Gå til innhold

Fjerna som vikar uten et ord. Hva ville du gjort?


Gjest Malen71

Anbefalte innlegg

Finnes det steder der de fast ansatte snakker stygt og usant om en vikar til sjefen fordi de er sjalu eller føler seg truet, er jeg veldig glad for å ikke jobbe der! Og det er sikkert du også TS. Hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke passet til jobben hadde jeg bedt om en mer utfyllende forklaring - det synes jeg man fortjener. Og kan ikke lederen gi noen god forklaring, er det enda en god grunn for å ikke jobbe der!

Anonymkode: fb638...96d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt å spørr hva de syntes ikke fungerte, det må jo være lovt. Så du vet det og kan «forbedre» deg i en eventuell ny jobb. Og i tillegg får du jo sagt din side av saken til lederen hvis det er noe du ikke syns stemmer.

Anonymkode: 13ab4...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det steder der de fast ansatte snakker stygt og usant om en vikar til sjefen fordi de er sjalu eller føler seg truet, er jeg veldig glad for å ikke jobbe der! Og det er sikkert du også TS. Hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke passet til jobben hadde jeg bedt om en mer utfyllende forklaring - det synes jeg man fortjener. Og kan ikke lederen gi noen god forklaring, er det enda en god grunn for å ikke jobbe der!

Anonymkode: fb638...96d

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode vikarer er gull verdt og de får alltid vakter? Ta til deg den tilbakemeldingen du har fått og vær bitte litt ydmyk. Kommer langt med det. 

Anonymkode: de352...9e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Malen71 skrev:

Problemet er da at jeg ikke fikk tilbakemelding om noe galt, og leder hadde et forklaringsproblem da jeg spurte! Å aldri ha pratet med meg som vikar, synes du høres greit ut for å vurdere min innsats? At noen ansatte snakker negativt om en annen, burde jo lede til å ta en prat.. .

Du har gode poeng her. Om det var noe "feil" med innsatsen din burde det blitt tatt opp mens du jobbet, og ikke kommet som en kommentar fra leder etter direkte spørsmål fra deg. Det virker egentlig som en konfliktsjy leder som håpet å unngå en vanskelig samtale fordi du "bare" var en sommervikar og ikke skulle fortsette. Om det var noe som ikke var bra med hvordan du utførte jobben din er vanskelig for meg å si noe om, men du har rett på en tilbakemelding, ellers blir det jo vanskelig å forberede seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Malen71 skrev:

Riktig.... Det må gå an å reagere på! 

Jepp, men jeg syntes kanskje ikke du bør gidde likevel. Du jobber jo uansett et annet sted nå, og tro meg: Du vil uansett ikke jobbe lenge på et sted med ledere som ikke engang gidder/tør å ta samtale direkte med deg. Det er noen ganger mye bedre å finne en annen jobb. 

Anonymkode: abf74...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange steder med elendig arbeidsmiljø og dårlige ledere. Mitt råd som tidligere tillitsvalgt er faktisk å bare gå videre, både praktisk og mentalt. Prøv å fokuser på at feilen her ikke lå hos deg. :) Det lønner seg sjelden å kjempe mot en slik arbeidskultur.

Anonymkode: 6a90d...57d

Problemet med å begynne å "bråke" er at de kan bruke makta si mot meg, og nevne det videre for andre lederkollegaer, og vaktene mine på mitt nåværende tjenesteområde få svi! Snakka med tillitsvalgt og hun stiller opp om jeg ønsker et møte f.eks(men tenker kanskje ogspy som deg, at det er kanskje best å riste det av seg? Har jo ikke store rettighetene som vikar Men det er jo ikke jobben hennes å si) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer er gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

Men er hun ikke flink og egnet så må man jo gi tilbakemelding om det da. Ikke late som ingenting 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, men jeg syntes kanskje ikke du bør gidde likevel. Du jobber jo uansett et annet sted nå, og tro meg: Du vil uansett ikke jobbe lenge på et sted med ledere som ikke engang gidder/tør å ta samtale direkte med deg. Det er noen ganger mye bedre å finne en annen jobb. 

Anonymkode: abf74...9ad

Sant nok. Og i utgangspunktet helt enig. Men med flere avdelinger kan jeg sirkulere som vikar flere steder. Og med dårlig attest i startgropa, så stiller jeg nok bakerst som vikar. Det sørget nok hun for, og har nok større tillit en meg så klart! Det er det som ble dumt, ellers bryr jeg meg ikke veldig. Jeg er faktisk innom og besøker avdelinga for slå av en prat når jeg ellers jobber, de normale er jo greie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malen71 skrev:

Sant nok. Og i utgangspunktet helt enig. Men med flere avdelinger kan jeg sirkulere som vikar flere steder. Og med dårlig attest i startgropa, så stiller jeg nok bakerst som vikar. Det sørget nok hun for, og har nok større tillit en meg så klart! Det er det som ble dumt, ellers bryr jeg meg ikke veldig. Jeg er faktisk innom og besøker avdelinga for slå av en prat når jeg ellers jobber, de normale er jo greie! 

Ledere har jo møter så klart og avgjør hvem de foretrekker.... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men er hun ikke flink og egnet så må man jo gi tilbakemelding om det da. Ikke late som ingenting 

Og ærlig talt, da hadde jeg funnet meg noe annet og gjort. Egentlig glad jeg er ferdig der, alt i alt. (når jeg ser behandlingen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet innen helsevesen i 20 år. Og har vært borti både flinke og mindre flinke vikarer. Nå vet ikke jeg hvilken gruppe pasienter du har vært borti ,men feks for å jobbe med demente så kreves det mye mer enn å være blid og fornøyd. Det er noen vikarer som passer inn, mens det er enda flere som ikke gjør det. Når en får en sommervikariat, så er det nettopp det, vikar mens andre har ferie. De beste vikarene, dersom det er behov kan som regel fortsette som vikarer, mens de som har vist seg å ikke passe inn, er ferdig når sommeren er over. Det virker som at du ikke passet inn. Det er dermed ikke sagt at du er et dårlig menneske, at du ikke er flink etc, du er rett og slett ikke flink nok til den jobben du utførte. Og det er kanskje greit å ta til seg tilbakemeldingen og la vare å søke på sånne jobber igjen. Det å ta saken opp med sjefens sjef? Hvorfor? Hva får du ut av det? 

Anonymkode: 8e29e...26e

Hadde jeg problemer med å ta til meg tilbakemeldinger? Hvor har du det fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uavhengig av hvem som har rett eller ikke her. Hvis du lager en stor sak ut av dette, blir du sett på som en bråkmaker, og de vil ingen ansette. Har jobbet i helse siden 90 tallet. Antagelig er det noen av de faste ansatte som ikke liker deg, og dertil har sagt til leder at du ikke duger. Bare gå videre og søk heller jobb andre plasser.

Anonymkode: 9f407...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malen71 skrev:

Hadde jeg problemer med å ta til meg tilbakemeldinger? Hvor har du det fra? 

La være å søke på slike jobber? Makan! Jeg søker så klart jobber innenfor mitt felt når det gjelder utdanning og erfaring og ellers interessen for jobben..... Hva i alle dager mener du? Men vanskelig å vite at man søker seg til dårlig arbeidsmiljø......! Unner ingen dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malen71 skrev:

Hadde jeg problemer med å ta til meg tilbakemeldinger? Hvor har du det fra? 

Du svarer på ditt eget spørsmål her. 

Anonymkode: 9f407...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du svarer på ditt eget spørsmål her. 

Anonymkode: 9f407...116

Jeg fikk da for svarten ingen tilbakemeldinger! Ikke rart det er krig i verden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt å spørr hva de syntes ikke fungerte, det må jo være lovt. Så du vet det og kan «forbedre» deg i en eventuell ny jobb. Og i tillegg får du jo sagt din side av saken til lederen hvis det er noe du ikke syns stemmer.

Anonymkode: 13ab4...a07

Skulle tro det var normalt det ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle liker dyktige vikarer, det betyr at det blir mindre å gjøre for dem selv, siden vikaren er så dyktig. 
 

Jeg forstår at du var arbeidsledig på vårparten og er fortsatt avhengig av løse vakter..

 

Og måten du svarer her inne på? Skjønner at du er uønsket som vikar. Og det skal mye til før vikarer ikke får lov til å fortsette som vikarer i helse- sektoren, så du har nok for mange feil og mangler. Og er det noen ledere ikke er interessert i å bruke sin tid på, så er det vikarer de ikke kommer til å forsette å bruke. 
Sannsynligvis så har de ansatte ikke sagt noe til leder før på slutten av sommeren, det er da de kunne bli kvitt det, ikke i løpet av sommeren

Anonymkode: 164f9...da6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uavhengig av hvem som har rett eller ikke her. Hvis du lager en stor sak ut av dette, blir du sett på som en bråkmaker, og de vil ingen ansette. Har jobbet i helse siden 90 tallet. Antagelig er det noen av de faste ansatte som ikke liker deg, og dertil har sagt til leder at du ikke duger. Bare gå videre og søk heller jobb andre plasser.

Anonymkode: 9f407...116

Du har nok helt rett.... Noen som rynket på nasen, og ikke nødvendigvis så veldig duganes selv.. Men ble trodd, for jeg er ny og fremmed for dem. Litt av en mottagelse 🤔 håper det går bedre videre.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...