Gå til innhold

Venninne ble sur fordi jeg gikk fra bordet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Normal bordskikk å vente til alle er ferdige før man går fra bordet.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Normal bordskikk å vente til alle er ferdige før man går fra bordet.

Ja, det er mye som er normal folkeskikk, men når vi er såpass gode venner så tenker jeg at det må gå an å være seg selv litt. 

Den ene gjesten sa til meg rett før han gikk "Du er jo oppvokst i en fjøs så det er kanskje ikke så rart at du holder på sånn.".. 

Man får ikke akkurat lyst å invitere på middag lenger.

 

Anonymkode: 16318...e09

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi det var hjemme hos meg vil jeg ikke kalle meg for vertinne. Hun var like mye med på å lage maten. Grunnen til at det ble hjemme hos meg var fordi hun ikke hadde en stor nok gryte. Og når folk kommer sjanglende inn døren så tenker jeg det må være greit at jeg vasker opp. 

Anonymkode: 16318...e09

Du var vertinne uansett da 🙂 med venninnen.. Men hun ble jo sittende. 

Skjønner at du ikke syns at det er hyggelig når folk er fulle, men dette var jo fredag, nærmest natten. Mye som var litt utenfor skikk og bruk her, men å gå fra bordet før gjestene er ferdige, er ikke ok altså. Selv om det ble vel mye drama og tull  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mye som er normal folkeskikk, men når vi er såpass gode venner så tenker jeg at det må gå an å være seg selv litt. 

Den ene gjesten sa til meg rett før han gikk "Du er jo oppvokst i en fjøs så det er kanskje ikke så rart at du holder på sånn.".. 

Man får ikke akkurat lyst å invitere på middag lenger.

 

Anonymkode: 16318...e09

Det er jo de som er kjenpefrekke, ikke du. Jeg hadde iallefall ikke reagert på det du gjorde, i middagsselskap ja, men ikke på uformell middag. I min vennegjeng verdsetter vi at hverandre er hyggelige, framfor manerer(ikke at de er dårlige, men ser ikke problemet med å vakse av en telerken) kommentaren fra veninna de hadde vært et mye større problem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Busthead skrev:

Det er jo de som er kjenpefrekke, ikke du. Jeg hadde iallefall ikke reagert på det du gjorde, i middagsselskap ja, men ikke på uformell middag. I min vennegjeng verdsetter vi at hverandre er hyggelige, framfor manerer(ikke at de er dårlige, men ser ikke problemet med å vakse av en telerken) kommentaren fra veninna de hadde vært et mye større problem.

Jeg synes dette minner in typisk hersketeknikk innenfor en gjeng. Hor lenge har du kjent disse mennenseke TS? 

Tenker at når det er venner som kommer og Iogmed at de er fulle, så har de selv <senket> standarden for hva som er god oppførsel, sånnsett kan man jo si at det er ufint å være full, spesielt på besøk. Men nettopp fordi dette er venner av deg, så blir jo dette godtatt likevel, det er dette som er en del av det å være venner også. Sikker på at du ikke tenke. På disse vennene som litt bedre venner, enn hva de Kansje mener at du er for dem? 

Siste kommentaren, om at du er født i et fjøs, den er direkte krenkende! Akkurat som at det skulle være et nederlag å være født på landet, enn fremfor byen. 

Dette er nedlatende uansett egebtlig, og hinter jo til at du på en måte ikke vet bedre, eller at en ikke kan forvente noe av deg? 

Her virker det som at den formelle tonen, brukes litt når det passer seg. 

Skjønner at det ble en reaksjon, men det å trekke dette opp som et eget tema, virker som et påskudd for å skape mer ubehag og en slags dominans, som ikke har så mye i et vennskap å gjøre. 

So sagt, blir veldig nysgjerrig på hvor godt du kjenner disse menneskene? Og forøvrig hvor du har de fra? Studerer dere sammen? Kolleger? 

Grunnen til dette, er fordi det virker som at de tydeligvis har litt liten takhøyde og mangler Kansje å se seg selv. Derfor Kansje et ønske om å hevde seg, gjennom å rett og slett leke litt med deg.

At noen eller alle var fulle, og kom litt sånn på gjesteopptreden inn den kvelden, for å så plutselig snu på hælen, var usjarmerende trekk hos enkelte du anser som venner. Men er disse bekjente, så blir det vel litt annerledes.. 

Anonymkode: 0adf6...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette minner in typisk hersketeknikk innenfor en gjeng. Hor lenge har du kjent disse mennenseke TS? 

Tenker at når det er venner som kommer og Iogmed at de er fulle, så har de selv <senket> standarden for hva som er god oppførsel, sånnsett kan man jo si at det er ufint å være full, spesielt på besøk. Men nettopp fordi dette er venner av deg, så blir jo dette godtatt likevel, det er dette som er en del av det å være venner også. Sikker på at du ikke tenke. På disse vennene som litt bedre venner, enn hva de Kansje mener at du er for dem? 

Siste kommentaren, om at du er født i et fjøs, den er direkte krenkende! Akkurat som at det skulle være et nederlag å være født på landet, enn fremfor byen. 

Dette er nedlatende uansett egebtlig, og hinter jo til at du på en måte ikke vet bedre, eller at en ikke kan forvente noe av deg? 

Her virker det som at den formelle tonen, brukes litt når det passer seg. 

Skjønner at det ble en reaksjon, men det å trekke dette opp som et eget tema, virker som et påskudd for å skape mer ubehag og en slags dominans, som ikke har så mye i et vennskap å gjøre. 

So sagt, blir veldig nysgjerrig på hvor godt du kjenner disse menneskene? Og forøvrig hvor du har de fra? Studerer dere sammen? Kolleger? 

Grunnen til dette, er fordi det virker som at de tydeligvis har litt liten takhøyde og mangler Kansje å se seg selv. Derfor Kansje et ønske om å hevde seg, gjennom å rett og slett leke litt med deg.

At noen eller alle var fulle, og kom litt sånn på gjesteopptreden inn den kvelden, for å så plutselig snu på hælen, var usjarmerende trekk hos enkelte du anser som venner. Men er disse bekjente, så blir det vel litt annerledes.. 

Anonymkode: 0adf6...2c6

Greia er at jeg vet at vennina mi er veldig opptatt av tradisjoner, men her syns jeg hun også gikk over grensa. Hun er jo typen som snakker med mat i munnen og forsyner seg av andre sin mat uten problem. Hun er virkelig min beste venninne, men etter den hendelsen i går så kjenner jeg at jeg fikk litt nok av den oppførselen. At hun alltid skal ha rett. Jeg gidder ikke alltid å føye meg. Dette er folk jeg kjenner VELDIG godt. Mine beste venner som jeg har grått og kranglet med.

Anonymkode: 16318...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like sære hele gjengen! Men en går faktisk ikke fra bordet før alle er ferdige uansett om det er familie eller aldri så gode venner.

Anonymkode: 88d69...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg vet at vennina mi er veldig opptatt av tradisjoner, men her syns jeg hun også gikk over grensa. Hun er jo typen som snakker med mat i munnen og forsyner seg av andre sin mat uten problem. Hun er virkelig min beste venninne, men etter den hendelsen i går så kjenner jeg at jeg fikk litt nok av den oppførselen. At hun alltid skal ha rett. Jeg gidder ikke alltid å føye meg. Dette er folk jeg kjenner VELDIG godt. Mine beste venner som jeg har grått og kranglet med.

Anonymkode: 16318...e09

Skjønner. 

Jeg synes ihvertfall at dette var en ufin oppførsel mot deg. Greit at de Kansje var fulle, det er innafor at følelser og drama kommer ut litt tilfeldig. Og at du sier ting du egntlig ikke mener helt på akkurat den måten osv. 

Men hva jeg reagerer litt på er at om det er sånn at venninnen din, som du sier er opptatt av tradisjoner, så betyr vel ikke det at det er hennes tradisjoner som gjelder? Uansett? 

Ja, det er vanlig høflighet å vente til alle har gått fra bordet, men det er også vanlig høflighet å ikke møte opp et sted full, å ha litt takhøyde, spesielt om man er litt full, og å ikke gjøre dette om til et tema når absolutt alle står og hører på? Du blir jo på utstilling! 

Og at de alle går samtidig mot deg? Det er jo bare unødvendig. Det finnes så innmari mange andre måter å ta dette opp lå, som er langt mer hyggelig, at jeg skjønner om du føler deg utsatt. 

Jeg tror jeg ville ha sagt noe sånt som at du er lei deg for hva det er oppfattet som, men at du virkelig ikke mente noe med det. Vennene dine, burde vel også være innafor med at du Kansje heller ikke er 100% du heller, og siden det var litt sånn at folk kom og gikk, så sitter jeg litt med inntrykk av at drt rett og slett ble for lite å gjøre for enkelte denne kvelden.

Jeg tror nesten jeg hadde blitt lei meg, faktisk.

Venninner og venner går jo for å være den familien du skaper selv, men det betyr ikke at de kan si og gjøre akkurat hva de vil, uten at det skal treffe. Venner skal være der for deg, og dette gjorde de jo ganske så vanskelig for deg. Synes det rett og slett er dårlig stil. 

Anonymkode: 0adf6...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine beste venninner, har den uvanen. Vi kan være flere samlet, ha det hyggelig, snakke og spise. Når hun er forsynt, røsker hun tallerkener og kopper av bordet og til og styre og vaske opp. Og der sitter vi med halvfull kaffekopp og nærmest mat i munnen. Hun har også åpen løsning mellom stue og kjøkken. Men det blir ikke det samme som når hun sitter ved bordet. Vi vet at dette kommer til å skje, men blir like såret og overrasket hver gang. Man føler seg unektelig litt uvelkommen . Vi har prøvd å hinte, men hjelper ikke. Så en dag kommer en av oss til å eksplodere . Og til orientering, så er vi alle vokst opp i fjøs.

Anonymkode: bdb1b...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di høres ut som litt av en dramaqueen! Og resten av gjengen som rotter seg sammen mot deg? Utakknemlige og frekke spør du meg. Takk for maten liksom. 

Anonymkode: 7427d...ea7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var fulle og spiste ikke middag før halv tolv på kvelden, det er altså ikke snakk om en "normal" middag, men mer laid-back. Skjønner godt at du reagerer. Uhyre lite å la seg hisse seg sånn opp for. Hadde det vært et middagsselskap hadde jeg skjønt det. Jeg tror hun er sur for noe annet enn at du reiste deg fra bordet, eller så er hun bare svært urimelig. 

 

Anonymkode: 9a9d1...5a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der mener jeg seriøst. Det går heller ikke an å invitere folk og så først servere middag halv tolv på natta.

Anonymkode: 580bb...3af

Vi spiser ofte så sent når vi er med vennegjengen, det er uformelt. Hva et galt med det?

Anonymkode: 530c3...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man begynner ikke å dekke av bordet før alle er ferdige med å spise. Å rydde bort din tallerken og til og med vaske den er å begynne å dekke av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en ordentlig formell middag hadde jeg skjønt dersom venninnen din ble sur fordi du gikk fra bordet litt tidligere. Men her er jeg enig med deg at de andre overreagerte. Folk var fulle, liksom? :P Og de begynte å bli ferdige.. Hadde i hvert fall ikke brydd meg noe særlig. Høres ut som en forvirra saueflokk med flokkmentalitet de andre gjestene som var enig med venninnen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke storm i et vannglass. Men en tsunami. Tøys å bli sur over noe så bagatellmessig, med tanke på den settingen som var.  

Endret av Hannah80
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...