Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som veterinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er dagene dine som veterinær? Går du rundt med tanker om at du kanskje ikke undersøkte godt nok, eller ikke har nok kunnskap? Hvordan påvirker det din hverdag å avlive dyr?

Er det et belastende yrke?

Anonymkode: 9d671...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er dagene dine som veterinær? Går du rundt med tanker om at du kanskje ikke undersøkte godt nok, eller ikke har nok kunnskap? Hvordan påvirker det din hverdag å avlive dyr?

Er det et belastende yrke?

Anonymkode: 9d671...fe4

Det som påvirker meg mest er 

1. eiere med uvirkelige krav til tid, penger, hva de tror er gjennomførbart selv om prognosen er dårlig

2. frekke og ufyselige folk som tror veterinærer er søkkrike og valgte yrket fordi de er motivert av penger (langt fra sannheten. Vi valgte yrke fordi vi elsker dyr, ikke penger)

3. Lange vakter, mange vakter og ikke et yrke der du kan ringe Adecco og få inn en vikar når noen er syke el likn. Så vi står i det for at det skal gå rundt. Enormt mye overtid for å holde dyrets eier fornøyd. Prøvesvar skal de helst alle ha i går

4. enormt mye dårlig samvittighet for familien min

5. bekymring over eldre kolleger som burde slutte i denne jobben fordi de er utdaterte og direkte farlige for dyr 

6. liksomspesislister overalt Og kvakksalvere 

Anonymkode: 624b4...31c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest slitsomme for meg var kundebehandlingen, egentlig er man en avansert kelner. Mye press om å gi topp service, tørrprate osv slik at kundene kommer igjen. Mange kunder man ikke har lyst til å være hyggelig mot, feks de som vet alt fra dr google allerede. 

Mye jobb, lav lønn. Krever mye å holde seg oppdatert, så ofte kurs i frihelgene. Mange dårlige sjefer. 

Jeg sluttet å praktisere og søkte meg en jobb i en annen retning. 

Anonymkode: 437f1...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...