Gå til innhold

Ok å bli far som 44/45 år gammel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 år, har ett barn fra før. Drømmer om flere barn, som er planlagt, og ønsker å gå gjennom svangerskapet og fødsel sammen med barnefar. At vi begge elsker dette barnet og er sammen om det. Jeg ser yngre ut enn mine 36 år og tiltrekker meg menn i 20 og 30 årene. 

Men nå har jeg møtt en mann som er 43 år, og er helt på knærne. For første gang vurderer jeg en eldre mann. Han fikk sine barn i 20årene, og er usikker på om han vil ha en runde 2.

Men hva tenker dere om menn som blir fedre i midten av 40årene?

Noen med erfaringer? 

Anonymkode: c0f45...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer er 45 og jeg 35. Vi ble foreldre for første gang for et år siden. Tror det hele handler om ønske man har. Min samboer elsker vår datter mer enn noe, er leken og med henne der hun er. Nå er han hjemme i perm og de stor koser seg sammen. Så tror det ikke er alder men interesse og hva man ønsker som er avgjørende. 

Anonymkode: 6fabb...a8c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en far som var 45 år da jeg ble født, og jeg synes det er for gammelt. Han var over 70 da jeg fikk mitt første barn og kunne/ville ikke stille opp som barnevakt eller ta med barnet på ting. Gjennom oppveksten opplevde jeg ham som gammel/gammeldags. Han begynte å bli temmelig skrøpelig da han nærmet seg 80 og da var det jeg som måtte stille opp og hjelpe ham med diverse ting, samtidig som jeg hadde små barn hjemme. Det var veldig slitsomt. 

Anonymkode: 8fdb4...dfe

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...han begynte å bli temmelig skrøpelig ..og da var det jeg som måtte stille opp og hjelpe ham med diverse ting, samtidig som jeg hadde små barn hjemme. Det var veldig slitsomt. 

Anonymkode: 8fdb4...dfe

Ansvar for gamle foreldre og ansvar for egne barn er da en helt vanlig skvis. 

Anonymkode: 120ef...e0b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ansvar for gamle foreldre og ansvar for egne barn er da en helt vanlig skvis. 

Anonymkode: 120ef...e0b

Det er ikke helt vanlig å ha små barn og foreldre som nærmer seg 80, nei.

Anonymkode: 8fdb4...dfe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min vil nok være 46/47 når vi får vårt første. Han er supersprek, og hans besteforeldre har alle blitt over 90 år gamle.

Jeg tenker ikke noe over det mtp. hans rolle som far. Han har barn fra før, og er en super pappa.

Når jeg leser alle trådene her inne om menn som ikke tar ansvar og ikke var forberedt på farsrollen, så lurer jeg på om det er bedre? 

Selvsagt er det ikke enten eller, men når jeg ser rundt meg er det tydelig at mange bruker langt tid på å vokse opp, og mange går fra sin første partner. Så jeg vil heller holde fast ved en god mann når jeg har funnet ham, i stedet for å tenke at jeg skal tilbake på markedet og finne en yngre mann.

Anonymkode: a0179...17a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv en far som var 45 år da jeg ble født, og jeg synes det er for gammelt. Han var over 70 da jeg fikk mitt første barn og kunne/ville ikke stille opp som barnevakt eller ta med barnet på ting. Gjennom oppveksten opplevde jeg ham som gammel/gammeldags. Han begynte å bli temmelig skrøpelig da han nærmet seg 80 og da var det jeg som måtte stille opp og hjelpe ham med diverse ting, samtidig som jeg hadde små barn hjemme. Det var veldig slitsomt. 

Anonymkode: 8fdb4...dfe

Helt enig! Alle menn på 45+ er gammeldagse og late. I tillegg er de temmelig skrøpelige, alle som en, etter å ha rundet 75.

#AlleMenn

Anonymkode: 7e73d...430

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv en far som var 45 år da jeg ble født, og jeg synes det er for gammelt. Han var over 70 da jeg fikk mitt første barn og kunne/ville ikke stille opp som barnevakt eller ta med barnet på ting. Gjennom oppveksten opplevde jeg ham som gammel/gammeldags. Han begynte å bli temmelig skrøpelig da han nærmet seg 80 og da var det jeg som måtte stille opp og hjelpe ham med diverse ting, samtidig som jeg hadde små barn hjemme. Det var veldig slitsomt. 

Anonymkode: 8fdb4...dfe

Det er nettopp dette jeg tenker på. Selv har jeg en ung familie, min mor var 20 år når hun fikk meg og pappa var 24. Og besteforeldrene mine er 80 nå.. Så jeg er vant til å ha unge foreldre.

Nå har han barn som er unge voksne, så det blir de som først og fremst trår til når han eldes, og jeg selvfølgelig. Men for en fantastisk mann, og vi har det så godt sammen.. 

Ts

Anonymkode: c0f45...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil berre si: lykke til, dette blir det beste som hender om dere elsker hverandre. 
Hilsen mann 43 som gjerne ville blitt far for første gang

Anonymkode: 39e2c...a5b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt. Men fra 50 og opp så tenker jeg at det er litt sent.. 

Anonymkode: 87a34...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil berre si: lykke til, dette blir det beste som hender om dere elsker hverandre. 
Hilsen mann 43 som gjerne ville blitt far for første gang

Anonymkode: 39e2c...a5b

Tusen takk 💖

Anonymkode: c0f45...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var 45 da vi fikk nr 1, 46 da vi fikk nr 2 og 50 da tredjemann kom. 
 

Om han er en godt voksen far (og kameratene til yngstemann som nå er 8 har noen ganger spurt om han er bestefaren😄) , så kan jeg skrive under på at han følger opp ungene våre mye bedre enn de fleste andre fedre jeg kjenner som er 20 år yngre. Han er ett forbilde for mange💖

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 kjæresten 51. Vi har begge barn fra før, jeg en på 12, han to på 25 og 28. Han er en svært kjærlig og tilstedeværende far, stiller alltid opp for barna sine uansett hva. Vi har begge lyst på et felles barn sammen. Han er ungdommelig, sprek å i god fysisk form for alderen. Hva andre måtte mene om hva vi ønsker bryr jeg meg fint lite om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del (kjæreste som kanskje er 47 når jeg får min første), har jeg tenkt slik.

Fordeler:

- Han er en fantastisk mann som jeg ikke vil bytte ut.

- Han har vært gjennom graviditet, spedbarnsfasen og barneoppdragelse før. Han vet akkurat hvordan det er på det verste, og han har gjort seg erfaringer til senere. Han vet hva han gjorde rett og hva han gjorde feil.

- Han har optimalisert sin livssituasjon. I tredveårene jobbet han ekstremt mye for å få alt til å gå rundt. Nå har han en ny arbeidshverdag, arbeider langt mindre men tjener langt mer. Han har MYE tid til et barn og mer ressurser samtidig.

- Samlivet oss imellom er langt mer gjennomtenkt. Vi har like verdier, en lik oppvekst og er ganske like av natur, som gir gode forutsetninger for barneoppdragelse. Slike ting tenkte han ikke på i første runde.

 

Ulemper:

- Han er eldre. Han har god helse og gode gener, men selv om han lever til 90, blir han jo 90 før en som er yngre med like god helse.

- Hans kompiser har jevnaldrende barn og veldig få har begynt på ny runde. Han vil kanskje være den eneste blant sine kamerater som har baby en periode, mens de har større barn. Er litt redd han vil være misunnelig på de som reiser og sporter mer og har mer frihet med barn som er litt større.

- Ett av hans barn er negativt innstilt til halvsøsken. 

 

Fordelene veier opp for ulempene for min del. 

Anonymkode: a0179...17a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var i 40-årene da han ble far for første gang. En meget dedikert far til barnet. Står fritt til å følge opp barnet og lar jobb bare være jobb. 
 

Han er mye tryggere enn mine venninners menn i samme situasjon. Ei heller har han det samme karrierejaget som yngre menn har. Så han er en perfekt familiemann. 
 

Vi nyter livet her og nå med barnet og ja, han blir nok gammel innen han barnet når de store milepælene og kanskje får barn selv. Den tid, den sorg. Det viktigste for oss er de gode minnene vi skaper nå. 
 

Det er uansett ingen garanti for hvor lenge man lever, gammel eller ei☺️

Anonymkode: a5583...b4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt vanlig å ha små barn og foreldre som nærmer seg 80, nei.

Anonymkode: 8fdb4...dfe

Det er heller ikke uvanlig. Jeg og mannen er akkurat i den situasjonen nå, kjenner også flere som er det. 

Anonymkode: 5cc3a...2e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...