Gå til innhold

Ville du ha betalt over prisantydning i Oslo nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om det er en bolig du har lyst på, hadde du betalt 50.000 over prisantydning i Oslo.

Anonymkode: 8772f...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hadde jeg gjort om jeg hadde hatt mulighet til det. 50 000 over prisantydning er en liten prosent av totalsummen, selv på en liten leilighet i Oslo. Mange hadde jo trodd at prisene skulle synke med korona situasjonen, men det ser ikke ut som den har skremt Oslokjøperne noe særlig. Man må som regel alltid strekke seg litt ekstra om man vil kjøpe bolig i Oslo,

Selv betalte vi ganske nøyaktig 1 mill over prisantydning rett før landet ble stengt ned. Det føltes som galskap, men etter å ha vært på mislykka boligjakt i 5-6 år fant vi akkurat det vi så etter, og vi hadde mulighet til å kjøpe siden vi hadde noe til ca. samme pris å selge, Leiligheten var nok også priset ganske mye for lavt. Hvis ikke hadde det vært total galskap. Anbefaler ikke det for å si det sånn, men 50 000 over må du kanskje uansett regne med. 
Masse lykke til i boligjakten!😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke noe særlig over prisant... Vi kjøpte 50k over prisantydning for 2-3 år siden akkurat da det var en lite "dipp" i markedet og de fleste andre vi så på i vår prisklasse (litt større leiligheter) gikk på eller under prisantyding den tiden. Men vi ville ha denne så da betalte vi det for å få den.

En nær venn kjøpte nettopp 200k over prisantydning. Alle leiligheter han var i budrunde med eller fulgte budrunden på etter visning gikk over prisantydning (snakk om minst 10 stykk). Dette var små 2-roms, de er jo gjerne de mest populære.

Anonymkode: fdc51...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000 er lommerusk i Oslo. Er på boligjakt selv, og foreløpig har objektene jeg sett på gått flere hundretusen over prisantydning. Så hadde gladelig betalt "bare" 50 000 over prisantydning om jeg likte boligen.

Anonymkode: efaa8...4f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

50 000 er lommerusk i Oslo. Er på boligjakt selv, og foreløpig har objektene jeg sett på gått flere hundretusen over prisantydning. Så hadde gladelig betalt "bare" 50 000 over prisantydning om jeg likte boligen.

Anonymkode: efaa8...4f9

Du hadde betalt 50.000 over en prisantydning på 3.100.000, som ligger i Oslo øst.

Anonymkode: d11c0...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke betalt mer enn jeg hadde råd til. Om 50K er lommerusk betaler man det om leiligheten er bra og virkelig den leiligheten man - vil- ha. Men om det finnes flere like bra boliger for deg, som koster mindre, så hadde jeg kanskje ikke kastet meg på galloppen. Men når det gjelder bolig i Oslo så jeg alltid på objekter hvor jeg hadde iaf 200-300K å gå på i en budrunde. 

Anonymkode: b3cc0...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke betalt mer enn jeg hadde råd til. Om 50K er lommerusk betaler man det om leiligheten er bra og virkelig den leiligheten man - vil- ha. Men om det finnes flere like bra boliger for deg, som koster mindre, så hadde jeg kanskje ikke kastet meg på galloppen. Men når det gjelder bolig i Oslo så jeg alltid på objekter hvor jeg hadde iaf 200-300K å gå på i en budrunde. 

Anonymkode: b3cc0...4e3

Jeg kjøpt bolig i et nabolag med flerkulturell innbyggere.

Anonymkode: d11c0...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...