Gå til innhold

Fjerna som vikar uten et ord. Hva ville du gjort?


Gjest Malen71

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg søkte et sommervikariat på ei avdeling ved et helsesenter, fordi jeg var arbeidsledig i vår. Jeg fikk jobben, og jobba hele sommeren. Kjente oppgaver som jeg trivdes med, og pasientene var glade og fornøyde. Jeg syntes det gikk godt. Noen få av kollegaene var litt forutinntatte òg skeptiske til ei ny merket jeg. Og det kom litt negative signaler. Men jeg tok det med et smil og stod på. Viktig for meg å gjøre en god jobb, og gjøre et godt inntrykk som ny. Kjente ingen fra før da jeg har  jobbet i en annen kommune tidligere. 

Da sommeren var over tenkte jeg at jeg kunne brukes som vikar videre. Vet det er behov. Fikk etter hvert tak i leder og fikk spurt om jeg kunne få stå som vikar fortsatt. Nei det var ikke aktuelt, var beskjeden. Fikk etter hvert en kort forklaring og den var at jeg ikke fungerte i jobben. Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt stort. Nevnte noen stikkord jeg ikke kjente meg igjen i. Er etter en uke fortsatt i sjokk. Denne lederen har knapt sett meg, og ikke tatt kontakt en eneste gang under arbeidsperioden. Imidlertid har hun nok slukt rått rykter eller ev anklager mot meg. 

😔

Endret av Malen71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du jobbet i ett sommervikariat, og har sånn sett ikke rett på å vakter videre, så "fjernet uten ett ord" som du sier i overskriften syns jeg bli misvisende. Du mener folk har vært forutinntatt og skeptisk, kan det være at de faktisk har gitt deg tilbakemeldinger du ikke vil ta til deg? At du syns det gikk godt og pasientene var glade betyr ikke at du gjorde det du skulle eller utførte oppgavene på en grei måte. Når du får tilbakemeldinger du ikke kjenner deg igjen i, er du virkelig ærlig da? Hvis du er kritisk til deg selv og din egen innsats, kan de tilbakemeldingene du har fått ha noe for seg? Grunnen til at jeg spør er at jeg etter mange år i helsevesenet har jobbet sammen med hundrevis av vikarer, noen er knallflinke, noe midt på treet, noen bli flinke etterhvert, og noen tror de er kjempeflinke og er helt lukket for å ta imot tilbakemeldinger på feil eller ting de har glemt. Sistnevnte er gjerne de som kaller andre negative, "satt", og deler av kjerringmiljø, og som mener tilbakemelding til leder er ubegrunnede rykter. Dette er også måten du omtaler dine kollegers tilbakemeldinger på deg, du kaller det faktisk anklager. Faktum er at når vi får inn vikarer (gjerne 10-15 stk på en sommer) så gir kolleger beskjed til leder om hvem hun bør beholde videre og ikke, for da har vi jo sett vikarene i aksjon. Leder har ikke samme mulighet for å vurdere hvordan vikarene faktisk fungerer i det daglige arbeidet, og ønsker selvfølgelig å ha inn folk som gjør en god jobb og glir inn i miljøet. Tilbakemeldingene er som regel ganske samstemte.

Jeg skjønner at du er såret siden du sitter med oppfatningen av å ha gjort en god jobb og lagt ned stor innsats, men her er det altså sprikende syn på det. Det du kan gjøre er vel å ringe leder, si at du føler deg urettferdig behandlet og gjerne vil få høre tilbakemeldingene for å bli bedre til en annen gang, og så evt komme med din versjon. Men å kontakte overordnede for å forsøke å krangle til seg ekstravakter kommer du ingen vei med. Hvis du ønsker å jobbe med det samme som i sommer, så søker du jobb en annen plass, og tar med deg erfaringene fra sommeren i din nye jobb. Ikke minst vær åpen for å få tilbakemelding og kunne ta til deg dette. 

Anonymkode: c8f84...f98

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har misforstått meg. Sorry jeg ikke tok med alt. Jeg vet jeg var drivende flink i jobben min og har de andre kollegaers ord på det. Jeg er nå i en annen avdeling. Men dette ble en dum slutt fordi her er det avundsjuke ut og går. Og jeg oppdaget imidlertid flere ting som ikke ble utført 📴av et par andre i jobben. Men jeg klaget ikke. Jeg har full støtte fra tillitsvalgt. Og hun reagerer også på leder som aldri pratet med meg. Det må være bud en. 

Ønsker er nogenlunde sannferdig konklusjon. Men jeg var nok kjekk å ha så lenge det varte. Jeg har kjent det på kroppen nå, og alle har rett til å bli behandla med respekt. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du jobbet i ett sommervikariat, og har sånn sett ikke rett på å vakter videre, så "fjernet uten ett ord" som du sier i overskriften syns jeg bli misvisende. Du mener folk har vært forutinntatt og skeptisk, kan det være at de faktisk har gitt deg tilbakemeldinger du ikke vil ta til deg? At du syns det gikk godt og pasientene var glade betyr ikke at du gjorde det du skulle eller utførte oppgavene på en grei måte. Når du får tilbakemeldinger du ikke kjenner deg igjen i, er du virkelig ærlig da? Hvis du er kritisk til deg selv og din egen innsats, kan de tilbakemeldingene du har fått ha noe for seg? Grunnen til at jeg spør er at jeg etter mange år i helsevesenet har jobbet sammen med hundrevis av vikarer, noen er knallflinke, noe midt på treet, noen bli flinke etterhvert, og noen tror de er kjempeflinke og er helt lukket for å ta imot tilbakemeldinger på feil eller ting de har glemt. Sistnevnte er gjerne de som kaller andre negative, "satt", og deler av kjerringmiljø, og som mener tilbakemelding til leder er ubegrunnede rykter. Dette er også måten du omtaler dine kollegers tilbakemeldinger på deg, du kaller det faktisk anklager. Faktum er at når vi får inn vikarer (gjerne 10-15 stk på en sommer) så gir kolleger beskjed til leder om hvem hun bør beholde videre og ikke, for da har vi jo sett vikarene i aksjon. Leder har ikke samme mulighet for å vurdere hvordan vikarene faktisk fungerer i det daglige arbeidet, og ønsker selvfølgelig å ha inn folk som gjør en god jobb og glir inn i miljøet. Tilbakemeldingene er som regel ganske samstemte.

Jeg skjønner at du er såret siden du sitter med oppfatningen av å ha gjort en god jobb og lagt ned stor innsats, men her er det altså sprikende syn på det. Det du kan gjøre er vel å ringe leder, si at du føler deg urettferdig behandlet og gjerne vil få høre tilbakemeldingene for å bli bedre til en annen gang, og så evt komme med din versjon. Men å kontakte overordnede for å forsøke å krangle til seg ekstravakter kommer du ingen vei med. Hvis du ønsker å jobbe med det samme som i sommer, så søker du jobb en annen plass, og tar med deg erfaringene fra sommeren i din nye jobb. Ikke minst vær åpen for å få tilbakemelding og kunne ta til deg dette. 

Anonymkode: c8f84...f98

Nei du har misforstått meg. Sorry jeg ikke tok med alt. Jeg vet jeg var drivende flink i jobben min og har de andre kollegaers ord på det. Jeg er nå i en annen avdeling. Men dette ble en dum slutt fordi her er det avundsjuke ut og går. Og jeg oppdaget imidlertid flere ting som ikke ble utført 📴av et par andre i jobben. Men jeg klaget ikke. Jeg har full støtte fra tillitsvalgt. Og hun reagerer også på leder som aldri pratet med meg. Det må være bud en. 

 

Ønsker er nogenlunde sannferdig konklusjon. Men jeg var nok kjekk å ha så lenge det varte.  Alle har rett til å bli behandla med respekt. Jeg vet klager er anklager, og rent oppspinn. Så hører gjerne om erfaringer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet innen helsevesen i 20 år. Og har vært borti både flinke og mindre flinke vikarer. Nå vet ikke jeg hvilken gruppe pasienter du har vært borti ,men feks for å jobbe med demente så kreves det mye mer enn å være blid og fornøyd. Det er noen vikarer som passer inn, mens det er enda flere som ikke gjør det. Når en får en sommervikariat, så er det nettopp det, vikar mens andre har ferie. De beste vikarene, dersom det er behov kan som regel fortsette som vikarer, mens de som har vist seg å ikke passe inn, er ferdig når sommeren er over. Det virker som at du ikke passet inn. Det er dermed ikke sagt at du er et dårlig menneske, at du ikke er flink etc, du er rett og slett ikke flink nok til den jobben du utførte. Og det er kanskje greit å ta til seg tilbakemeldingen og la vare å søke på sånne jobber igjen. Det å ta saken opp med sjefens sjef? Hvorfor? Hva får du ut av det? 

Anonymkode: 8e29e...26e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er misunnelige, skriver du... Jeg hadde vært glad til å ikke jobbe der videre. Slike folk er gift, et giftig miljø vil etterhvert gå på helsa løs. Finn deg en annen jobb, med godt arbeidsmiljø der kolleger heier på hverandre i steden for å være misunnelige! Lykke til!!

Anonymkode: 2a8b9...307

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er misunnelige, skriver du... Jeg hadde vært glad til å ikke jobbe der videre. Slike folk er gift, et giftig miljø vil etterhvert gå på helsa løs. Finn deg en annen jobb, med godt arbeidsmiljø der kolleger heier på hverandre i steden for å være misunnelige! Lykke til!!

Anonymkode: 2a8b9...307

Takk! Trives nå godt på en annen avdeling. Så vil nok det lønne seg på sikt. Svake ledere som tar imot klager uten å sjekke det opp, er ikke bra for en arbeidsplass. Kanskje ikke rart det var til dels dårlig miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du jobbet i ett sommervikariat, og har sånn sett ikke rett på å vakter videre, så "fjernet uten ett ord" som du sier i overskriften syns jeg bli misvisende. Du mener folk har vært forutinntatt og skeptisk, kan det være at de faktisk har gitt deg tilbakemeldinger du ikke vil ta til deg? At du syns det gikk godt og pasientene var glade betyr ikke at du gjorde det du skulle eller utførte oppgavene på en grei måte. Når du får tilbakemeldinger du ikke kjenner deg igjen i, er du virkelig ærlig da? Hvis du er kritisk til deg selv og din egen innsats, kan de tilbakemeldingene du har fått ha noe for seg? Grunnen til at jeg spør er at jeg etter mange år i helsevesenet har jobbet sammen med hundrevis av vikarer, noen er knallflinke, noe midt på treet, noen bli flinke etterhvert, og noen tror de er kjempeflinke og er helt lukket for å ta imot tilbakemeldinger på feil eller ting de har glemt. Sistnevnte er gjerne de som kaller andre negative, "satt", og deler av kjerringmiljø, og som mener tilbakemelding til leder er ubegrunnede rykter. Dette er også måten du omtaler dine kollegers tilbakemeldinger på deg, du kaller det faktisk anklager. Faktum er at når vi får inn vikarer (gjerne 10-15 stk på en sommer) så gir kolleger beskjed til leder om hvem hun bør beholde videre og ikke, for da har vi jo sett vikarene i aksjon. Leder har ikke samme mulighet for å vurdere hvordan vikarene faktisk fungerer i det daglige arbeidet, og ønsker selvfølgelig å ha inn folk som gjør en god jobb og glir inn i miljøet. Tilbakemeldingene er som regel ganske samstemte.

Jeg skjønner at du er såret siden du sitter med oppfatningen av å ha gjort en god jobb og lagt ned stor innsats, men her er det altså sprikende syn på det. Det du kan gjøre er vel å ringe leder, si at du føler deg urettferdig behandlet og gjerne vil få høre tilbakemeldingene for å bli bedre til en annen gang, og så evt komme med din versjon. Men å kontakte overordnede for å forsøke å krangle til seg ekstravakter kommer du ingen vei med. Hvis du ønsker å jobbe med det samme som i sommer, så søker du jobb en annen plass, og tar med deg erfaringene fra sommeren i din nye jobb. Ikke minst vær åpen for å få tilbakemelding og kunne ta til deg dette. 

Anonymkode: c8f84...f98

Alt du vet... Jo, det kunne sikkert vært tilfelle, men kanskje du tok feil? Jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger.. .

Jeg hadde ikke skrevet dette om jeg hadde vært klarhet i tingene.. . Det jeg skulle gjort, som jeg angrer på at jeg ikke gjorde, var å reagere på uheldige forhold ved arbeidsplassen (negative signaler?  Jeg skrev da at det var skepsis til meg som ny! ikke utførelsen av jobben). Og det skal ikke mer enn et par stk til, som forsurer mens resten er greie og helt ok. Ta seg bryet med å høre på dem kanskje?? Jeg har jobbet i bransjen tidligere, JA. Og mener å vite hva som er greit å ikke. Du får meg til å høres uimottagelig som ikke tar imot beskjeder. Hvor har du det fra? Problemet er da at jeg ikke fikk tilbakemelding om noe galt, og leder hadde et forklaringsproblem da jeg spurte! Å aldri ha pratet med meg som vikar, synes du høres greit ut for å vurdere min innsats? At noen ansatte snakker negativt om en annen, burde jo lede til å ta en prat.. . Baktale dyrkes, mens den som utførte jobben tilfredsstillende skal få sluttbeskjed om man ikke duger når man ellers kunne fått en god attest. Det finnes troll i alle leire, og leder kan sogar føle seg presset. 

Men takk for forslag, jeg bør kanskje spørre rett ut(igjen) for når jeg opplevde det gikk bra og når det kommer  ullen og diffus beskjed når jeg spør så blir det temmelig meningsløst og umulig å ta lærdom, noe jeg selvfølgelig ønsker! Takk og lov finnes det bedre ledere enn dette. 

Kjerringmiljø var dine ord, og det var kanskje noe i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malen71 skrev:

Alt du vet... Jo, det kunne sikkert vært tilfelle, men kanskje du tok feil? Jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger.. .

Jeg hadde ikke skrevet dette om jeg hadde vært klarhet i tingene.. . Det jeg skulle gjort, som jeg angrer på at jeg ikke gjorde, var å reagere på uheldige forhold ved arbeidsplassen (negative signaler?  Jeg skrev da at det var skepsis til meg som ny! ikke utførelsen av jobben). Og det skal ikke mer enn et par stk til, som forsurer mens resten er greie og helt ok. Ta seg bryet med å høre på dem kanskje?? Jeg har jobbet i bransjen tidligere, JA. Og mener å vite hva som er greit å ikke. Du får meg til å høres uimottagelig som ikke tar imot beskjeder. Hvor har du det fra? Problemet er da at jeg ikke fikk tilbakemelding om noe galt, og leder hadde et forklaringsproblem da jeg spurte! Å aldri ha pratet med meg som vikar, synes du høres greit ut for å vurdere min innsats? At noen ansatte snakker negativt om en annen, burde jo lede til å ta en prat.. . Baktale dyrkes, mens den som utførte jobben tilfredsstillende skal få sluttbeskjed om man ikke duger når man ellers kunne fått en god attest. Det finnes troll i alle leire, og leder kan sogar føle seg presset. 

Men takk for forslag, jeg bør kanskje spørre rett ut(igjen) for når jeg opplevde det gikk bra og når det kommer  ullen og diffus beskjed når jeg spør så blir det temmelig meningsløst og umulig å ta lærdom, noe jeg selvfølgelig ønsker! Takk og lov finnes det bedre ledere enn dette. 

Kjerringmiljø var dine ord, og det var kanskje noe i det? 

Rett på vakter, nei det har jeg ikke. Men greit med en konklusjon som man kan leve med. Jeg er ikke arbeidsløs til info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer er gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer er gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

Men ikke sikkert hun passet inn i kjerringmiljøet da..

Det finnes helt klart gode og dårlige vikarer, men det finnes jaggu gode og dårlige fare ansatte òg.

Anonymkode: 859b7...d3e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et veldig ugreit miljø med en dårlig leder. Sånn er det mange steder. Jeg skjønner at du er sjokkert og lei deg av dette, men mest sannsynlig er det ikke du som er problemet. Du bør bare riste det av deg i stedet for å gjøre noe mer med saken. 
 

Jeg jobber i helsevesenet jeg også, og det er mye forskjellig BÅDE blant vikarer og faste ansatte. Verstingen av de faste ansatte er langtidssykemeldt (heldigvis) og kom hele tiden med stikk til meg og beklaget ikke når hun gjentatte ganger tok feil om hvordan jeg hadde håndtert arbeidsoppgavene mine, og lesset sine oppgaver på meg fordi hun ikke var effektiv nok. Hun hadde masse å si om «dårlige sommervikarer». Det tok jeg med en stor klype salt. Av de jeg har jobbet tett sammen med hele sommeren har jeg som regel fått positive tilbakemeldinger, og jeg er stadig ønsket på jobb selv om mange av de faste irriterer seg over en student som ikke har lov til å gjøre alt enda. Men maktbalansen blir om noen år snudd, og da tør vel sikkert ikke verstingene å spørre meg om ting med mindre de absolutt må. Jeg opplever som ung, kvinnelig student at flere av de eldre kvinnelige sykepleierne føler de kan herse litt rundt med meg. Ser ikke den samme tendensen med mannlige studenter, uten at jeg kan uttale meg om hvordan de har det. 

Anonymkode: 656d3...3aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer e

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært flink og egnet hadde de beholdt deg. Gode vikarer er gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

r gull verdt. 

Anonymkode: 605fc...c51

Sjalusi fordi jeg gjorde god jobb. Jeg vet det jeg som var der, bedre enn deg. Og sikkert vanskelig å takle. Så da måtte noen gå... Jeg fortsatte på annen avdeling, god nok der 😉 med greie folk. Men uansett ikke ok å behandle andre slik. Hvem blir neste.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke fungerte i jobben, så syns jeg det er merkelig at ledelsen ikke har tatt det opp med deg, i den perioden du jobbet der.  Slik at du fikk en sjanse til å faktisk endre på de tingene. Veldig dårlig av lederen, dette. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malen71 skrev:

Sjalusi fordi jeg gjorde god jobb. Jeg vet det jeg som var der, bedre enn deg. Og sikkert vanskelig å takle. Så da måtte noen gå... Jeg fortsatte på annen avdeling, god nok der 😉 med greie folk. Men uansett ikke ok å behandle andre slik. Hvem blir neste.. 

En som ikke klarer å stå opp for seg selv sannsynligvis.

Anonymkode: 656d3...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes mange steder med elendig arbeidsmiljø og dårlige ledere. Mitt råd som tidligere tillitsvalgt er faktisk å bare gå videre, både praktisk og mentalt. Prøv å fokuser på at feilen her ikke lå hos deg. :) Det lønner seg sjelden å kjempe mot en slik arbeidskultur.

Anonymkode: 6a90d...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du jobbet i ett sommervikariat, og har sånn sett ikke rett på å vakter videre, så "fjernet uten ett ord" som du sier i overskriften syns jeg bli misvisende. Du mener folk har vært forutinntatt og skeptisk, kan det være at de faktisk har gitt deg tilbakemeldinger du ikke vil ta til deg? At du syns det gikk godt og pasientene var glade betyr ikke at du gjorde det du skulle eller utførte oppgavene på en grei måte. Når du får tilbakemeldinger du ikke kjenner deg igjen i, er du virkelig ærlig da? Hvis du er kritisk til deg selv og din egen innsats, kan de tilbakemeldingene du har fått ha noe for seg? Grunnen til at jeg spør er at jeg etter mange år i helsevesenet har jobbet sammen med hundrevis av vikarer, noen er knallflinke, noe midt på treet, noen bli flinke etterhvert, og noen tror de er kjempeflinke og er helt lukket for å ta imot tilbakemeldinger på feil eller ting de har glemt. Sistnevnte er gjerne de som kaller andre negative, "satt", og deler av kjerringmiljø, og som mener tilbakemelding til leder er ubegrunnede rykter. Dette er også måten du omtaler dine kollegers tilbakemeldinger på deg, du kaller det faktisk anklager. Faktum er at når vi får inn vikarer (gjerne 10-15 stk på en sommer) så gir kolleger beskjed til leder om hvem hun bør beholde videre og ikke, for da har vi jo sett vikarene i aksjon. Leder har ikke samme mulighet for å vurdere hvordan vikarene faktisk fungerer i det daglige arbeidet, og ønsker selvfølgelig å ha inn folk som gjør en god jobb og glir inn i miljøet. Tilbakemeldingene er som regel ganske samstemte.

Jeg skjønner at du er såret siden du sitter med oppfatningen av å ha gjort en god jobb og lagt ned stor innsats, men her er det altså sprikende syn på det. Det du kan gjøre er vel å ringe leder, si at du føler deg urettferdig behandlet og gjerne vil få høre tilbakemeldingene for å bli bedre til en annen gang, og så evt komme med din versjon. Men å kontakte overordnede for å forsøke å krangle til seg ekstravakter kommer du ingen vei med. Hvis du ønsker å jobbe med det samme som i sommer, så søker du jobb en annen plass, og tar med deg erfaringene fra sommeren i din nye jobb. Ikke minst vær åpen for å få tilbakemelding og kunne ta til deg dette. 

Anonymkode: c8f84...f98

Vel, selv om man bruker sine underordnede til å gå god for (evt. ikke gå god for) en vikar, så bør man i det minste ha ryggrad som leder til å ta samtalen med vikaren videre, ikke bare la stikke hodet i sanden og håpe at vikaren ikke ønsker å være der videre. Det du beskriver er rett og slett en feig lederstil. Dessuten, så bør det jo være all grunn til å ha løpende tilbakemeldinger til en vikar hvis arbeidet faktisk ikke er godt nok. Gjøres ikke jobben godt nok, så kan det jo faktisk være fare for liv og helse, så leder bør i så fall ha alle insentiver til å gi løpende tilbakemeldinger og ikke bare håpe på at det blåser over av seg selv. 

Anonymkode: abf74...9ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beklage at siste delen av innlegget ble redigert bort, siste avsnitt ble slettet ved en feil. Det stod vel noe om at siden leder i utgangspunktet har såpass manglende interesse, så hva er vitsen med å prøve på dialog for meg, for å få et endelig svar! Og nevnte å ev kontakte noen lenger opp i systemet. Noen må jo si fra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, selv om man bruker sine underordnede til å gå god for (evt. ikke gå god for) en vikar, så bør man i det minste ha ryggrad som leder til å ta samtalen med vikaren videre, ikke bare la stikke hodet i sanden og håpe at vikaren ikke ønsker å være der videre. Det du beskriver er rett og slett en feig lederstil. Dessuten, så bør det jo være all grunn til å ha løpende tilbakemeldinger til en vikar hvis arbeidet faktisk ikke er godt nok. Gjøres ikke jobben godt nok, så kan det jo faktisk være fare for liv og helse, så leder bør i så fall ha alle insentiver til å gi løpende tilbakemeldinger og ikke bare håpe på at det blåser over av seg selv. 

Anonymkode: abf74...9ad

Riktig.... Det må gå an å reagere på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...