. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

Er det virkelig folk som tenker slik.. Er dette normalt.. Høres helt fjernt ut.. 

Anonymkode: 35566...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det virkelig folk som tenker slik.. Er dette normalt.. Høres helt fjernt ut.. 

Anonymkode: 35566...9e6

Hva er fjernt? 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fjernt? 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

ønsker å oppleve sex der man ønsker å skape et barn

Anonymkode: aedf0...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

ønsker å oppleve sex der man ønsker å skape et barn

Anonymkode: aedf0...d6b

Aldri tenkt at det er noe fjernt eller sykt? 

Barnet jeg har var ikke planlagt. Har hatt sex i 20 år med fokus på å IKKE unnfanget et barn. Kunne tenke meg å ha sex med god deilig naturlig intensjon. Synes tanken på at han jeg elsker kommer inni meg med mål om å skape et liv sammen er utrolig rennende. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Aldri tenkt at det er noe fjernt eller sykt? 

Barnet jeg har var ikke planlagt. Har hatt sex i 20 år med fokus på å IKKE unnfanget et barn. Kunne tenke meg å ha sex med god deilig naturlig intensjon. Synes tanken på at han jeg elsker kommer inni meg med mål om å skape et liv sammen er utrolig rennende. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

Evt tennende 😅😅😅

Anonymkode: c0f45...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri tenkt at det er noe fjernt eller sykt? 

Barnet jeg har var ikke planlagt. Har hatt sex i 20 år med fokus på å IKKE unnfanget et barn. Kunne tenke meg å ha sex med god deilig naturlig intensjon. Synes tanken på at han jeg elsker kommer inni meg med mål om å skape et liv sammen er utrolig rennende. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

Det er rimelig sykt. 

Anonymkode: aedf0...d6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han i utgangspunktet er usikker kan du jo potensielt ende opp som alenemor.. Han vil nok fort føle på alderen og begrensninger. 

Var nok ikke mindre sex og gråt og mas han så for seg med en yngre kone. 

Barn er ingen ungsdomsskilde heller en rask billett til alderdom, og begrepet kjærlighetsbarn er jo noe av det dummeste som Finns 😒😒  

Anonymkode: 35566...9e6

Hun kan ende opp som alenemor uansett. Og om / når hun en gang blir enke, kan det være bra å være flere. 

Tror dessuten at kun de som har fått et kjærlighetsbarn kan uttale seg, du har tydeligvis ikke det. Et felles barn kan oppleves som samlende også for halvsøsknene.

Anonymkode: e5a80...fdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig folk som tenker slik.. Er dette normalt.. Høres helt fjernt ut.. 

Anonymkode: 35566...9e6

Hva er egentlig "legitime" ønsker for barn, etter din mening?

Jeg synes ønsket om reproduksjon med en partner man elsker, og kanskje gi et barn et søsken, gir mye mer "mening" enn at man har overskudd av omsorg, og må ha noen å gi det til. Det virker nesten som om de eneste som har rett på å ønske seg barn, er single kvinner som drar til Danmark. Og et omsorgsbehov som bunner i ensomhet er jo ikke akkurat en bedre motivasjon.

Anonymkode: a0179...17a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan ende opp som alenemor uansett. Og om / når hun en gang blir enke, kan det være bra å være flere. 

Tror dessuten at kun de som har fått et kjærlighetsbarn kan uttale seg, du har tydeligvis ikke det. Et felles barn kan oppleves som samlende også for halvsøsknene.

Anonymkode: e5a80...fdd

Da har jeg lov til å uttale meg. Jeg har kun fått kjærlighetsbarn. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å fått barn i 40-årene. Ei heller hadde jeg ønsket barna min en far på langt over 40 da de ble født.

TS derimot gjør akkurat som hun vil. Hver til sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På alder med hvilke besteforeldre? På landet eller blant lavt utdannede? Det er i hovedsak der du finner de som får barn i 25-årsalderen. Bor di i støtte byer eller ferdes du i utdannede kretser er det få bestefedre på 55. Ville personlig foretrukket sistnevnte rammer enn førstnevnte.

Anonymkode: e5a80...fdd

Min far er 56. Jeg ble født da han var 24 og barnebarnet hans ble født i år (jeg er 32). Så ja, det er jo bestefaralder.

Anonymkode: 05473...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2020 den 20.01, NymeriaRhoynar skrev:

Da har jeg lov til å uttale meg. Jeg har kun fått kjærlighetsbarn. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å fått barn i 40-årene. Ei heller hadde jeg ønsket barna min en far på langt over 40 da de ble født.

TS derimot gjør akkurat som hun vil. Hver til sin lyst.

Men da var det ikke du som skrev «Kjærlighetsbarn finnes ikke». Og har man den holdningen og dermed ikke den erfaringen, kan man heller ikke si noe om det som for andre er kjærlighetsbarn. 
Got it? 

Anonymkode: e5a80...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moden familiefar (med god helse) er bedre det enn en umoden gutt i 20-årene som skal fly på byn hver helg fordi alle kompisene er single og barnløse og drar tøffel-kortet hver gang han "prøver" å si nei.

Men han må selvsagt ville det. Jeg er 45 (kvinne). Har 3 barn fra 10 år og oppover. Babytiden var herlig og skjønn, men det holdt med de 3 gangene. Nå skal jeg nyte unger som blir mer og mer selvstendige. 😊

Anonymkode: e23d4...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

En moden familiefar (med god helse) er bedre det enn en umoden gutt i 20-årene som skal fly på byn hver helg fordi alle kompisene er single og barnløse og drar tøffel-kortet hver gang han "prøver" å si nei.

Men han må selvsagt ville det. Jeg er 45 (kvinne). Har 3 barn fra 10 år og oppover. Babytiden var herlig og skjønn, men det holdt med de 3 gangene. Nå skal jeg nyte unger som blir mer og mer selvstendige. 😊

Anonymkode: e23d4...45f

Ja, har ikke opplevd en tilstedeværende pappa for min gutt. Barnet er i en alder der han blir mer og mer selvstendig og jeg kjenner det er deilig 😇 men det kommer i bølger dette savnet etter flere barn.. 

Vanskelig dette. 

Anonymkode: c0f45...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da opp til hver enkelt. Menn i dag blir jo fedre når de har passert 60, så å bli far i midten av 40-årene er da ikke galt. Det å bli far som 60-åring, derimot, det er ikke "pent". Men mine bestefedre var begge godt oppe i 40-årene da mamma og pappa ble født. Mine bestefedre var omtrent på alder med flere av mine venners oldeforeldre. Festlig? Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere må ta utgangspunkt i deres livssituasjon, helse og økonomi. Og at begge ønsker et barn til. 
Min mann var 42 år når han ble far, og er 100% dedikert til den lille. Står opp på natta ved behov, leverer i barnehagen, leser barnebøker og synger, krabber rundt på gulvet og sier «bææææ». Han elsker å være sammen med den lille familien sin, og det tenker jeg henger sammen med at han er moden og har rast i fra seg i 20 og 30 årene. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 år er ingen alder for en mann. Det er ikke han som går gravid. Har bekjente som giftet med filippiner damer som 50 åring og har fått 2 og 3 barn. Det har gått helt fint det.  Man er ikke gammel i 40 årene.

Anonymkode: 01a56...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...