Gå til innhold

Fjerna som vikar uten et ord. Hva ville du gjort?


Gjest Malen71

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Malen71 skrev:

Du har nok helt rett.... Noen som rynket på nasen, og ikke nødvendigvis så veldig duganes selv.. Men ble trodd, for jeg er ny og fremmed for dem. Litt av en mottagelse 🤔 håper det går bedre videre.... 

Altså.. Det er jo ingen sammenheng i det du sier?  Ikke overraskende at du ikke har fast stilling noe sted....

Anonymkode: 164f9...da6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Malen71 skrev:

Jeg fikk da for svarten ingen tilbakemeldinger! Ikke rart det er krig i verden 

Nå skjønner jeg rett og slett ikke hva du snakker om. 

Anonymkode: 9f407...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle liker dyktige vikarer, det betyr at det blir mindre å gjøre for dem selv, siden vikaren er så dyktig. 
 

Jeg forstår at du var arbeidsledig på vårparten og er fortsatt avhengig av løse vakter..

 

Og måten du svarer her inne på? Skjønner at du er uønsket som vikar. Og det skal mye til før vikarer ikke får lov til å fortsette som vikarer i helse- sektoren, så du har nok for mange feil og mangler. Og er det noen ledere ikke er interessert i å bruke sin tid på, så er det vikarer de ikke kommer til å forsette å bruke. 
Sannsynligvis så har de ansatte ikke sagt noe til leder før på slutten av sommeren, det er da de kunne bli kvitt det, ikke i løpet av sommeren

Anonymkode: 164f9...da6

Haha morsom du 😀 jeg har mitt på det tørre og har tillit i neste avdeling allerede så bare klapp igjen.... Glad jeg ikke jobber med positive mennesker som deg. Jeg er godt likt, no problem! Reagerer bare på dårlig moral, der surmaga folk får bestemme. Og gjøre folk usikre. Jeg synes det er destruktivt for alle parter, og du synes det er positivt. Hver sin måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malen71 skrev:

Haha morsom du 😀 jeg har mitt på det tørre og har tillit i neste avdeling allerede så bare klapp igjen.... Glad jeg ikke jobber med positive mennesker som deg. Jeg er godt likt, no problem! Reagerer bare på dårlig moral, der surmaga folk får bestemme. Og gjøre folk usikre. Jeg synes det er destruktivt for alle parter, og du synes det er positivt. Hver sin måte! 

Du er jo rene solstrålen selv. 
Du er tydeligvis litt opp i årene, men kun løse vakter som arbeidsforhold, så du er non ikke den med mest selvinnsikt nei. 
Skjønner godt at leder ikke tok seg bryet med å ta en samtale med deg en gang. Og på sommeren, da er gjerne helsesektoren desperate og tar inn omtrent alt. Så kommer høsten og man rydder opp i rekkene igjen. 

Anonymkode: 164f9...da6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malen71 skrev:

Haha morsom du 😀 jeg har mitt på det tørre og har tillit i neste avdeling allerede så bare klapp igjen.... Glad jeg ikke jobber med positive mennesker som deg. Jeg er godt likt, no problem! Reagerer bare på dårlig moral, der surmaga folk får bestemme. Og gjøre folk usikre. Jeg synes det er destruktivt for alle parter, og du synes det er positivt. Hver sin måte! 

Hva forstår du av at jeg ble permittert på vårparten? Du er på grensa til ondskapsfull. Du ble kanskje ikke permittert pga korona, bryr meg ikke.. Men jeg fikk ny jobb, og det gjør jeg det beste ut av. Jeg har aldri vært arbeidsledig. Jeg er glad i å jobbe og ikke kresen. Ha det så bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malen71 skrev:

Hva forstår du av at jeg ble permittert på vårparten? Du er på grensa til ondskapsfull. Du ble kanskje ikke permittert pga korona, bryr meg ikke.. Men jeg fikk ny jobb, og det gjør jeg det beste ut av. Jeg har aldri vært arbeidsledig. Jeg er glad i å jobbe og ikke kresen. Ha det så bra! 

Permittert i helsesektoren på vårparten, jøss, virkelig?

Du er vel ikke en som har mulighet til å være kresen på arbeidsmarkedet? Av naturlige årsaker...

Anonymkode: 164f9...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo rene solstrålen selv. 
Du er tydeligvis litt opp i årene, men kun løse vakter som arbeidsforhold, så du er non ikke den med mest selvinnsikt nei. 
Skjønner godt at leder ikke tok seg bryet med å ta en samtale med deg en gang. Og på sommeren, da er gjerne helsesektoren desperate og tar inn omtrent alt. Så kommer høsten og man rydder opp i rekkene igjen. 

Anonymkode: 164f9...da6

Takk! 🤣 Forsett i din egen verden, lykke til 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg har lært som ny i helsevesenet er det å være ydmyk og alltid være på tilbudssiden. De vikarene som ikke har den holdningen ryker fort, så her er det nok noen som ikke har vært fornøyd med innsatsen din. Sjalusi tror jeg lite på, tror de fleste innen helse blåser en lang marsj i om du er "flinkere". Man vil bare ha gjøremål unnagjort på best mulig måte for beboere og ansatte, jeg elsker å jobbe med folk jeg samarbeider godt med, da går jobben sømløst og automatisk. Jeg går alltid til sjefen og skryter flinke vikarer opp i skyene, livredd for å miste de. Det vet jeg at flere av mine kollegaer gjør. 

Beklager å måtte si det, men du høres litt bedreviter ut og det kommer du ikke langt med i en ny jobb, uansett hvor du skal jobbe. 

Anonymkode: bd32a...8a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Malen71 skrev:

Sant nok. Og i utgangspunktet helt enig. Men med flere avdelinger kan jeg sirkulere som vikar flere steder. Og med dårlig attest i startgropa, så stiller jeg nok bakerst som vikar. Det sørget nok hun for, og har nok større tillit en meg så klart! Det er det som ble dumt, ellers bryr jeg meg ikke veldig. Jeg er faktisk innom og besøker avdelinga for slå av en prat når jeg ellers jobber, de normale er jo greie! 

Ja, men forsøk heller å gjøre en god innsats i avdelingen du er nå, og få heller en god attest derfra. Dermed kan du drite i attesten fra den første jobben din. Jo lengre du er der du er nå for å opparbeide deg godt rykte der, jo bedre er det. 

Anonymkode: abf74...9ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe jeg har lært som ny i helsevesenet er det å være ydmyk og alltid være på tilbudssiden. De vikarene som ikke har den holdningen ryker fort, så her er det nok noen som ikke har vært fornøyd med innsatsen din. Sjalusi tror jeg lite på, tror de fleste innen helse blåser en lang marsj i om du er "flinkere". Man vil bare ha gjøremål unnagjort på best mulig måte for beboere og ansatte, jeg elsker å jobbe med folk jeg samarbeider godt med, da går jobben sømløst og automatisk. Jeg går alltid til sjefen og skryter flinke vikarer opp i skyene, livredd for å miste de. Det vet jeg at flere av mine kollegaer gjør. 

Beklager å måtte si det, men du høres litt bedreviter ut og det kommer du ikke langt med i en ny jobb, uansett hvor du skal jobbe. 

Anonymkode: bd32a...8a2

Og jeg har lært meg å ha en ryggrad og være bestemt der det er nødvendig. Jeg er alltid på tilbudssiden, men jeg lar meg ikke herse med. Da blir man utnyttet. Hvis man i tillegg jobber ganske mye ekstra kan man fort bli ganske sliten og utbrent fordi «alle» regner med at du skal ta deres arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 656d3...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har lært meg å ha en ryggrad og være bestemt der det er nødvendig. Jeg er alltid på tilbudssiden, men jeg lar meg ikke herse med. Da blir man utnyttet. Hvis man i tillegg jobber ganske mye ekstra kan man fort bli ganske sliten og utbrent fordi «alle» regner med at du skal ta deres arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 656d3...3aa

Enig i denne, det er en balanse. Man kan fint være på tilbudssiden selv om man setter grenser. For det må man nesten gjøre hvis man ikke vil bli utnyttet av de som forsøker å snike seg unna sin del på arbeidsplassen. De er det erfaringsmessig overraskende mange av rundt omkring. 

Anonymkode: abf74...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Malen71 skrev:

Haha morsom du 😀 jeg har mitt på det tørre og har tillit i neste avdeling allerede så bare klapp igjen.... Glad jeg ikke jobber med positive mennesker som deg. Jeg er godt likt, no problem! Reagerer bare på dårlig moral, der surmaga folk får bestemme. Og gjøre folk usikre. Jeg synes det er destruktivt for alle parter, og du synes det er positivt. Hver sin måte! 

*godt likt, var vel bedrevitende det også sikkert ☺️ unntaket bekrefter regelen 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du virker utrolig slitsom å jobbe med, utifra måten du svarer i tråden her. I tillegg virker det som om du har liten evne til å ta til deg konstruktiv kritikk. De som gjør en dårlig jobb vet det nok sjelden selv..

Anonymkode: 0733d...d34

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ts, dersom måten du svarer folk på her inne er representativ for hvordan du fremstår i det virkelige liv, så forstår jeg godt at kollegene dine ikke ønsket å ha deg som vikar videre. Du tåler ikke å bli motsagt, tåler ikke kritikk eller kritiske spørsmål, latterliggjør folk, kaller de du ikke er enig med for løgnere, opptrer veldig aggressivt og viser null evne til refleksjon og selvinnsikt. I tillegg gjentar du innlegg for å komme med flere motsvar, mer selvmedlidenhet og kaste flere fornærmelser mot den du svarer. 

Du sier du har utdanning og erfaring innen feltet. Likevel klarer du altså å miste jobben i en tid der helsevesenet skriker etter kompetanse, og du klarer ikke få deg fast stilling et nytt sted. Da blinker alle varsellampene. 

Anonymkode: c8f84...f98

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, du virker utrolig slitsom å jobbe med, utifra måten du svarer i tråden her. I tillegg virker det som om du har liten evne til å ta til deg konstruktiv kritikk. De som gjør en dårlig jobb vet det nok sjelden selv..

Anonymkode: 0733d...d34

Takk for info. Jeg er sånn. Hele tida. 🥂Neida, jeg synes jeg har fått veldig mye konstruktivt og lærerikt ut av dette. Mange som har tatt bryet med å svare og kanskje flere sliter med det samme. Om det er viktig for fler blir jeg glad. En tullete undertråd her. Men er det slitsomt så er det helt og holdent opp til deg å sitte å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i allefall god på å være spydig og nedlatende, TS. I tillegg er du veldig god på hersketeknikker. Dette vil jeg tro folk ikke er så glade i på en arbeidsplass.

Anonymkode: f2de3...c00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du ts, dersom måten du svarer folk på her inne er representativ for hvordan du fremstår i det virkelige liv, så forstår jeg godt at kollegene dine ikke ønsket å ha deg som vikar videre. Du tåler ikke å bli motsagt, tåler ikke kritikk eller kritiske spørsmål, latterliggjør folk, kaller de du ikke er enig med for løgnere, opptrer veldig aggressivt og viser null evne til refleksjon og selvinnsikt. I tillegg gjentar du innlegg for å komme med flere motsvar, mer selvmedlidenhet og kaste flere fornærmelser mot den du svarer. 

Du sier du har utdanning og erfaring innen feltet. Likevel klarer du altså å miste jobben i en tid der helsevesenet skriker etter kompetanse, og du klarer ikke få deg fast stilling et nytt sted. Da blinker alle varsellampene. 

Anonymkode: c8f84...f98

👌 Akkurat dette sitter jeg også igjen med som inntrykk etter å ha lest svarene til TS. 

Anonymkode: f2de3...c00

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer er gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

Enkelte steder er noen vikarer for gode. Har en mor i leilighet tilknyttet et sykehjem i Rogaland. Leder har vært der i flere år og hun og det faste teamet gjør en ussel jobb. De trenger vikarer men de gode, de som gjør en god jobb og som bryr seg om de eldre de forsvinner mens de andre kommer tilbake. 

Anonymkode: 48a68...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Altså, uansett hvem som har rett her så ville jeg ha beveget meg videre og ikke laget noe styr ut av dette. Det kan jo faktisk være at de ikke synes du passet inn, men ville heller ha sett meg om etter en annen jobb.

Du hadde bare et sommervikariat og da kan man ikke forvente å få fortsette videre. Tittelen er misvisende når du bare var sommervikar. Kontrakten din varte ikke lenger enn for sommeren og da er det den perioden man har avtalt å jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...