Gå til innhold

Hva er det flaueste ordlisten/autocorrect har kommet opp med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle svare: den er grei, men ordlista korrigerte til: dyresex

Jeg er veldig aktiv i en tysk sygruppe og skrev : Ausschnitt ( utsnitt på norsk) og otdlisten insisterer på Auschwitz. En annen gang skrev jeg Hallo og ordlisten mente at Holocaust er mer passende. 

Hva er det dummste, mest krenkende eller morsomste dere har sendt avgårde takket være autocorrect/ordlisten?

Anonymkode: 972b4...757

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle svare storebror at jeg ønsket meg håndkrem til bursdagen, det kom opp håndjern og det så jeg etter at meldingen var sendt. 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså jeg skulle skrive kondolerer og endte opp med kondom. Godt jeg så det før jeg trykket send. Det kunne blitt litt kleint. 

Anonymkode: 446d9...b62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (dessverre) noen år siden sist det kom opp noe skikkelig morsomt/kleint på autocorrect nå, men det nyligste jeg kan huske var "vinkelner", ikke et ord som er så mye brukt akkurat. Skulle skrive "norsk" men mobilen foreslo "nordkalotten". Ikke særlig intelligente disse mobilene alltid. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skrive noe om utkast til noen, men det ble til oppkast 🙄

Anonymkode: 0f173...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle skrive "den er grei" til sjefen, det ble til "du er digg" 😳

Anonymkode: b194a...606

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrur dere ikke av autocorrecten? Det er det første jeg gjør når jeg får ny mobil.

Anonymkode: a33a9...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skrur dere ikke av autocorrecten? Det er det første jeg gjør når jeg får ny mobil.

Anonymkode: a33a9...653

Fordi den er kjempenyttig for det meste, og så er det morsomt med forslag som er helt på jordet. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle skrive på en snap at jeg drev med naving, det blei autocorrectet til bacongrease 🥴🥴

Anonymkode: 077a7...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle beskrive veien for noen en gang, og da ble "ta til høyre og kjør til enden" til " ta til høyre og kjør til døden"😮

Anonymkode: e5b3a...49e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør hver gang jeg pakker opp en ny iphone og får den startet opp, er å gå inn og skru av den fordømte autocorrecten.

Fatter ikke at noen gidder å ha den på! Den gjør jo ikke annet enn å ødelegge. Ser innlegg her på KG også, blir ofte helt bak mål og nesten uforståelige fordi folk ikke korrekturleser sine egne innlegg før de poster dem, så autocorrect får boltre seg fritt.

Skrur man ikke av autocorrect, bør man i så fall gjøre det til en vane og lese over ALLE meldinger før man sender dem eller poster innlegg.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med bdsm og noen fant det ut så skrudde jeg av autocorrect. Som ble jo fan meg til Dom hveer gang.... 

Anonymkode: a8f9d...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min iPhone mener at «ikke-jødisk» er passende i stedet for andre ord jeg prøver å skrive. Nå husker jeg ikke hvilke ord det er, men jeg har i hvertfall aldri ment å skrive ikke-jødisk. 

Anonymkode: 61a8d...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...